IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Desetinná čísla (opakování) 5. třída
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem procentové části. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procentové části.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Zábavná matematika.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem počtu procent AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procenta. Speciální vzdělávací.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou,
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním rotačních těles. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí rotační tělesa. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení látky týkající se obvodu, obsahu a hmotnosti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty USU AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti čtyř. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná čtyřmi. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením desetinného čísla číslem 10, 100, …. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vydělí desetinné číslo.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 04 - 11 Anotace Prezentace, která se zabývá dělením desetinného čísla desetinným číslem. Autor Pavel Pavlas Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci vydělí desetinné číslo desetinným číslem. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Desetinné číslo, dělení Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Opakování, výklad, procvičení Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 11-13 let – 6. ročník Celková velikost / datum 359 kB, říjen 2011

Metodický pokyn: Prezentace a doplňování je vytvořeno pro práci na interaktivní tabuli Smart board. Slide 3. cvičení (opakování) – žáci sečtou, odečtou, vynásobí, vydělí a zaokrouhlí daná čísla Slide 4. cvičení (opakování) – žáci vydělí a zaokrouhlí daná čísla Slide 5. výklad + zápis – dělení desetinného čísla desetinným číslem – názvosloví a vlastnosti dělení Slide 6. výklad + zápis – dělení desetinného čísla desetinným číslem – vlastnosti dělení Slide 7. výklad + zápis – dělení desetinného čísla desetinným číslem – postup dělení Slide 8. procvičení – žáci vydělí daná čísla

Desetinná čísla - opakování Výsledky ještě zaokrouhlete na desetiny! 154,203 + 8020,4 : 100 = 0,904 · 1000 – 350,763 = 634,451 + 0,04 · 10000 = 97015,5 : 10 – 2330,92 = 386,621 + 2,413 · 1000 = 7490,14 : 100 – 13,672 = 2964,45 + 1,809 · 1000 = 3,28 · 10000 – 21044,6 = 822,52 + 55436,6 : 100 = 6546,862 : 10 – 389,09 = 234,407 553,237 1034,451 7370,63 2799,621 61,2294 4773,45 11755,4 1376,886 265,5962 ≐ 234,4 ≐ 553,2 ≐ 1034,5 ≐ 7370,6 ≐ 2799,6 ≐ 61,2 ≐ 4773,5 ≐ 11755,4 ≐ 1376,9 ≐ 265,6

Desetinná čísla - opakování Výsledky ještě zaokrouhlete na setiny! 25,928 : 8 = 129,15 : 9 = 173,95 : 7 = 221,364 : 6 = 79,038 : 9 = 57,778 : 7 = 174,549 : 3 = 36,190 : 5 = 68,984 : 4 = 27,504 : 6 = 3,241 14,35 24,85 36,894 8,782 8,254 58,183 7,238 17,246 4,584 ≐ 3,24 ≐ 14,35 ≐ 24,85 ≐ 36,89 ≐ 8,78 ≐ 8,25 ≐ 58,18 ≐ 7,24 ≐ 17,25 ≐ 4,58

Dělení desetinného čísla desetinným číslem 7,2 : 0,8 = 9 dělenec podíl dělitel Vlastnosti dělení (opakování): Př.: 7,2 : 0,8 = 9 0,8 : 7,2 = 0,11111 Pořadí dělence a dělitele nelze zaměňovat. Dělení není komutativní!

Vlastnosti dělení (opakování): Podíl stejných čísel je vždy 1. Př.: 3,14 : 1 = 3,14 Dělíme-li číslo jednou, nezmění se. Př.: 0 : 0,7 = 0 Nula dělená jakýmkoliv číslem je nula. Př.: 2,718 : 0 = Celek nelze rozdělit na nula dílů, proto nelze dělit nulou!

Postup při dělení desetinného čísla desetinným číslem Podíl dvou čísel se nezmění, jestliže vynásobíme dělence i dělitele stejným číslem. 5,6 : 0,7 = ? 2) (5,6 · 10) : (0,7 · 10) = ? Dělence i dělitele vynásobíme stejným číslem (10, 100, 1000 …) tak, abychom dělili přirozeným číslem. 3) 56 : 7 = 8 Dělíme přirozeným číslem. Výsledek už nijak neupravujeme.

Vypočítej a proveď zkoušku: 9,25 : 0,37 = 3,44 : 0,08 = 6,48 : 0,4 = 8,5 : 0,5 = 137,2 : 9,8 = 78,3 : 0,3 = 9,12 : 0,12 = 94,71 : 7,7 = 7,2 : 0,6 = 27,6 : 1,5 = 25 43 16,2 17 14 261 76 12,3 12 18,4

Čerpáno Texty: COUFALOVÁ, J. a kol. Matematika pro šestý ročník základní školy. Praha: Fortuna,1998. 215 s. ISBN 80-7168-588-7. Vlastní zdroje (© Pavel Pavlas)