SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001:2001 - člen ESOMAR www.scac.cz Praha 19. srpna 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sexuální zneužívání v České republice: Výsledky národního výzkumu
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Hlediska hodnocení při výzkumech veřejného mínění  A) Podle oblastí (stav/očekávání)  Životní prostředí  Školství  Životní úroveň  Zdravotnictví 
Bleskový výzkum SC&C pro Českou televizi
100 dní na Hradě Závěrečná zpráva Červen dní na Hraděstrana 2 Hlavní zjištění3 Parametry projektu4 Struktura vzorku5 Realizátor projektu6 Podrobná.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
BIO – výzkumná zpráva listopad Agenda •Cíle výzkumu •Technické parametry výzkumu •Hlavní zjištění – biopotraviny •Hlavní zjištění – komunikační.
Hodnotová orientace svobodné generace
Politika a politické strany
Zastupitelé v obcích Moravskoslezského kraje. Analýza postojů, názorů a cílů zastupitelů v obcích do tří tisíc obyvatel Michal Kuděla Radomír Sztwiertnia.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
__________________________________________________________________________________________________________________________________________ Vyhodnocení.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001: člen ESOMAR Praha 19. srpna 2011.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Strana 1 Krajské volby 2012 zpráva z předvolebního výzkumu veřejného mínění pro KARLOVARSKÝ KRAJ období sběru dat: – SC & C a STEM/MARK.
Jaroslav Jíra, GfK Czech Quo vadis PR? Public Relations Summit 2009 GfK CzechPR Summit
TEMPLATE DESIGN © Proenvironmentální postoje učitelů středních odborných škol jako předpoklad pro biofilní orientaci vzdělávání.
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
IBRS s.r.o., Prague 10, Dubečská 8, strana 1 Desk research – fertility rate Eurostat / 2006 Fertilita - průměrný počet živě narozených dětí, které.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2013 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Strana 1 Krajské volby 2012 zpráva z předvolebního výzkumu veřejného mínění pro KRAJ VYSOČINA období sběru dat: – SC & C a STEM/MARK.
Standard Eurobarometer 72 / Podzim 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 72 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Podzim 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
Standard Eurobarometer 71 / Spring 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 71 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
EURO a česká veřejnost Prezentace výsledků sociologických výzkumů PSP ČR dne 17. září 2008.
Bleskový výzkum Kauza : David Rath Červen 2012.
Táta na plný úvazek výzkum Zlínský a Olomoucký kraj.
Strana 1 Krajské volby 2012 zpráva z předvolebního výzkumu veřejného mínění pro ZLÍNSKÝ KRAJ období sběru dat: – SC & C a STEM/MARK.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium 2 1) Základní informace o organizaci studia 2) Úvod do komunikace vědy Zdeňka Jastrzembská
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Průzkum trhu.
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Měření v sociálních vědách „Měřit všechno, co je měřitelné, a snažit se učitnit měřitelným vše, co dosud měřitelné není“. (Galileo Galilei)
Svátek sv. Valentýna TÉMA PRŮZKUMU: Svátek sv.Valentýna 2016 – bleskový průzkum REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP.
ČR a Čína. TÉMA PRŮZKUMU: ČR a Čína REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP OTÁZEK: multiplechoice REPREZENTATIVITA: ve věku 18+let.
Genderové dimenze korupce. online FGD populace n=9, 5 mužů a 4 ženy face-to face FGD zástupci státní správy n=8, 3 muži a 5 žen říjen 2015 Koho a jak.
Hodnotové hranice mezi voliči politických stran v ČR Prezentace z výzkumu podpořeného grantem č Grantové agentury Univerzity.
Hasiči a veřejnost Tisková konference 24. července 2008.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Výzkum veřejného mínění
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
BIO – výzkumná zpráva listopad 2008.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Bleskový výzkum SC&C pro Českou televizi
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
Krajská zpráva – královehradecKÝ kraj
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
Sekce veřejných knihoven SKIP
Co říká česká veřejnost?
Zdravotnictví očima pacientů
Transkript prezentace:

SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001: člen ESOMAR Praha 19. srpna 2011 Bleskový výzkum SC&C pro Českou televizi Kontroverzní ocenění bratří Mašínů

SC & C – Marketing & Social Research 2 Metodologie  Cíle výzkumu:Výzkum veřejného mínění zaměřený na kontroverzní ocenění bratří Mašínů.   Datum sběru: 18. –  Počet respondentů: 675  Metoda výzkumu: standardizované osobní rozhovory (face-to-face) provedené školenými tazateli agentury SC&C  Cílová skupina: občané České republiky, starší 18 let (kvótní výběr podle pohlaví, věku, vzdělání respondenta a podle velikosti obce v rámci krajů)  Zpracování dat:dotazníky byly podrobeny logické kontrole a data byla analyzována prostřednictvím statistického softwaru SPSS.

