19.1 Rozmístění obyvatel světa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.59 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Advertisements

ÚZEMNÍ ROZLOŽENÍ OBYVATELSTVA PRO VÝUKU ZEMĚPISU NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
18.1 Státy podle životní úrovně
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
Demografické charakteristiky kontinentu
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Elektronická učebnice - II
36.1 Obsahy složitějších obrazců
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
VY_32_INOVACE_26-02 Světová populace
Státy bývalé Jugoslávie III2-Z7-III-18
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
46.1 Olomoucký kraj – poznáš jeho dominanty?
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Název Obyvatelstvo – rozmístění, početní vývoj a demografické ukazatele Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace.
Sídla.
Sociekonomická geografie
Elektronická učebnice - I
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
EVROPA RELIÉF A PODNEBÍ
Extrémní oblasti na naší Zemi
Elektronická učebnice - I
40.1 Liberecký kraj – poznáš jeho dominanty?
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
49.1 Zlínský kraj – poznáš jeho dominanty?
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
Elektronická učebnice - I
2.1 Sluchová diferenciace
EKUMENA území trvale obydlená a intenzivně využívaná člověkem.
Elektronická učebnice - I
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
20.1 Stěhování obyvatel - migrace
31.1 Aminokyseliny, bílkoviny
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Elektronická učebnice - I
Společenské a hospodářské prostředí
50.1 Moravskoslezský kraj – poznáš jeho dominanty?
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
Autor: Mgr. Helena Nováková
17.1 Poloha států světa Polohu určíme pomocí:
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
16.1 Regiony světa Dělení pevniny
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
48.1 Královéhradecký kraj – poznáš jeho dominanty?
NÍŽINY V ČESKÉ REPUBLICE
Severní Evropa Z_119_Evropa_Severní Evropa
Afrika – poloha, rozloha
Rozmístění obyvatelstva
Elektronická učebnice - I
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Zeměpis Světadíly a oceány VY_32_INOVACE_04_ZEMĚPIS_SVĚTADÍLY_A_OCEÁNY
12.1 Hydrosféra - vodní obal Země
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

19.1 Rozmístění obyvatel světa Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 19.1 Rozmístění obyvatel světa Obyvatelstvo světa je rozmístěno nerovnoměrně. Už před několika tisíci lety před naším letopočtem lidstvo osídlovalo krajinu s vhodnými přírodními podmínkami. úrodné nížiny podél řek místa s teplejším podnebím na břehu nebo poblíž moře Jaké výhodné podmínky to byly? Autor: Mgr. Lenka Hrdá

19.2 Rozložení obyvatel na Zemi Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 19.2 Rozložení obyvatel na Zemi Aneb co ho nejvíc ovlivňuje? V současnosti žije asi 50% lidí v oblastech do vzdálenosti 200 km od pobřeží a 60% obyvatel na území s nadmořskou výškou do 200 metrů nad mořem. přírodní podmínky výhodná nadmořská výška blízkost zdrojů nerostných surovin blízkost moře jako zdroje obživy dostatek vody ekonomické podmínky dostatek práce v zemědělství, průmyslu a službách dopravní dostupnost krajiny možnost bydlení Podle uvedených podmínek existují na Zemi místa hustě nebo řídce osídlená, někdy dokonce neobydlená vůbec.

19.3 Výjimky potvrzující pravidlo Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 19.3 Výjimky potvrzující pravidlo Jak tam můžou dýchat ? ANEB husté osídlení, kde byste ho nečekali Bydlení v nadmořské výšce nad 1600 metrů nad mořem. Jsme v Bolívii v jižní Americe. Hlavní město Sucre leží v nadmořské výšce 2600 metrů. A další město La Paz – na obrázku - dokonce ve výšce 4000 metrů nad mořem. Zjisti podle atlasu, kde daná města leží? Jakou mají nadmořskou výšku? A co třeba města jako Addis Abeba, Nairobi nebo Johannesburg?

19.4 Kde se lidé mačkají a kde nikoho nepotkáte Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 19.4 Kde se lidé mačkají a kde nikoho nepotkáte Největší extrémy: Největší hustota obyvatel Macao, Monaco, Singapur, Hongkong aj. Proč to tak je? Nejmenší hustota zalidnění Mongolsko, Západní Sahara, Falklandy, Grónsko aj. Proč to tak je? Pracuj s atlasem Hustota obyvatel na km²

19.5 Procvičování a příklady Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 19.5 Procvičování a příklady Rozhodni, který z přírodních faktorů ovlivňuje rozmístění příznivě nebo nepříznivě. přírodní faktor příznivý nepříznivý nadmořská výška do 200 m n. m. hustě zalesněné oblasti mírné a teplé podnebí velmi vysoké teploty vzdálenost 200 km od moře neúrodná půda Vypiš deset příkladů míst /států nebo oblastí/ s nejvyšší hustotou zalidnění. Odpověz podle mapy hustoty zalidnění na následující otázky. Proč žije v Africe přibližně 1/3 lidí v nadmořské výšce 500 – 1500 metrů nad mořem? Jak se jmenuje oceánský proud, který způsobuje, že se v Evropě žije severněji než v Severní Americe?

19.6 Pro šikovné město stát nadmořská výška Lhasa La Paz Cuzco Bogotá Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 19.6 Pro šikovné město stát nadmořská výška Lhasa La Paz Cuzco Bogotá Addis Abeba Quito Toluca Které z vysoko položených míst leží nejdále od rovníku? Která města jsou města hlavní? Poznáš stát podle obrysu?

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Geography 19.7 CLIL TRANSLATE World population is arranged unequally. Fertile lowlands along rivers advantages Places of warmer climate About 50% of population live less than 200 km from a seashore. About 60% of population live in places which are 200 m above the sea level. On the bank or near the sea

19.8 Test znalostí 1. Do oblastí s vysokou hustotou obyvatel nepatří: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 19.8 Test znalostí Správné odpovědi: 1. Do oblastí s vysokou hustotou obyvatel nepatří: a/ nížiny ve východní Číně b/ Sibiř c/ Indoganžská nížina d/ Jáva 3. Na stejné zeměpisné šířce jako New York neleží: a/ Madrid b/ Peking c/ Paříž d/ Pchjongjang 2. Do oblastí s velmi nízkou hustotou zalidnění nepatří: a/ Antarktida b/ pobřeží Severního ledového oceánu c/ západní Čína d/ údolí Nilu 4. Do států s výrazně hornatým povrchem nepatří: a/ Peru b/ Chile c/ Dánsko d/ Etiopie b d c Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 19.9 Použité zdroje, citace http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cd/LaPaz1.jpg/800px-LaPaz1.jpg slide 3 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/15/Countries_by_population_density.svg/800pxCountries_by_population_density.svg.png slide 4 Obrázky z databáze klipart

19.10 Anotace Autor Mgr. Lenka Hrdá Období 01 – 06 /2013 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 19.10 Anotace Autor Mgr. Lenka Hrdá Období 01 – 06 /2013 Ročník 7. ročník Klíčová slova Rozmístění obyvatel světa Anotace Prezentace se zabývá zákonitostmi rozmístění obyvatel světa.