Číslo projektu CZ.1.07/1.500/34.0200 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_17_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. cvičení úrokování.
Advertisements

2. cvičení úrokování. spoření.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_14_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
FINANČNÍ PRODUKTY - PŮJČKY VY_62_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Radka Koldinská VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: druhy půjček, praktické úlohy (úroková.
Kdo chce být milionářem ?
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_12 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Základy financí 8. hodina.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_17_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_07_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_02_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_08_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_03_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_10_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VY_62_INOVACE_16_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_02 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_02_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_03_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_09 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_04 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_12_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_18_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_11_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_11_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_13_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_13_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_09_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_14_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_08_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VY_62_INOVACE_05_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_10_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_23 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_06 Kontokorentní účet TEMA:Finanční.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_17_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk Novák Tematický celek Finanční gramotnost – finanční matematika Ročník 1. až 4. ročník, gymnaziální vzdělávání Datum tvorby Březen 2012 Anotace V Prezentaci jsou uvedeny definice vztahující se ke kontokorentům a kreditním či debetním úrokům. Úlohy zaměřené na praktickou aplikaci finanční matematiky i s informacemi pomáhajícími při jejich řešení Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Kontokorentní účet (kontokorent) je běžný účet, na který banka poskytuje jeho majiteli kontokorentní úvěr. Z kreditního (kladného) zůstatku účtu vyplácí banka klientovi úroky, z debetního (záporného) zůstatku účtu platí úroky klient bance Kontokorentní účet (kontokorent) je běžný účet, na který banka poskytuje jeho majiteli kontokorentní úvěr. Z kreditního (kladného) zůstatku účtu vyplácí banka klientovi úroky, z debetního (záporného) zůstatku účtu platí úroky klient bance Kreditní úrok je úrok z kreditního zůstatku kontokorentního účtu. Kreditní úrok je úrok z kreditního zůstatku kontokorentního účtu. Kreditní úroková míra je úroková míra kreditního zůstatku kontokorentního účtu Kreditní úroková míra je úroková míra kreditního zůstatku kontokorentního účtu Kontokorent

Obr. 1

Vzácné rady: Nepoužívejte kontokorent jako dlouhodobou půjčku. Nepoužívejte kontokorent jako dlouhodobou půjčku. Doporučujeme ho jako vhodný úvěrový nástroj pro menší částky, které splatíte tak brzo, jak to jen půjde. Doporučujeme ho jako vhodný úvěrový nástroj pro menší částky, které splatíte tak brzo, jak to jen půjde. Pokud potřebujete půjčit na rok a déle, poohlédněte se po jiném typu produktu, např. po spotřebitelském úvěru. Pokud potřebujete půjčit na rok a déle, poohlédněte se po jiném typu produktu, např. po spotřebitelském úvěru.

Klient má po zúročení bankou na běžném účtu k částku ,34 Kč. Během měsíce dubna došlo na jeho účtu k následujícím změnám: Vypočítáme konečný zůstatek na účtu k 30.4., po zúročení bankou. Máme k dispozici tyto informace: Úroková míra je 0,8%, banka úročí vždy na konci měsíce. Za vedení účtu počítá banka měsíčně 30 Kč, za každou transakci spojenou s výdajem z účtu 10 Kč. Banka užívá standard 30E/360, daň z úroku je 15%. příklad 8.4. Příjem Kč Výdaj Kč Výdaj Kč Příjem Kč

Obr. 2

řešení Vypočítáme stavy účtu ve dnech, kdy na něm dochází ke změně, a počty dní, po které jednotlivé stavy účtu zůstávají nezměněny. Výsledky uspořádáme do tabulky. Příjmy jsou uváděny jako kladná čísla, výdaje jako čísla záporná. Nyní můžeme vypočítat, jaký celkový úrok získáme z částek uvedených v předposledním sloupci tabulky (čísla v posledním sloupci udávají úrokovou dobu v počtu dní). datum Příjem – výdaj v Kč Stav účtu v Kč Počet dní , , , , ,342

Stav účtu ke dni získáme jako součet stavu účtu ke dni a vypočítaného úroku, od kterého ještě odečteme poplatky pro banku: Stav účtu ke dni je ,71 Kč. Řešení - pokračování

Konečný zůstatek na běžném účtu pana Podlipného ke dni činil Kč. Dne bylo z účtu vydáno Kč a dne přijato Kč. Úroková míra je 0,75%, banka úročí na konci měsíce. Konečný zůstatek na běžném účtu pana Podlipného ke dni činil Kč. Dne bylo z účtu vydáno Kč a dne přijato Kč. Úroková míra je 0,75%, banka úročí na konci měsíce. Vypočítejte stav účtu ke dni , před odečtením poplatků bance. Vypočítejte stav účtu ke dni , před odečtením poplatků bance. příklad

Vypočítáme stavy účtu ve dnech, kdy na něm dochází ke změně, a počty dní, po které jednotlivé stavy účtu zůstávají nezměněny. Výsledky uspořádáme do tabulky. Příjmy jsou uváděny jako kladná čísla, výdaje jako čísla záporná. Nyní můžeme vypočítat, jaký celkový úrok získáme z částek uvedených v předposledním sloupci tabulky (čísla v posledním sloupci udávají úrokovou dobu v počtu dní). datum Příjem – výdaj v Kč Stav účtu v Kč Počet dní řešení

Stav účtu ke dni získáme jako součet stavu účtu ke dni a vypočítaného úroku: Stav účtu ke dni je ,71 Kč, od kterého ještě odečteme poplatky pro banku. Řešení - pokračování

Pan Pidla má u ČSOB běžný účet. Ke dni bylo na jeho účtu Kč. Údaje o příjmech a výdajích na účtu od jsou v následující tabulce. Příjmy jsou uváděny jako kladná čísla, výdaje jako čísla záporná. Úroková míra činila po celou dobu 0,9%. Banka úročí na konci roku. Za vedení účtu počítá banka měsíčně 50 Kč, další poplatky se neplatí. Vypočítejte konečný zůstatek účtu k Výsledek zaokrouhlete na koruny. příklad datum Příjem – výdaj (v Kč)

 Vypočítáme stavy účtu ve dnech, kdy na něm dochází ke změně, a počty dní, po které jednotlivé stavy účtu zůstávají nezměněny. Výsledky uspořádáme do tabulky. datum Příjem – výdaj v Kč Stav účtu v Kč Počet dní řešení

 Stav účtu ke dni získáme jako součet stavu účtu ke dni a vypočítaného úroku, od kterého ještě odečteme poplatky pro banku:  Stav účtu ke dni je Kč. Řešení - pokračování

Literatura  ODVÁRKO, O., Úlohy z finanční matematiky pro střední školy. 1. vydání. Praha : Prometheus, ISBN  kontokorent-jako-dlouhodobou-pujcku-/ Zdroj obrázku Obr.1: Obr.2: ODVÁRKO, O., Úlohy z finanční matematiky pro střední školy. 1. vydání. Praha : Prometheus, ISBN