Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Elektronická učebnice - I
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Elektronická učebnice - I
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Elektronická učebnice - I
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
36.1 Obsahy složitějších obrazců
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
54.1 Pamětné násobení a dělení do
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
Elektronická učebnice - I
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
85.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 7
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
81.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 3 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.1 Dělení se zbytkem Napiš na tabuli násobky tří od 0 do 30: _________________________________________ Říkej: Číslo 12 je násobkem čísla 3, protože 12 = 4 . 3. Číslo 18 je násobkem čísla 3, protože 18 = 6 . 3 atd. Napiš násobky čísel 4 (5, 6). ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Říkej podle vzoru: 4. 5 = 20 Číslo 20 je násobkem čísla 4 a čísla 5. můžeš také říci 20 : 4 = 5, 20 : 5 = 4 Číslo 20 je dělitelné číslem 4 a číslem 5. Autor: Mgr. Dana Krenková

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.2 Dělení se zbytkem Násobky čísla 2 vyznač červeně. K číslům, která nejsou násobky čísla 2, vyhledej nejblíže menší násobky čísla dvě. Např. Nejblíže menší násobek čísla dvě k číslu 5 je číslo 4. Rozděluj po 2 a zapiš příklady: 5 : 2 = 2 (zb. 1) 7 : 2 = 3 (zb. 1) dělenec dělitel neúplný podíl zbytek nebo 15 : 2 = 7 neúplný podíl 15 : 2 = 7 ( zb. 1) 1 zbytek

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.3 Dělení se zbytkem Násobky čísla 3 vyznač červeně. K číslům, která nejsou násobky čísla 3, vyhledej nejblíže menší násobky tří. Např. Číslo 3 je nejblíže menší násobek tří k číslům 4,5. Vypočítej: Honza měl 14 kuliček. Rozdával je třem kamarádům tak, aby měli všichni stejně. Kolik kuliček dostal každý kamarád a kolik kuliček pak Honzovi zbylo? výpočet 14 : 3 = ______________ zkouška 4 . 3 + 2 = ___________ odpověď ____________________________ ____________________________________ 13 : 3 = 4 (zb. 1) zkouška 4 . 3 + 1 = 13 20 : 3 = _______ ___________ 23 : 3 = _______ ___________ 29 : 3 = _______ ___________ 10 : 3 = _______ ___________ 8 : 3 = _______ ___________

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.4 Procvičení a příklady Pamatuj: Zbytek musí být vždy menší než dělitel. K ušití jednoho kabátu jsou zapotřebí 4 metry látky. Kolik kabátů se ušije? metrů 34 27 19 5 15 9 14 37 39 kabátů zbylo Vypočítej tabulku: dělenec 18 19 22 34 dělitel 4 3 5 2 neúplný p. zbytek

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.5 Procvičení a příklady Paní prodavačka stříhala z 20 metrů koberce kusy po 6 metrech. Kolik kusů nastříhala? Kolik m měřil zbytek koberce? výpočet: 20 : 6 = ___ (zb. __) nebo 20 : 6 = ___ neúplný podíl _ zbytek zkouška: 3 . 6 + 2 = ___ odpověď____________________________________________________ 45 : 7 = ___(__) 33 : 7 = ______ 3 : 7 = ______ 24 : 7 = ______ 30 : 7 = ______ 15 : 7 = ______ 60 : 7 = ______ 47 : 7 = ______ 35 : 7 = ______ 10 : 7 = ______ 63 : 7 = ______ 18 : 7 = ______

38.6 Něco navíc pro šikovné Vypočítej: Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 38.6 Něco navíc pro šikovné Vypočítej: 40 žáků se mělo rozdělit do skupin po 9. Kolik skupin vytvořili? Kolik jich zbylo? výpočet: ______________________ Paní prodavačka měla rozdělit 37 jablek do sáčku po 9 kusech. Kolik sáčků naplnila? Kolik jablek jí zbylo? výpočet: ______________________ 45 : 8 = ___(__) 31 : 8 = ______ 3 : 8 = ______ 22 : 8 = ______ 34 : 8 = ______ 15 : 8 = ______ 68 : 8 = ______ 45 : 8 = ______ 36 : 8 = ______ 15 : 8 = ______ 67 : 8 = ______ 16 : 8 = ______

Six divided by five is one (remainder one) 46 : 7 = __ (__) Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.7 CLIL Divide: 6 : 5 = __ (__) Six divided by five is one (remainder one) 46 : 7 = __ (__) Forty-six______________________________

38.8 Test znalostí Které z daných čísel netvoří násobek 12? 3 6 4 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 38.8 Test znalostí Které z daných čísel netvoří násobek 12? 3 6 4 5 Máš příklad 59 : 7. Jaké číslo je neúplný podíl a jaké zbytek? 8 (3) 9 (2) 7 (4) 6 (5) Kolik trojic utvoří 23 žáků? 6 a 2 zbydou 7 a 3 zbydou 7 a 2 zbydou 6 a 3 zbydou Co je správně? dělenec, dělenec, podíl dělitel, dělitel, podíl dělitel, dělenec, podíl dělenec, dělitel, podíl Správné odpovědi: d c a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 38.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 3. ročník základních škol, 3. díl. Praha: Alter, 2004. Obrázky z databáze klipart. Kolektiv autorů. Matematika 6. Praha: Alter, 2006.

38.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 38.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 3. ročník Klíčová slova Dělení se zbytkem, neúplný podíl, zbytek, obor čísel 1 – 100. Anotace Prezentace popisující postup při dělení se zbytkem v oboru čísel 1 – 100.