Největší společný dělitel – teorie a procvičování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Autor Mgr. Šárka Čížová Anotace
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Společný dělitel, největší společný dělitel (D)
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Největší společný dělitel
Tvorba číselných výrazů
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Dělitelnost přirozených čísel
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Procvičování vzorce.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Celá čísla Dělení.
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Sčítání a odčítání zlomků
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Úkoly nejen pro holky.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 6 VY_42_INOVACE_34 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_19 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Přednost početních operací
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
Celá čísla – základní pojmy
Znaky dělitelnosti – teorie
Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2
Transkript prezentace:

Největší společný dělitel – teorie a procvičování VY_32_INOVACE_08-1-2 Největší společný dělitel – teorie a procvičování Matematika pro 6. třídu – Aritmetika – Číslo a proměnná – Dělitelnost v oboru přirozených čísel Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 nedílnou součástí je pracovní list „VY_32_INOVACE_08-2-2-NSD.pdf“ ZŠ a MŠ Křenovice

ANOTACE VY_32_INOVACE_08-1-2 – Největší společný dělitel autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. Materiál sestává ze dvou částí: powerpointová prezentace VY_32_INOVACE_08-1-2-NSD.ppt pracovní list VY_32_INOVACE_08-2-2-NSD.pdf Pojem největší společný dělitel je intuitivně vyvozen na základě již známých faktů. Žákům je následně prezentován postup hledání takového čísla. Prezentaci doplňují příklady k procvičení, které je možné vytisknout pro každého žáka ze samostatného pdf souboru, který je součástí této sady materiálů.

všichni dělitelé čísla 12 3 4 6 12 společní dělitelé čísel 12 a 18 všichni dělitelé čísla 18 1 2 3 6 9 18

( , ) = D ( 12 , 18 ) = 6 Největší Společný Dělitel čísel 12 a 18 N S je číslo 6 6 ( , ) = D ( 12 , 18 ) = 6

Hledání NSD D(12, 18) = . = 6 12 = 2 . 2 . 3 18 = 2 . 3 . 3

Hledání NSD D(15, 33) = 15 = 3 . 5 33 = 3 . 11

Hledání NSD D(7, 22) = = 1 čísla 7 a 22 jsou NESOUDĚLNÁ 7 = 7 22 = 2 . 11

NESOUDĚLNÁ SOUDĚLNÁ čísla s NSD = 1 čísla s NSD > 1 3 a 5 8 a 9

Procvičování hledání NSD 1 2. D(13, 7) = 3 3. D(20, 48) = 4 4. D(11, 8) = 7 5. D(35, 98) = 15 6. D(64, 56) = 11 7. D(15, 30) = 1 8. D(33, 22) = 8