SC & C – Marketing & Social Research 3 Dotazník M1) Činnost skupiny bratří Mašínů v letech 1951 až 1953 vnímáte: 1.jako hrdinský odboj proti komunistické moci 2.jako neospravedlnitelný kriminální čin/činy 3.nemám na to jednoznačný názor, doba byla složitá/neznám případ do detailů 4.nevím, kdo byli bratři Mašínové (filtr) M2) Ctirad Mašín bude in memoriam oceněn Zlatou lípou, nejvyšším vyznamenáním resortu obrany. Podle Vás: 1.je to v pořádku, ocenění je odpovídající 2.měl by dostat vyšší ocenění, např. státní 3.jejich činy si žádné ocenění nezaslouží 4.nejen, že nezaslouží ocenění, měli by být souzeni M3) Na pohřeb do USA pojede jako zástupce české vlády ministr obrany Alexandr Vondra. Podle Vás: 1.je to odpovídající 2.měla by jet širší reprezentace, vedená premiérem 3.měla by jet širší reprezentace, vedená prezidentem 4.z oficiálních představitelů ČR by se neměl účastnit žádný

SC & C – Marketing & Social Research 4 Výběrový soubor Pohlaví Obyvatelé ČR starší 18 let Muži49% Ženy51% Věk Obyvatelé ČR starší 18 let 18 – 29 let19% 30 – 44 let30% 44 – 59 let22% 60 a více let29% Vzdělání Obyvatelé ČR starší 18 let Základní/vyučen(a)44% SŠ s maturitou / VŠ56%

SC & C – Marketing & Social Research 5 Základní zjištění  Více než 40 % populace nemá jednoznačný názor na hodnocení bratří Mašínů. Za hrdiny je považuje pouze 15% veřejnosti.  Téměř dvě třetiny populace, která zná alespoň trochu bratry Mašínovi, si myslí, že si žádné ocenění nezaslouží. A z toho plyne, že polovina populace se domnívá, že pohřbu v USA se nemá účastnit žádná česká delegace.

SC & C – Marketing & Social Research 6 Vnímání činnosti bratří Mašínů Více než 40 % populace nemá jednoznačný názor na hodnocení bratří Mašínů. Co může být důvodem? Určitě 60 let, které nás dělí od událostí, dále neznalost objektivních detailů celé kauzy. Téměř každý šestý občan neví o Mašínech vůbec nic, zhruba polovina těchto lidí spadá do nejmladší věkové skupiny (18 až 29 let), častěji to bývají také ženy. Lze říci, že muži v této záležitosti mají více jasno a to jak v pozitivním tak negativním slova smyslu. A ještě je zajímavá skupina vysokoškolsky vzdělaných lidí, která má vyrovnaný názor hrdina – kriminálník a nejméně často bývá bez názoru. Pokud nás zajímá vliv stranických preferencí, můžeme vysledovat následující: zatímco sympatizanti levicových stran (ČSSD, KSČM) významně častěji kvalifikují činy Mašínů jako kriminální a jen v minimu případů je vnímají jako hrdiny, tak pravice se častěji kloní k nejednoznačnému názoru, hrdinství je deklarováno zhruba ve 20 % případů. 6

SC & C – Marketing & Social Research 7 Názor na ocenění Ctirada Mašína Téměř dvě třetiny populace, která zná alespoň trochu bratry Mašínovi, si myslí, že si žádné ocenění nezaslouží. Čím starší bude respondent, tím více se bude klonit k názoru nejen, že si nezaslouží ocenění, ale spíše by měli být souzeni. Z pohledu stranických preferencí, je ocenění považováno za odpovídající významně často v případě sympatizantů ODS a TOP09. Ale také v případě těchto dvou stran najdeme polovinu jejich příznivců, kteří jsou proti jakémukoliv ocenění Mašínů. U levicových stran je to výrazná většina, která odmítá oceňovat jejich činy. 7  POUZE LIDÉ, KTEŘÍ VĚDÍ, KDO JSOU BRATŘI MAŠÍNOVÉ (N = 557) TJ. 83% VŠECH RESPONDENTŮ

SC & C – Marketing & Social Research 8 Delegace Alexandra Vondry do USA Polovina populace se domnívá, že pohřbu v USA se nemá účastnit žádná česká delegace. Zbývající polovina delegaci akceptuje a to nejčastěji v současné podobě tj. že jako zástupce jede ministr obrany. Názor na účast na pohřbu je velmi silně spojen s obecným názorem na bratry Mašíny a možnost jejich ocenění. Lidé, kteří si přejí spíše jejich soud, si nepřejí žádnou delegaci, naopak když považují za odpovídající jejich ocenění, často považují za odpovídající cestu ministra Vondry. Častěji jsou proti vyslání delegace sympatizanti levicových stran, naopak stoupenci ODS a TOP09 vidí současnou podobu reprezentace jako odpovídající. 8  POUZE LIDÉ, KTEŘÍ VĚDÍ, KDO JSOU BRATŘI MAŠÍNOVÉ (N = 557) TJ. 83% VŠECH RESPONDENTŮ