Zábavná matematika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hraní s desetinnými čísly
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Afrika – státy a hlavní města
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (2) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Elektronická učebnice - I
Doplň do korálků násobky čísla 2
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Počítání do 100 procvičování III.. Pomoz Aničce spočítat peníze Anička se vydala nakupovat. Koupila kapra za 70 Kč, měla však připraveno pouze 65Kč. Kolik.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Úkoly nejen pro holky.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
Znaky dělitelnosti.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Poradíš si ? Lenka má 18 pastelek. Jana má o 5 pastelek méně. Kolik pastelek má Jana? 1. Nakresli: Lenka…………………………………………… Jana …………………………………………… Vypočítej:
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
Transkript prezentace:

Zábavná matematika

Doplň čísla 100, 99, __, 97, 96, 95, __, 93, 92,__,90, 89, __, 87, 86, 85, 84, 83,__,__, 80, 79, 78, 77,__, 75, 74, __, __, __, 70, 69, 68, __, __, 65, 64, 63, 62, __, 60, 59, 58, 57, 56, __, 54, __, 52, 51, __, 49, 48, 47, __, __, 44, 43, 42, 41, __, __, 38, 37, 36, __, 34, 33, __, __, 30, 29, 28, 27, __, 25, 24, 23, __, 21, __,__, 18, 17, 16, __, __, 13, 12, 11, __, __, 8, 7, 6, 5, __,3, 2, __, 0 Kontrola: 100, 99, 98, 97, 96, 95, 94, 93, 92, 91, 90, 89, 88, 87, 86, 85, 84, 83, 82, 81, 80, 79, 78, 77, 76, 75, 74, 73, 72, 71, 70, 69, 68, 67, 66, 65, 64, 63, 62, 61, 60, 59, 58, 57, 56, 55, 54, 53, 52, 51, 50, 49, 48, 47, 46, 45, 44, 43, 42, 41, 40, 39, 38, 37, 36, 35, 34, 33, 32, 31, 30, 29, 28, 27, 26, 25, 24, 23, 22, 21, 20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0

Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 17, 50, 33, 91, 45, 11, 100, 99, 85, 47, 66, 58, 2, 12, 0 20, 36, 77, 89, 56, 25, 59, 74, 33, 21, 11, 88, 99, 3, 100 10, 54, 70, 69, 33, 27, 29, 87, 40, 28, 97, 73, 85, 14, 5 Kontrola: 0, 2, 11, 12, 17, 33, 45, 47, 50, 58, 66, 85, 91, 99, 100 3, 11, 20, 21, 25, 33, 36, 56, 59, 74, 77, 88, 89, 99, 100 5, 10, 14, 27, 28, 29, 33, 40, 54, 69, 70, 73, 85, 87, 97

Seřaď čísla od největšího k nejmenšímu 7, 40, 58, 99, 100, 6, 19, 22, 36, 0, 14, 47, 81, 17, 77 71, 2, 36, 12, 59, 85, 91, 37, 67, 30, 57, 4, 38, 0, 61 46, 21, 33, 67, 1, 7, 92, 83, 70, 80, 93, 25, 10, 43, 27 Kontrola: 100, 99, 81, 77, 58, 47, 40, 36, 22, 19, 17, 14, 7, 6, 0 91, 85, 71, 67, 61, 59, 57, 38, 37, 36, 30, 12, 4, 2, 0 93, 92, 83, 80, 70, 67, 46, 43, 33, 27, 25, 21, 10, 7, 1

Slovní úlohy počítané zpaměti 1. Zdeněk měl v krabičce 40 pastelek. Rozsypaly se mu na zem. 10 pastelek už našel. Kolik jich ještě hledá? 2. Adamovi je 10let. Filip je o 10let starší než Adam. Kolik let je Filipovi? 3. Zuzaně je 24 let. Martině je 10 let. O kolik let je Zuzana starší? 4. Na nádraží přijel vlak s 15 vagony. 5 vagonů ještě připojili. S kolika vagony odjel vlak? 5. Na záhoně kvetlo 25 tulipánů. Vlasta si 5 tulipánů utrhla do vázy. Kolik tulipánů zbylo na záhoně? 6. Milan má 15 červených a 15 žlutých kuliček. Kolik kuliček má Milan celkem? 7. Petr má 19 autíček. 9 autíček je malých, ostatní jsou velká. Kolik má velkých autíček? 8. Maminka poslala Pavlíka nakoupit pečivo. Dala mu 30 korun. Pečivo stálo 11 korun. Kolik korun přinesl Pavlík mamince zpátky?

Kontrola: 1. Zdeněk ještě hledá 30 pastelek. 2. Filipovi je 20let. 3. Zuzana je starší o 14 let. 4. Vlak odjel s 20 vagony. 5. Na záhoně zbylo 20 tulipánů. 6. Milan má celkem 30 kuliček. 7. Petr má 10 velkých autíček. 8. Pavlík přinesl mamince zpátky 19 korun.

