Specializace středověkých

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro 4. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Povrch ČR
Advertisements

ČESKÁ REPUBLIKA – SÍDELNÍ STRUKTURA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Rozvitý středověk Život na venkově
Oblast: Zeměpis 9. ročník
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) tercie, sexta, 2. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Regionální geografie.
Projekt z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost: „Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka - základní krok do života Základní škola praktická,
Slunce, souhvězdí, galaxie
Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Bc. Lenka Benediktová CGB/APBI
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) tercie, sexta, 2. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Regionální geografie.
ASIE Státy J a JV Asie IV. Čína III2-Z7-II-15.
VY_ 32_INOVACE_D Tato stavba se jmenuje……… a nalezneme ji v ………..
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova – hudební nástroje Název materiáluPoznej hudební nástroje 2 AnotacePoznávání.
Hutnický průmysl Odvětví zabývající se získáváním a zpracováním kovů a jejich slitin černá metalurgie = výroba železa, oceli, válcovaný materiál Ostravsko,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
Základní informace. Hardware jsou pevné, hmotné sou č ásti po č íta č e (p ř edm ě ty, sou č ástky), na které si m ůž ete sáhnout, které m ůž ete vzít.
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, cestovní,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
Život po třicetileté válce
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Středočeský.
Registrační číslo projektu:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
SACHARIDY. SACHARIDY - CUKRY jsou přírodní látky většinou rostlinného původu v molekulách jsou obsaženy atomy C, H, O obsahují jednu karbonylovou skupinu.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Praha,
Přídavná jména - množné číslo 2
Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Sousední státy ČR
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Kutná Hora,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Plzeňský.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Doba bronzová a železná
Spolková republika Německo
KOLONIZACE A VZNIK MĚST
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Počítání s mocninami – I.
Vypracoval: Martin Murys Konzultant: Mgr. Miroslava Zbavitelová
HYDROXIDY.
STŘEDOVĚKÉ HOSPODÁŘSTVÍ
VY_52_INOVACE_21 Rudy určeno pro 5. ročník ZŠ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Transkript prezentace:

Specializace středověkých Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Martinou Perutkovou Specializace středověkých řemesel

Specializace středověkých řemesel http://www.regionmohelnicko.cz/foto/7/full http://greatexpectations2013.files.wordpress.com/2010/03/theforge.jpg?w=266&h=400

Středověké kovářství rozvoj kovářství ve městech, na vesnici však změny minimální městské kovářství se stále více zaměřuje i na stránku estetickou zadavatelem zakázek už nejen církev, ale i aristokracie a měšťané sílí moc cechů, kovářství se specializuje nejvýznamnější odvětvím se stává zámečnictví rozmach uměleckého kovářství – základem zdobné mříže

Specializace kovářství http://www.detektorweb.cz/images/stories/upload/2007/9804/obr1.jpg Specializace kovářství http://jdrbal.sweb.cz/kovar01.jpg http://www.kovarstvi-korekt.cz/upload/item/1061/small-main.png věci denní potřeby zámky, klíče zbraně http://www.lovecpokladu.cz/img/2008/simsa/4.jpg http://www.outfit4events.cz/bmz_cache/d/decb0043778ba844e05381cdaa0ecd5f.image.220x220.jpg http://i.idnes.cz/08/031/gal/PKA219335_CB001442.jpg

Umělecké kovářství svícen mříže dveřní klepadlo spona na plášť http://www.lipniknadbecvou.eu/images/zpravy/clanek234/foto048_stredni.jpg Umělecké kovářství http://www.rothwell.cz/images/large/shop/kook/svicny/goticky-3r-protorovy.jpg svícen http://www.uspza.cz/obrazky2/mriz.jpg mříže dveřní klepadlo http://www.hrady.cz/data_g/1980/56779.jpg spona na plášť http://www.drakkaria.cz/images_items/velka-broz-na-plast_1.jpg

Potíže v kovářství ve středověku železo nedostatkovým materiálem nedostatek kvalitního železa Řešení ? http://curiavitkov.cz/images/zivot/sirocina.jpg Kalená čepel Měkké jádro Na levné měkké jádro nakována kalená ocelová čepel.

