SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001:2001 - člen ESOMAR www.scac.cz Praha 19. srpna 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Advertisements

Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Hlediska hodnocení při výzkumech veřejného mínění  A) Podle oblastí (stav/očekávání)  Životní prostředí  Školství  Životní úroveň  Zdravotnictví 
Bleskový výzkum SC&C pro Českou televizi
100 dní na Hradě Závěrečná zpráva Červen dní na Hraděstrana 2 Hlavní zjištění3 Parametry projektu4 Struktura vzorku5 Realizátor projektu6 Podrobná.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
REGULACE INTERNETU – ANO ČI NE? ÚNOR 2009 Stanislava Dobrovolná– Research Specialist Hana Friedlaenderová – Research and Insights Manager Petr Fridrich.
Výňatek ze socio-psychologického průzkumu postojů občanů ČR k možnému vzniku nové politické strany.
BIO – výzkumná zpráva listopad Agenda •Cíle výzkumu •Technické parametry výzkumu •Hlavní zjištění – biopotraviny •Hlavní zjištění – komunikační.
Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
Hodnotová orientace svobodné generace
Zastupitelé v obcích Moravskoslezského kraje. Analýza postojů, názorů a cílů zastupitelů v obcích do tří tisíc obyvatel Michal Kuděla Radomír Sztwiertnia.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001: člen ESOMAR Praha 19. srpna 2011.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Strana 1 Krajské volby 2012 zpráva z předvolebního výzkumu veřejného mínění pro KARLOVARSKÝ KRAJ období sběru dat: – SC & C a STEM/MARK.
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Vybrané výsledky výzkumu postojů akademických pracovníků veřejných vysokých škol Miroslav Pidra The Academic Career: Adapting to Change. úterý 23. září.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
IBRS s.r.o., Prague 10, Dubečská 8, strana 1 Desk research – fertility rate Eurostat / 2006 Fertilita - průměrný počet živě narozených dětí, které.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2013 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Výsledky výzkumu mezi obyvateli MČ Praha 2 a návštěvníky Riegrových sadů „Soužití pejskařů a nepejskařů v parcích na území Prahy 2“ 28. června 2011 / Prezentace.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Strana 1 Krajské volby 2012 zpráva z předvolebního výzkumu veřejného mínění pro KRAJ VYSOČINA období sběru dat: – SC & C a STEM/MARK.
Standard Eurobarometer 72 / Podzim 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 72 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Podzim 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
Standard Eurobarometer 71 / Spring 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 71 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
Sociometrie = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů mezi členy skupiny(sympatie,antipatie) SOCIOMETRIE = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů.
Tazatelská síť.
Spotřebitelský výzkum
Bleskový výzkum Kauza : David Rath Červen 2012.
Standard Eurobarometer 67 / Spring 2007 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 67.2 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2007 ZVEŘEJNĚNÍ.
Strana 1 Krajské volby 2012 zpráva z předvolebního výzkumu veřejného mínění pro ZLÍNSKÝ KRAJ období sběru dat: – SC & C a STEM/MARK.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Průzkum trhu.
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Svátek sv. Valentýna TÉMA PRŮZKUMU: Svátek sv.Valentýna 2016 – bleskový průzkum REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP.
Genderové dimenze korupce. online FGD populace n=9, 5 mužů a 4 ženy face-to face FGD zástupci státní správy n=8, 3 muži a 5 žen říjen 2015 Koho a jak.
Hodnotové hranice mezi voliči politických stran v ČR Prezentace z výzkumu podpořeného grantem č Grantové agentury Univerzity.
ŠIKANA (únor) 2016). 2 METODOLOGIE VÝSLEDKY PRŮZKUMU PANEL BOOK KONTAKTY OBSAH.
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.
STEM Které souvislosti vstupu do EU veřejnost nejvíce zajímají? Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
Hasiči a veřejnost Tisková konference 24. července 2008.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Výzkum veřejného mínění
Místní demokracie a participace na veřejném životě
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
BIO – výzkumná zpráva listopad 2008.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Bleskový výzkum SC&C pro Českou televizi
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
METODOLOGIE VOLEBNÍ PREFERENCE – LEDEN 2016 SANEP s.r.o. kvótní výběr
Výzkum veřejného mínění
Krajská zpráva – královehradecKÝ kraj
Katedra sociální práce
Sekce veřejných knihoven SKIP
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Co říká česká veřejnost?
Zdravotnictví očima pacientů
Transkript prezentace:

SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001: člen ESOMAR Praha 19. srpna 2011 Bleskový výzkum SC&C pro Českou televizi Kauza Bátora

SC & C – Marketing & Social Research 2 Metodologie  Cíle výzkumu:Výzkum veřejného mínění zaměřený na aktuální kauzu výroku Ladislava Bátory.  Datum sběru: 18. –  Počet respondentů: 675  Metoda výzkumu: standardizované osobní rozhovory (face-to-face) provedené školenými tazateli agentury SC&C  Cílová skupina: občané České republiky, starší 18 let (kvótní výběr podle pohlaví, věku, vzdělání respondenta a podle velikosti obce v rámci krajů)  Zpracování dat:dotazníky byly podrobeny logické kontrole a data byla analyzována prostřednictvím statistického softwaru SPSS.

