Planeta Země – Exogenní činitelé 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
4. RELATIVNOST SOUČASNOSTI
Endogenní (vnitřní) pochody
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Hydrosféra – vodstvo na pevnině
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_3 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Georeliéf – exogenní síly II.
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Horský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Př_151_Geologie_Činnost mořské vody
Název Litosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
KOŘENOVÉ A MECHOVÉ PATRO CHŘIBSKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
GYMNÁZIUM,VLAŠIM,TYLOVA
Planeta Země – Endogenní činitelé
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Hydrosféra – Ledovce, Podpovrchová voda
Exogenní geologické děje
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Neživá příroda - vzduch
Planeta Země – Pedosféra
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Neživá příroda - vzduch
Chráněná území v České republice
Planeta Země – Pouště a polopouště
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Globální cirkulace atmosféry
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
IV/ Úhly příslušné k oblouku kružnice
Planeta Země - Litosféra
Sluneční soustava a Měsíc
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Planeta Země – Exogenní činitelé 1
KRAJINA – PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM ŽIJEME Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Severní Evropa Z_119_Evropa_Severní Evropa
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Transkript prezentace:

Planeta Země – Exogenní činitelé 2 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.  Zpracováno 26. 2. 2014, autor: Mgr. Adam Supík Planeta Země – Exogenní činitelé 2 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Ledovce Vznikají v horských oblastech Pohybují se vlivem gravitace Při pohybu transportují erodovaný materiál Tvarují údolí do tvaru písmene U- trog

Ledovce Fjord Ledovcové údolí zatopené mořem Norsko, Nový Zéland

Ledovce Čelní moréna Materiál hromadící se a pohybující se před ledovcem Boční moréna Materiál ze stran ledovce

Ledovce Kar Hluboká sníženina vytlačena ledovcem Při zatopení vodou vzniká karové jezero

Vítr Činnost větru se nejvíce projevuje v oblastech se slabým vegetačním krytem Vítr transportuje erodovaný materiál, kterým dále eroduje zemský povrch Transportovaný materiál je ukládán v mocných vrstvách Vnikají Přesypy (duny) Spraše

Vítr Obrušováním zemského povrchu vznikají nové tvary Skalní hřiby

Vítr Viklany

Vítr Skalní brány a okna

Vítr Svědecké hory

Vítr Skalní města

Živé organismy Činnost rostlin Kořeny vnikají do puklin hornin Jinde kořeny naopak zemský povrch zpevňují

Živé organismy Činnost živočichů Termitiště

Činnost živočichů Korálový útes

Člověk Činností člověka vznikají antropogenní tvary Lom

Člověk Násyp

Člověk Halda

Zdroje BIČÍK, Ivan a Bohumír JANSKÝ. Příroda a lidé Země: učebnice zeměpisu pro střední školy. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2001, 135 s. ISBN 80-860-3445-3. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Grosser_Aletschgletscher_3178.JPG http://en.wikipedia.org/wiki/File:U-shaped_valley_at_the_head_of_Leh_valley,_Ladakh.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Geirangerfjord_%286-2007%29.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:MorainesLakeLouise.JPG http://en.wikipedia.org/wiki/File:Glacial_Tarn_Formation_EN.svg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Thornton_Lakes_25929.JPG http://en.wikipedia.org/wiki/File:Dune_en.svg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Loess_landscape_china.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Weisse_W%C3%BCste.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wackelstein_von_Loh.JPG http://en.wikipedia.org/wiki/File:Delicate_Arch_LaSalle.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Monument_Valley_Merrick_Butte.jpg http://pixabay.com/cs/strom-ko%C5%99eny-eroze-expozice-163885/ http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Karpatsk%C3%A1_ost%C5%99icov%C3%A1_dubohab%C5%99ina.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Termitenhuegel.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Maldives_small_island.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Timor_Coral_Reef.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stone_quarry_adelaide.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nasyp_linii_kolejowej_351.jpg http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Rydultowy_Halda_z_rura_2003.jpg