registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0879. červen 2013 VY_32_INOVACE_AGJ_140202 Základní číslovky 0 až 100 obr .2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0879.
Základní číslovky 0 – 10 0 zero 1 one 2 two 3 three 4 four 5 five 6 six 7 seven 8 eight 9 nine 10 ten Úkol: Vytvořte ve dvojici anglické věty, ve kterých použijete číslovky od 1 do 10. Např. I have got one head. We have got two eyes. She has got three sisters. There are four seasons in the year.
Základní číslovky 11 – 20 11 eleven 12 twelve 13 thirteen 14 fourteen 15 fifteen 16 sixteen 17 seventeen 18 eighteen 19 nineteen 20 twenty Úkol: Ptejte se spolužáků okolo: How old are you? How old is he? Např. I am fifteen. He´s sixteen.
Počítejte: What is four plus fourteen? xxxeighteenxxx Napište slovy odpovědi k následujícím matematickým úlohám. What is four plus fourteen? xxxeighteenxxx What is twenty minus thirteen? xxxsevenxxxxxx What is seven plus six? xxxthirteenxxx What is three times five? xxxfifteenxxxx What is twelve divided by four? xxxthreexxxxxx What is seven times two? xxxfourteenxxx What is six minus five? xxxonexxxxxxxx What is eighteen divided by two? xxxninexxxxxxx obr. 1
Řešení: What is four plus fourteen? xxxeighteenxxx Napište slovy odpovědi k následujícím matematickým úlohám. What is four plus fourteen? xxxeighteenxxx What is twenty minus thirteen? xxxsevenxxxxxx What is seven plus six? xxxthirteenxxx What is three times five? xxxfifteenxxxx What is twelve divided by four? xxxthreexxxxxx What is seven times two? xxxfourteenxxx What is six minus five? xxxonexxxxxxxx What is eighteen divided by two? xxxninexxxxxxx obr. 1
Základní číslovky 20 – 100 20 twenty 30 thirty 21 twenty-one 31 thirty-one 22 twenty-two 40 forty 23 twenty-three 50 fifty 24 twenty-four 60 sixty 25 twenty-five 70 seventy 26 twenty-six 80 eighty 27 twenty-seven 90 ninety 28 twenty-eight 100 one hundred 29 twenty-nine 30 thirty
Vyzkoušejte si: Přepište slovy následující číslovky. Dejte pozor na pravopis. 14 40 19 50 76 99 52 68 81 100
Řešení: 14 – fourteen 40 – forty 19 – nineteen 50 – fifty Přepište slovy následující číslovky. Dejte pozor na pravopis: 14 – fourteen 40 – forty 19 – nineteen 50 – fifty 76 – seventy-six 99 – ninety-nine 52 – fifty-two 68 – sixty-eight 81 – eighty-one 100 – one hundred Extra úkol: What is seventy-five minus forty-three? What is forty-eight plus thirty-nine? What is seventeen times five? What is eighty-eight divided by four?
Telefonní čísla V angličtině čteme telefonní čísla jinak, než jsme zvyklí v češtině. Prohlédněte si příklady. 731 254 699 – seven three one two five four six double nine 606 653 308 – six oh double six five double three oh eight 0744 6589 – oh seven double four six five eight nine Zapamatujte si: Nulu v telefonním čísle čteme jako „oh“. Dvě stejná čísla vedle sebe čteme v telefonním čísle jako „double X“.
Telefonní čísla Přepište slovy následující telefonní čísla. 606 465 561 736 250 088 701 022 344 585 341 198 244 310 543
Telefonní čísla 606 465 561 – six oh six four six double five six one Přepište slovy následující telefonní čísla. 606 465 561 – six oh six four six double five six one 736 250 088 – seven three six two five double oh double eight 701 022 344 – seven oh one oh double two three double four 585 341 198 – five eight five three four double one nine eight 244 310 543 – two double four three one oh five four three
POUŽITÁ LITERATURA Horizons 1. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 978 0 19 438876 4. MURPHY, Raymond. Essential Grammar in Use. London: Cambridge University Press, 2001. ISBN 3125336058 9783125336056.
CITACE ZDROJŮ obr.1: Math 4 u color Clip Art [online]. 2012 [cit. 2013-06-01]. Dostupné z: http://www.pdclipart.org/albums/Education/math_4_u_color.png obr.2: Numbers.png [online]. 2012 [cit. 2013-06-01]. Dostupné z: http://www.englishclub.com/images/vocabulary/numbers.png