65.1 Pamětné dělení se zbytkem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Elektronická učebnice - I
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Elektronická učebnice - I
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
54.1 Pamětné násobení a dělení do
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
Elektronická učebnice - I
33.1 Zaokrouhlování trojciferných čísel
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
85.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 7
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
81.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 3 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

65.1 Pamětné dělení se zbytkem Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 65.1 Pamětné dělení se zbytkem Dědeček rozsadil 140 sazenic květin po 30 do jedné řady. Kolik vysázel řad? Zbyly mu nějaké sazenice? sazenic ____________ 1 řada _______ sazenic počet řad, výpočet: 140 : 30 = 120 : 30 = ____ a ____ zbyde odpověď: ________________________________________________________ Autor: Mgr. Dana Krenková

65.2 Co už umíme Zopakuj si dělení se zbytkem a dělení násobky deseti. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 65.2 Co už umíme Zopakuj si dělení se zbytkem a dělení násobky deseti. 45 : 7 = ___(__) 33 : 6 = ______ 3 : 2 = ______ 24 : 9 = ______ 30 : 7 = ______ 15 : 9 = ______ 60 : 8 = ______ 47 : 5 = ______ 35 : 7 = ______ 10 : 7 = ______ 63 : 8 = ______ 18 : 4 = ______ a 600 8 400 5 000 810 000 700 000 a : 10 650 a : 100 349

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 65.3 Co si řekneme nového Při dělení najdeme nejbližší menší násobek dělitele a ten vydělíme dělitelem. Zbytek určíme dočítáním. VZOR: 180 : 50 = 3 zb. 30 150 + 30 zk: 3 . 50 + 30 = 180 POZOR! Při dělení se zbytkem musíme dát pozor na správný výpočet zbytku. Např. 740 : 70 = 10 zb. 40. Správnost ověříme zkouškou: 10 . 70 + 40 = 740. Procvičuj: 170 : 20 = ___ zb. ___ Zk. ______________ 530 : 80 = ___ zb. ___ Zk. ______________ 380 : 60 = ___ zb. ___ Zk. ______________ 220 : 30 = ___ zb. ___ Zk. ______________ 430 : 30 = ___ zb. ___ Zk. ______________ 460 : 60 = ___ zb. ___ Zk. ______________

65.4 Co si řekneme ještě nového Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 65.4 Co si řekneme ještě nového VZOR: 2 600 : 400 = 6 zb. 200 2400 + 200 zk: 6 . 400 + 200 = 2 600 500 Kč Procvičuj: 1700 : 500 = _____ zb. _____ Zk. _________________________ 3800 : 600 = _____ zb. _____ Zk. _________________________ 4300 : 700 = _____ zb. _____ Zk. _________________________ 6500 : 900 = _____ zb. _____ Zk. _________________________ Maminka měla 2 300 Kč a potřebovala rozměnit na pětisetkorunové bankovky. Kolik jich dostala a v jakých bankovkách mohla dostat zbytek?

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 65.5 Procvičení 1700 : 50 = _____ zb. _____ Zk. _________________________ 3800 : 600 = _____ zb. _____ Zk. _________________________ 4300 : 70 = _____ zb. _____ Zk. _________________________ 6500 : 900 = _____ zb. _____ Zk. _________________________ Paní prodavačka stříhala 2 metry látky na kusy po 60 centimetrech. Kolik kusů nastříhala? Kolik cm měřil zbytek látky? Převeď na stejné jednotky. _______________________________________________________________

65.6 Něco navíc pro šikovné Vypočítej. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 65.6 Něco navíc pro šikovné Vypočítej. ____: 500 = 5 zb. 300 Zk. _________________________ ____: 400 = 8 zb. 100 Zk. _________________________ ____: 200 = 6 zb. 200 Zk. _________________________ ____: 300 = 9 zb. 100 Zk. _________________________ 1700 : ______ = 3 zb. 200 Zk. _________________________ 3800 : ______ = 6 zb. 200 Zk. _________________________ 4300 : ______ = 6 zb. 100 Zk. _________________________ 6500 : ______ = 7 zb. 200 Zk. _________________________

One hundred and eighty divided by fifty is ____ (the remainder _____) Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 65.7 CLIL Divide: 180 : 50 = ____ (___) One hundred and eighty divided by fifty is ____ (the remainder _____) 460 : 70 = ____ (___) Four hundred_____________________________________ ________________________________________________

65.8 Test znalostí Který výsledek je správně? 380 : 60 = ? 6 zb. 30 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 65.8 Test znalostí Který výsledek je správně? 380 : 60 = ? 6 zb. 30 4 zb. 60 6 zb. 20 5 zb. 80 Který příklad je chybný? 180 : 40 = 4 zb. 20 220 : 30 = 7 zb. 10 350 : 60 = 6 zb. 30 410 : 50 = 8 zb. 10 Kolik řad po 30 utvoří 230 lidí a kolik zbyde? 8 a 20 zbyde 7 a 30 zbyde 7 a 20 zbyde 6 a 70 zbyde 4. Které číslo doplníš? 2300 : ____ = 7 zb. 200 300 400 100 200 Správné odpovědi: c a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 65.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 5. ročník základních škol, 1. díl. Praha: Alter, 2010. Obrázky z databáze klipart.

65.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 65.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 5. ročník Klíčová slova Pamětné dělení se zbytkem, neúplný podíl, zbytek, obor čísel 1 – 10 000 Anotace Prezentace popisující postup při pamětném dělení se zbytkem v oboru čísel 1 – 10 000.