Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová 1
Název vzdělávacího materiáluSčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 13, 14 Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_284_2TR_M Číslo šablonyIII/2 AutorIveta Ondruchová, Mgr. Ročník2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika TémaSčítání a odčítání do 13, 14 s přechodem přes desítku Očekávaný výstupŽák sčítá a odčítá s přechodem přes desítku Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků se sčítáním a odčítáním do 13, 14 s přechodem přes desítku Datum vytvořeníZáří 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaSčítání, odčítání Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeViz poslední snímek CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
1. Doplňte:
7 + 6 = =13 10
9 + 4 = = = = = 13
8 + 6 = =14 10
9 + 5 = = = = = 14
13 – 5 = – 3 – 2 =8 32
13 – 4 = 13 – 5 = 13 – 7 = 13 – 8 = 9 13 – 3 – 1 =9 13 – 3 – 2 =8 13 – 3 – 4 =6 13 – 3 – 5 =5
14 – 6 = – 4 – 2 =8 42
14 – 5 = 14 – 7 = 14 – 8 = 14 – 9 = – 4 – 1 =9 14 – 4 – 3 =7 14 – 4 – 4 =6 14 – 4 – 5 =5
Opiš do sešitu a vypočítej: =2.13 – 8 = =13 – 6 = =14 – 7 = =14 – 5 = =13 – 4 = =14 – 6 = 12
= – 8 = = 1413 – 6 = = 1414 – 7 = = 1314 – 5 = = 1313 – 4 = = 1314 – 6 = 8 13
MS Office – vložené tvary Klipart – vložené obrázky 14