Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_381_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1
Název vzdělávacího materiáluNásobení, dělení 8, opakování Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_381_3TR_M Číslo šablonyIII/2 AutorJana Siederová, Mgr. Ročník3. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika TémaNásobení, dělení 8, opakování Očekávaný výstupŽák se orientuje v řadě násobků, používá je, řeší příklady, tvoří příklady, zaměňuje činitele Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s násobky 8 Datum vytvořeníProsinec 2012 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaNásobení, dělení, činitel, součin, podíl Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
2. 8 = 16 činitelésoučin 0, 8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64, 72, 80 Doplň chybějící násobky 0, ___, 16, ___, 32, ___, 48, ___, 64, ___, 80 ___, 72, ______, 16, ______, 32, ___ ___, 56, ______, 64, ______, 24, ___ 3
= 16 činitelésoučin 0, 8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64, 72, 80 Doplň chybějící násobky 0, 8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64, 72, 80 64, 72, 808, 16, 2424, 32, 40 48, 56, 6456, 64, 7216, 24, 32
8. 2 = ___________8. 6 = ___________ 8. 4 = ___________8. 10 ___________ 8. 1 = ___________8. 3 = ___________ 8. 5 = ___________8. 7 = ___________ 8. 2 = 2. 8 = 5
= = = = = = = = = = = = = = = = = = 16
5. 8 = ___2. 8 = ___10. 8 = ___ 1. 8 = ___6. 8 = ___ 7. 8 = ___ 4. 8 = ___3. 8 = ___ 0. 8 = ___ Jirka dostává 8 Kč kapesného týdně. Kolik korun si ušetřil za 4 týdny ? Příklad _______________________________ 7 a a. 8
= = = = = = = = = 0 Jirka dostává 8 Kč kapesného týdně. Kolik korun si ušetřil za 4 týdny ? Příklad4. 8 = 32 a a
2. 8 = 56 : 8 = 5. 8 = 16 : 8 = 8. 8 = 8 : 8 = 4. 8 = 40 : 8 = 1. 8 = 24 : 8 = 7. 8 = 32 : 8 = 3. 8 = 64 : 8 = 9
2. 8 = 1656 : 8 = = 4016 : 8 = = 64 8 : 8 = = 3240 : 8 = = 824 : 8 = = 5632 : 8 = = 2464 : 8 = 8 10
24: 8 = 3 dělenecdělitelpodíl ___ : 8 = 6___ : 8 = 2___ : 8 = 10 ___ : 8 = 1___ : 8 = 5___ : 8 = 7 11 c c : 8
24: 8 = 3 dělenecdělitelpodíl 48 : 8 = 616 : 8 = 280 : 8 = 10 8 : 8 = 140 : 8 = 556 : 8 = 7 12 c c :
56 : 8 = 32 : 8 = ① ⑨③ 16 : 8 = ④ 8 : 8 = ⑧ 24 : 8 = ⑩ 48 : 8 = ⑦ ⑥ 72 : 8 = 40 : 8 = ② ⓪ ⑤ 13
56 : 8 = 7 32 : 8 = 4 ① ⑨③ 16 : 8 = 2 ④ 8 : 8 = 1 ⑧ 24 : 8 = 3 ⑩ 48 : 8 = 6 ⑦ ⑥ 72 : 8 = 9 ② ⑤ 40 : 8 = 5 ⓪ 14
1. Vyjmenuj násobky 2. Zaměňuj činitele 3. Počítej příklady na násobení 4. Tvoř příklady na dělení 5. Počítej příklady na dělení 15