Evropské barokní malířství Rembrandt 2. část

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
Advertisements

VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_16 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
BAROKNÍ MALÍŘSTVÍ 2.pol. 16.stol. - pol. 18. stol.
nizozemské malířství 17. století
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Evropské malířství Rembrandt 1. část
Umění starověku – předřecké civilizace
Doba Charakteristika Znaky
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Klasické kultury Předřecké kultury v Egejské oblasti Antické Řecko
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Antický Řím Architektura.
Mytologie a její odraz v řeckém umění
Antické Řecko Úvod Keramika.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Evropské barokní sochařství
Evropská barokní malba Barokní klasicismus
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Rembrandt van Rijn
Antický Řím Etruskové.
Antický Řím Architektura 2. část.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Antické Řecko Sochařství 2. část.
Antické Řecko Sochařství 1. část.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Test znalostí na neznámých reprodukcích.  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Opakování Test znalostí
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
Baroko Malířství Společnost.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Doplňkové informace a reprodukce
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Antický Řím sochařství.
Antické Řecko Architektura.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
BAROKO významní představitelé
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Transkript prezentace:

Evropské barokní malířství Rembrandt 2. část Baroko

Baroko Holandský barokní realismus Rembrandt 2. část Tato výuková šablona navazuje na předcházející filmový dokument zahrnutý v šabloně č. 3 a klade si za cíl doplnit a utřídit informace, které ve filmové ukázce zazněly.

Baroko Evropské barokní malířství Holandský barokní realismus Rembrandt van Rijn (1606 – 1669) jeden z největších géniů v dějinách malířství 800 obrazů, 300 grafických listů, 2000 kreseb těžiště jeho tvorby – portrét cca 60 autoportrétů Obr. 1 Rembrandt – Saskie v klobouku, 99x79 cm, 1642.

Baroko Rembrandt vývoj Rembrandtova rukopisu --- --- malba v pozdní fázi pastózní, hrubé a neučesané tahy štětcem, potlačení detailu, monochromní barevnost Obr. 2 Rembrandt – Vlastní podobizna s nabíraným límečkem, 38x29 cm, 1629. Obr. 3 Rembrandt – Autoportrét s úsměškem na tváři, 82x65 cm, 1668.

Baroko Rembrandt Portrétní tvorba vzestup poptávky v 17.stol. z řad sebevědomého holandského měšťanstva pozornost zaměřena pouze na portrétovaného – temnosvit pohltil veškeré prostředí Skupinový portrét novinka Obr. 4 Rembrandt – Hodina anatomie Dr. Tulpa, 1632.

Baroko Rembrandt Noční hlídka (1642) nejedná se o záznam noční hlídky, ale skupinový portrét měšťanské domobrany představuje zlom v Rembrandtově tvorbě – vnáší děj do skupinového portrétu --- --- nepochopení a odmítnutí objednavateli osobní prohry a tragédie v rodině Obr. 5 Rembrandt – Noční hlídka, 1642.

Baroko světlo Holandské barokní malířství nejúčinějším prostředkem magické síly Rembrandtových obrazů Porovnání účinků světla mezi dílem Caravaggiovým a Rembrandtovým světlo Caravaggiovo: divadelní nasvícení „reflektory“, ostré, tvrdé světlo Rembrandtovo: křehké, jemné, zlatistvé, z neznámého zdroje --- účinný prostředek magické, mystické a poetické síly obrazů --- tajemství Obr. 6 Caravaggio – Ukřižování sv. Petra, 1600. Obr. 7 Rembrandt – Jeremiášovo vidění zkázy Jeruzaléma.

Baroko Rembrandt Akty Obr. 8 Rembrandt - Danae

Baroko Rembrandt Proměna Rembrandtova díla po roce 1642: vnitřně klidné, ale silné, moudré, hluboké, málo barevné, ale bohaté v odstínech a uvolněném rukopisu --- vzdaluje se dobovým konvencím --- nepochopení, málo zakázek, dluhy Obr. 9 Rembrandt – Návrat marnotratného syna, 1668.

Baroko Rembrandt Dílo grafické Obr. 10 Rembrandt – Stozlatový list, detail, suchá jehla, lept, 28x39 cm, 1649.

Baroko Citování odborných informačních zdrojů Obr. 1 BECKETTOVÁ, Wendy,. Toulky světem malířství. Praha 2002: Fortuna Print, str. 163 Obr. 2 dtto 161 Obr. 3 dtto 169 Obr. 4 PIJOAN, José. Dějiny umění /7. Praha 1990: Odeon, n.p., str. 243 Obr. 5 dtto str. 253 Obr. 6 dtto str. 55 Obr. 7 dtto str. 271 Obr. 8 dtto str. 255 Obr. 10 dtto str. 273 Obr. 11 AGTE, Rolf a kol. Slovník světové kresby a grafiky. Praha 1997: Odeon s.r.o., str. 370