Počítání se závorkami 8 + ( 30 + 50) = 15 + (30 - 10) = ( 60 + 30) - 20 = 3 + (11 - 6) = (6 + 6 ) - ( 15- 5 ) = (24 + 6 ) - ( 25 - 10) = 75 - ( 50 - 40 ) = (15 + 20 ) + 10 = 40 + ( 80 - 30 ) = (100 - 90) + 60 = ( 70 + 30 ) - 10 = 20 + ( 80 - 30 ) = 40 + ( 100 - 80 ) = 15 + (30 - 10) = 40- (15 + 5 ) = (100 - 40 ) + 25 = (25 + 30 ) + 15 = 5 + ( 15 + 30 ) = ( 40 - 20 ) - 20 = (7 + 8) + ( 90 - 60 ) = ( 80 + 20 ) - ( 60 + 10 ) = (70 + 10 ) - ( 40 -20 ) = 10 + ( 15 + 15 ) = (20 - 5) + ( 40 + 30 ) = 100 - ( 60 + 10 ) =

Kontrola: 15 + ( 30 - 10 ) = 15 + 20 = 35 40 - ( 15 + 5 ) = 40 - 20 = 20 (100 - 40 ) + 25 = 60 + 25 = 85 (25 + 30) + 15 = 55 + 15 = 70 5 + ( 15 + 30) = 5 + 45 = 50 ( 40 - 20) - 20 = 20 - 20 = 0 (7 + 8) + ( 90 - 60) = 15 + 30 = 45 (80 + 20 ) - ( 60 + 10) = 100 - 70 = 30 ( 70 + 10) - ( 40 - 20 ) = 80 - 20 = 60 10 + ( 15 + 15 ) = 10 + 30 = 40 (20 - 5) + ( 40 + 30 ) = 15 + 70 = 85 100 - ( 60 + 10 ) = 100 - 70 = 30 8 + ( 30 + 50) = 8 + 80 = 88 ( 60 + 30) - 20 = 90 - 20 = 70 3 + ( 11 - 6 ) = 3 + 5 = 8 ( 6 + 6) - ( 15 - 5 ) = 12 - 10 = 2 ( 24 + 6 ) - ( 25 - 10) = 30 - 15 = 15 75 - ( 50 - 40 ) = 75 – 10 = 65 ( 15 + 20 ) + 10 = 35 + 10 = 45 40 + ( 80 - 30 ) = 40 + 50 = 90 ( 100 - 90 ) + 60 = 10 + 60 = 70 ( 70 + 30 ) - 10 = 100 – 10 = 90 20 + ( 80 - 30 ) = 20 + 50 = 70 40 + ( 100 - 80 ) = 40 + 20 = 60

Slovní úloha Jana koupila rohlíky za 45 korun a housky za 30 korun. Kolik korun zaplatila? Kolik korun paní prodavačka Janě vrátila, když platila stokorunou? zápis příklad ……………………………. nákup……………………. vrátila……………………. odpověď ………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………

Kontrola: zápis rohlíky ……….45 Kč…. housky……….30 Kč…. příklad zaplatila…....? Kč…… vrátila………? Kč…… příklad nákup…. 45 + 30 = 75 Kč vrátila….100 – 75 = 25 Kč odpověď Jana platila 75 korun. Paní prodavačka Janě vrátila 25 korun.

Procvičuj si: 40 + __ = 100 100 - __ = 90 70 + __ = 70 20 + __ = 100 90 - __ = 40 __ + 30 = 100 __ + 60 = 100 __ - 30 = 30 __ - 20 = 60 80 + __ = 100 20 + __ = 90 __ - 50 = 50 __ - 20 = 40 40 + __ = 80 __ + 50 = 50 __ + 70 = 100 80 - __ = 20 90 - __ = 40 70 + __ = 80 50 + __ = 70

Kontrola: 40 + 60 = 100 100 - 10 = 90 70 + 0 = 70 20 + 80 = 100 90 - 50 = 40 70 + 30 = 100 60 - 30 = 30 80 - 20 = 60 80 + 20 = 100 20 + 70 = 90 100 - 50 = 50 60 – 20 = 40 40 + 40 = 80 0 + 50 = 50 30 + 70= 100 80 – 60 = 20 90 – 50 = 40 70 + 10 = 80 50 + 20 = 70

Slovní úloha Petr dostal za vysvědčení od babičky 50 korun a od maminky 40 korun. Potom utratil za čokoládu 20 korun. Kolik korun mu zůstalo? zápis příklad od babičky…………….. od maminky…………… utratil…………………… zůstalo…………………. ………………………… odpověď …………………………………………………………………………

Kontrola: zápis od babičky …50 Kč…….. od maminky...40 Kč……. příklad utratil ……….20 Kč……. zůstalo……….?..Kč……. příklad 50 + 40 = 90 90 - 20 = 70 Odpověď Petrovi zůstalo 70 korun.

Vypočítej řetězy 20 + 30 + 50 – 10 – 40 – 50 = 15 + 15 + 70 – 100 + 0 + 35 = 100 – 50 – 30 + 15 + 25 – 5 = 80 – 30 – 20 + 25 + 35 + 15 = Kontrola: 20+ 30 + 50 – 10 – 40 – 50 = 0 15 + 15 + 70 – 100 + 0 + 35 = 35 100 – 50 - 30 + 15 + 25 – 5 = 55 80 – 30 – 20 + 25 + 35 + 5 = 95