Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PRIPO Principy počítačů
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
K-mapa: úvod a sestavení
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B5 Správa pamětí AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníčerven 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
KARNAUGHOVY MAPY MINIMALIZACE FUNKCE
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B12 Příkazový řádek: adresáře a soubory PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníListopad 2013 Ročník / věková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B20 Příkazový řádek: sítě PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníČerven 2013 Ročník / věková kategorie3.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B17 Příkazový řádek: procesy AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníÚnor 2013 Ročník / věková kategorie3. ročník.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B10 Příkazový řádek: úvod AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníListopad 2012 Ročník / věková kategorie3. ročník.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B15 Příkazový řádek: uživatelské účty AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B9 Dávkové soubory AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníBřezen 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B3 Správa zařízení AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníProsinec 2012 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B4 Systém uživatelských účtů AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B2 Správa procesů AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníProsinec 2012 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B16 Příkazový řádek: uživatelské účty PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Jazyk vývojových diagramů
Tvorba číselných výrazů
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Lineární rovnice – 1. část
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Jazyk vývojových diagramů
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B7 Správa sítí AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací předmět.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B20 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníKvěten.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A6 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B19 Příkazový řádek: sítě AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníBřezen 2013 Ročník / věková kategorie3. ročník.
minimalizace kombinační logické funkce Karnaughovou mapou
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Obchodní akademie, Ostrava - Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09B1 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří.
Karnaughova mapa.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09A14 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníProsinec.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B19 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B8 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada08 AnotaceVysvětlení.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada08 AnotaceMinimalizace.
minimalizace kombinační logické funkce Karnaughovou mapou
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Karnaughovy mapy – tři proměnné
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
minimalizace kombinační logické funkce Karnaughovou mapou
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál / DUM VY_32_INOVACE_02A7 Karnaughovy mapy Autor Ing. Petr Haman Období vytvoření 2014 Ročník / věková kategorie 2. ročník Vyučovací předmět / klíčová slova ICT / karnaughova mapa, zjednodušení logické funkce Anotace Prezentace k výkladu zjednodušování logických funkcí metodou Karnaughovy mapy

Zjednodušení logické funkce: Karnaughovy mapy Ing. Petr Haman

Princip Vytvoření Karnaughovy mapy Karnaughova mapa bude obsahovat počet políček = 2 počet proměnných Mapa pro n proměnných je odvozena od mapy pro (n-1) proměnných Vycházíme z mapy pro 2 proměnné Používáme kvůli přehlednosti maximálně pro 5 proměnných Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Karnaughova mapa: 2 proměnné (1) X2 1 2 X1 3 4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Karnaughova mapa: 3 proměnné (1) X3 X2 X1 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Karnaughova mapa: 3 proměnné (2) X3 X2 1 3 4 2 X1 5 7 8 6 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Karnaughova mapa: 4 proměnné (1) X3 X2 X1 X4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Karnaughova mapa: 4 proměnné (2) X3 X2 1 5 7 3 X1 9 13 15 11 X4 10 14 16 12 2 6 8 4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Karnaughova mapa: 5 proměnných (1) X5 X3 X2 X1 X4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Karnaughova mapa: 5 proměnných (2) X5 X3 X2 1 9 13 5 6 14 10 2 X1 17 25 29 21 22 30 26 18 X4 19 27 31 23 24 32 28 20 3 11 15 7 8 16 12 4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Příklad: 1. Zadání log. Funkce x1 x2 x3 x4 y 1 9 2 10 3 11 4 12 5 13 6 14 7 15 8 16 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Příklad: 2. Zápis do mapy (1) Zápis 5. řádku: X1 = 0 X3 X2 X1 X4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Příklad: 2. Zápis do mapy (2) Zápis 5. řádku: X2 = 1 X3 X2 X1 X4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Příklad: 2. Zápis do mapy (3) Zápis 5. řádku: X3 = 0 X3 X2 X1 X4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Příklad: 2. Zápis do mapy (4) Zápis 5. řádku: X4 = 0 X3 X2 X1 X4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Příklad: 2. Zápis do mapy (5) x1 = 0 x2 = 1 x3 = 0 x4 = 0 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Příklad: 2. Zápis do mapy (6) Výsledné pole se nachází v průniku (viz předchozí snímek) Do něj zapíšeme hodnotu y Stejně postupujeme dále X3 X2 X1 X4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Příklad: 2. Zápis do mapy (7) X3 X2 1 X1 X4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Pravidla pro vytváření smyček (1) Do smyčky dáváme pole s hodnotou 1, každá 1 musí být ve smyčce Do smyčky můžeme dát pouze sousední pole, jejichž počet je mocnina dvou (1, 2, 4, 8, 16, 32, ...) Smyčky mohou mít pouze tvar čtverce nebo obdélníku (resp. kružnice nebo elipsy, nelze dělat smyčky šikmo) Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Pravidla pro vytváření smyček (2) S okrajovým polem sousedí pole z opačného okraje (spojili-li bychom levý okraj s pravým a horní s dolním, tvořila by Karnaughova mapa povrch pomyslné koule) Každé pole může být obsaženo ve více smyčkách Snažíme se vytvářet co nejméně smyček s čím jak nejvyšším počtem polí (i za cenu toho, že je některé pole ve více smyčkách) Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Příklad: 3. Zaznačení smyček X3 X2 1 X1 X4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Matematické vyjádření smyček Každá smyčka je samostatným výrazem tvořeným součinem jednotlivých proměnných Je-li smyčka pod čarou, je proměnná přímá, je-li smyčka mimo čáru, je proměnná negovaná Výraz tvoříme z proměnných s jednoznačnou hodnotou Jednotlivé výrazy jsou v součtu Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Příklad: 4. Vyjádření smyček 𝑦= 𝑥 1 𝑥 2 𝑥 3 + 𝑥 3 𝑥 4 + 𝑥 1 𝑥 2 𝑥 3 𝑥 4 + 𝑥 1 𝑥 2 𝑥 3 X3 X2 1 X1 X4 Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman

Použitá literatura Vlastní zdroje Karnaughovy mapy / Ing. Petr Haman