SC & C – Marketing & Social Research 3 Dotazník B1) Sledujete události kolem Ladislava Bátory (vysokého úředníka ministerstva školství)? 1.ne, vůbec nic o tom nevím, ani ho neznám 2.sleduji to, ale jen velmi zběžně 3.sleduji to pozorně B2) Výrok Ladislavy Bátory na adresu ministra zahraničí: 1.je v souladu se svobodou slova, vyjádřil svůj názor – může ve své funkci zůstat 2.je neuctivý a neslučuje se s dobrými mravy – měl by ze své funkce odejít nebo být odvolán 3.nevím, neznám ho B3) TOP09 ve středu opustila jednání vlády, dokud bude ve funkci Ladislav Bátora nebo ministr školství Josef Dobeš. Tento krok TOP09 považujete: 1.za podporu ministra Schwarzenberga, kterého Bátora urazil 2.za zbytečně vyhrocené gesto B4) Ministr školství Dobeš se za slova svého podřízeného Bátory omluvil ministru Karlu Schwarzenbergovi pomocí SMS. Považujete to za: 1.dostatečné řešení 2.omluva měla být osobní nebo alespoň telefonická 3.neměl se omlouvat ministr, ale úředník Bátora 4.ministr se neměl omlouvat, není za co B5) Premiér Nečas řekl, že urážka je buranstvím, řešení nechal na ministru školství Dobešovi, protože Bátora je jeho podřízený. Je to podle Vás: 1.dostatečné řešení 2.premiér měl situaci rovnou řešit odvoláním ministra školství Dobeše 3.premiér měl situaci rovnou řešit odvoláním ministrů TOP09, kteří odešli z jednání vlády 4.neměl se tou věcí vůbec zabývat

SC & C – Marketing & Social Research 4 Výběrový soubor Pohlaví Obyvatelé ČR starší 18 let Muži49% Ženy51% Věk Obyvatelé ČR starší 18 let 18 – 29 let19% 30 – 44 let30% 44 – 59 let22% 60 a více let29% Vzdělání Obyvatelé ČR starší 18 let Základní/vyučen(a)44% SŠ s maturitou / VŠ56%

SC & C – Marketing & Social Research 5 Základní zjištění  37 % osob přiznává, že Ladislava Bátoru ani celý jeho případ vůbec nezná.  Téměř polovina dotázaných si myslí, že výrok je neuctivý a pan Bátora by měl opustit řady MŠMT.  Většina populace považuje odchod TOP09 z jednání vlády za „zbytečně vyhrocené gesto“.  Téměř polovina populace očekávala omluvu pana Bátory panu ministru zahraničí.

SC & C – Marketing & Social Research 6 Povědomí o kauze Ladislava Bátory Do jaké míry je vlastně celá kauza kolem Ladislava Bátory zásadní pro českou veřejnost? Prázdniny se blíží ke konci a lidé vnímají tuto záležitost spíše zběžně. Navíc 37 % osob přiznává, že Ladislava Bátoru ani celý jeho případ vůbec nezná. Méně často se o celou věc zajímají ženy, je to obecně případ všech politických kauz. Zájem roste s vyšším věkem a také vzděláním a také to obecně souvisí s vyšší mírou zájmu o veřejné dění nebo o politiku (nebo přinejmenším deklaraci tohoto zájmu). Nejméně tuto záležitost sledují sympatizanti ČSSD, nicméně stranické preference nejsou dominantním vlivem stejně jako sociodemografické faktory.

SC & C – Marketing & Social Research 7 Hodnocení výroku Ladislava Bátory Téměř polovina dotázaných si myslí, že výrok je neuctivý a pan Bátora by měl opustit řady MŠMT. Pokud bychom vyloučili všechny osoby, které o výroku a celé situaci nic neví, tak by většina proti setrvání Bátory ve funkci byla ještě výraznější. Nejsou zde žádné zásadní rozdíly způsobené sociodemografickými charakteristikami s výjimkou nejmladší generace, která je více benevolentní, ale také výrazně častěji o celé věci nic neví. 7

SC & C – Marketing & Social Research 8 Názor na odchod TOP 09 z jednání vlády Jak vyplývá z předchozích odpovědí – lidé kauzu sledují zběžně a hodnotí výrok pana Bátory jako neuctivý. V případě „neuctivosti“ určitě dávají za pravdu TOP09, ALE většina populace považuje její odchod z jednání vlády za „zbytečně vyhrocené gesto“. Jediná skupina lidí, která logiku odchodu z vlády chápe, jsou právě sympatizanti TOP09.  POUZE LIDÉ, KTEŘÍ KAUZU TROCHU SLEDUJÍ A ZNAJÍ SITUACI (N=498) = 74% všech respondentů

SC & C – Marketing & Social Research 9 Názor na omluvu ministra Dobeše Kdo se měl komu omluvit? Téměř polovina populace čekala (dá se říci logicky) omluvu pana Bátory panu ministru zahraničí. Omluva pomocí SMS, i přes to, že ji poskytl ministr školství, není příliš odpovídající, lépe by vyzněla pravděpodobně osobní či telefonická forma. V této záležitosti nenajdeme žádné vlivy věku nebo vzdělání ani stranických preferencí.  POUZE LIDÉ, KTEŘÍ KAUZU TROCHU SLEDUJÍ A ZNAJÍ SITUACI (N=498) = 74% všech respondentů

SC & C – Marketing & Social Research 10 Názor na reakci premiéra Nečase Premiér Nečas se k celé věci vyjádřil a řešení předal ministru školství – je to řešení, se kterým lidé souhlasí? Veřejnost nemá úplně jednoznačný názor, třetina s takovým řešením souhlasí, druhá třetina vlastně nechápe roli premiéra v této kauze. Každý čtvrtý občan by věc řešil radikálněji – odvolal by ministra školství. K této formě řešení mají blíže lidé starší, je tam vidět i mírný příklon levice. Pokud lidé nesouhlasí s účastí premiéra v této záležitosti, tak si velmi často myslí, že TOP09 udělala opravdu velmi silné gesto. 10  POUZE LIDÉ, KTEŘÍ KAUZU TROCHU SLEDUJÍ A ZNAJÍ SITUACI (N=498) = 74% všech respondentů