Středověké tesařství: tesařství se odděluje od zednictví rozvoj tesařství se vznikem středověkých měst tesaři roubí složité konstrukce vícepatrových domů sestavují složité krovy kostelů a radnic dřevo hlavním materiálem – v jeho zpracování dochází k velmi široké specializaci http://www.strechy-novak.cz/tesarstvi/img/sema/model-6.jpg

Specializace tesařství (1) http://us.123rf.com/400wm/400/400/Digital/Digital0611/Digital061100207/639746-st-edov-k--postel.jpg truhlář http://www.hermann-historica.de/auktion/images56_gr/72883.jpg http://curiavitkov.cz/images/zivot/tesarmac.jpg mostník http://1.bp.blogspot.com/_KOZhhdjuF1Q/TKEBBaQEPSI/AAAAAAAAC2s/995GHtuSzRQ/s1600/012_obri_sud.jpg bednář http://www.drakkaria.cz/images_items/ovalne-vedro-na-vodu-cca-8-litru-dekoracni-replika_2.jpg http://www.izdoprava.cz/storage/n200903051910_P3018411.jpg

Specializace tesařství (2) kolář http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/29/54/04/1729540422 http://curiavitkov.cz/images/zivot/tesarmac.jpg šindelář rourník vodnář http://www.doubice.cz/images/fotky/pramice/pramice11.jpg http://www.vblog.cz/files/2011/07/francie-normandie-mont-st-michel-sindelove-strechy-2-426x366.jpg http://zhola.com/praha/data/34417060240drevenePotrubi180.jpg

Tesařské nástroje: teslice - dlabačka hoblík širočina poříz http://curiavitkov.cz/images/zivot/dlabacka.jpg Tesařské nástroje: hoblík http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/MaryRose-planes2.JPG/800px-MaryRose-planes2.JPG širočina http://www.netlabs.net/~osan/Mastermyr/54-Draw-knife.jpg poříz http://www.arstignaria.com/img/normal/nastroje/sekery/norm_bradatice.jpg

Kovové hřeby drahé a nedostatkové: http://curiavitkov.cz/images/zivot/hrebiky.jpg Kovové hřeby drahé a nedostatkové: http://curiavitkov.cz/images/curia/dvere-cep.jpg http://curiavitkov.cz/images/curia/roubeni-dvere.jpg Využívány různé dřevěné vazby

suroviny rostlinného a živočišného původu: http://www.kvalitnipovleceni.cz/img/2-tkalcovsky-stav.jpg Textilnictví: suroviny rostlinného a živočišného původu: konopí len kopřiva vlna bavlna hedvábí vybrané zdroje barev ( zkus si tipnout barvu): 1. saze, šicha 5. kaolin, křída 2. hlinka, červec 6. kopřiva, měděnka 7. duběnka, cibule, ořešák 3. šafrán, rmen, třezalka 8. ostružina, borůvka 4. boryt, indigo

Textilnictví: přadláctví barvířství tkalcovství http://www.levnevmeste.cz/pool/vzor/products/clim_thumb_s_sewing-a-button-lg368479.jpg http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSW46uKBjooqDK-JbKtGed3Hr18xO4fmeSphXVk1tK0XELT3TkVLH1JcVEtYg barvířství tkalcovství http://skjaldborg.cz/Foto/Remesla/Barveni/vlna2.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/eb/Loom_(PSF).png/800px-Loom_(PSF).png

Textilní nástroje: motovidlo nůžky jehla na výrobu sítě vochle http://www.outfit4events.cz/images/rucne-kovane-stredoveke-nuzky-mi1302.jpg nůžky http://www.dalin-praha.cz/pictures/stock/nns.gif jehla na výrobu sítě vochle http://www.hanacke-slovacko.cz/ProductData/5..jpg http://gord.gringo.cz/Uzly/Images/Site/StartNavinuti.jpg

Barvířská zajímavost: http://www.profimedia.cz/fotografie/divoke-indigo-rostlina/profimedia-0003901891.jpg Nejhůře se získávala modrá barva Indigo se dováželo z oblasti Indie = nedostatkové. U nás pěstovatelný Boryt byl náročný na živiny, půda pak byla zemědělsky takřka nepoužitelná. Též vadil včelám, takže z pohledu středověkého hospodáře velmi problematická rostlina. http://i.idnes.cz/10/014/cl6/KOS30d0e5_profimedia_0005508136.jpg

Děkuji Vám za pozornost A doufám, že jste si alespoň něco zapamatovali .