VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Moderní škola 2010 Číslo projektu, šablona:
Advertisements

Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Metodika hodnocení bariér v domácím prostředí. Obsah prezentace •O projektu •Subjektivní část hodnocení •Objektivní část hodnocení •Plán na následující.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Předmět: Český jazyk - sloh Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Základní jednotka PC Obr. 1.
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_07 Škola: ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín, příspěvková organizace Adresa: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Bc. Eva.
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
Strukturované učení PROJEKT EU
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_113.
Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_10 Škola: ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín, příspěvková organizace Adresa: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Bc. Eva.
Prezentační manažer Kapitola 11.0 (Tisk)
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
 Nachází se na okraji Strakonic  Bydlím v něm já a můj vysněný pes  V garáži mi stojí vysněné auto.
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
NBU2 LS2014 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYT JAKO FUNKČNÍ PROSTOR ČSN obytné budovy.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _611 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MARIE KRAUSOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – úvod, základní pojmy Ročník:3. Datum.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03.
Předmět: Český jazyk - sloh Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova
Český jazyk Podstatná jména Mgr. Renáta Slámová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_221.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektuInovace výuky v PrŠ Horní Česká Šablona - název/číslo: III/2 Inovace.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
Power Point– popis prostředí
1. Datum vytvoření: Téma: Popis krajiny Cíl prezentace: Práce se smysly při popisu okolní krajiny Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.05 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
VY_32_INOVACE_09-2-3_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Domov a bydlení Autorem materiálu a všech jeho č ástí, není-li.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Inovace výuky v PrŠ Horní Česká Šablona - název/číslo: III/2 Inovace.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Inovace výuky v PrŠ Horní Česká Šablona - název/číslo: III/2 Inovace.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_612_AJ_MÍSTNOSTI TEMA: Místnosti ČÍSLO PROJEKU:CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Bytové prostory Číslo DUM: VY_52_INOVACE_76_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova Tematická.
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství. Poradenská společnost ABSOLUT-IN působí na českém finančním trhu od roku Poskytuje služby v oblasti pojištění,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_09_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_Luk_I_07 Rodina – domov, bydlení Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název školy : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor : Jaroslav Bezděk, 2012 – 12 – 01 Název : VY_32_INOVACE_04_Český jazyk Téma : Popis Číslo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_72_PRV1 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vybavení bytu NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POPIS ? ? ČELIST ? ? LOKET ?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Gabriela Hnátková NÁZEV: VY_52_INOVACE_03_PRV_3.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Angličtina pro 2. stupeň ZŠP a ZŠS Uherský Brod
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_11_THE HOUSE II
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Aneb skromnost nadevše:-)
Náš byt I. VY_32_INOVACE_3A_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_06_Školní místnosti
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_05_Školní potřeby
Popis místnosti.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.1099 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06 Škola: ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín, příspěvková organizace Adresa: Vrchlického 630/5, 405 02 Děčín II Autor: Bc. Eva Doležalová Název materiálu: Popis místnosti Předmět: Český jazyk - sloh Cílová skupina: 6. ročník ZŠ Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

Metodika k výukovému materiálu Datum vytvoření: 12. 8. 2011 Téma: Popis místnosti Cíl prezentace: Zvládnutí všech kroků při popisu místnosti Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál se zaměřuje na statický popis v podobě popisu místnosti. Žáci se díky pozorování školní třídy naučí správně krok za krokem popisovat jakoukoli místnost a zvládnou to i pomocí osnovy. V průběhu materiálu učitel se žáky pracuje a dává prostor jejich dovednostem a schopnostem. Vše nakonec zúročí při práci s textem. VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

Soustředěné pozorování Zachycení všech důležitých prvků Popis místnosti Kroky správnou cestou Soustředěné pozorování Zachycení všech důležitých prvků Vhodná pojmenování Postup VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

Jak mám správně popsat místnost? Úvod - umístění místnosti v daném domě / bytě - velikost dané místnosti Stať – zařízení celé místnosti - nábytek – účel - vybavení - výzdoba Závěr - výhled - vztah k místnosti Pomůže mi OSNOVA VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

Naše třída a my v ní. Místnost, v níž trávíme čas ve škole. VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

Doplňte vhodná přídavná jména / zájmena / číslovky Naše třída Doplňte vhodná přídavná jména / zájmena / číslovky Chodím do třídy VI. B. Naše třída je umístěna v ……………..patře ……………budovy. Celou ……………stranu třídy tvoří……………… okna. Na ……….. stěně je zavěšena …………….. ……………….. tabule. Vpravo vedle tabule je připevněna …………………tabulka s rozvrhem. Pod ní je umyvadlo a ……………………..koš, vedle jsou dveře do chodby. Na všech stěnách jsou zavěšeny …………………tabule s učivem. Zadní část naší třídy zdobí …………………práce. Celou plochu třídy zabírají …………řady ………………… lavic s židličkami. Před lavicemi stojí …… …….. stůl s židlí pro pana učitele. Třída je vymalována ………… barvou. Ve třídě jsme rádi a snažíme se v ní udržovat pořádek. VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

Pouštím se do popisu našeho bytu Postupuji uspořádaně: I. celkový vzhled (umístění, z čeho se skládá) II. popis jednotlivých místností III. celkový dojem K názornosti daného bytu či domu slouží načrtnuté plány VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

Popis bytu – uspořádání místností Při popisování místnosti a popisu vůbec je důležitá volba pojmenování, proto v celém popisu převažují podstatná a přídavná jména. Každý byt či dům má systematické a účelné uspořádání místností. Zamyslete se nad uspořádáním jednotlivých místností ve vašem bytě. VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

Pozorně si přečtěte následující popis Vedle dveří do kuchyně jsou dveře do obýváku a dále do děcáku. Další dveře vedou na balkon a do špajzu. V obýváku vlevo od dveří máme gauč pokrytý dekou. Naproti dveřím pod oknem stojí jídelní stůl s kytkou ve váze a židle. Na pravé straně pokoje je rozložena sedačka s konferenčním stolkem. Odtud dobře vidíme na televizi, umístěnou spolu s videem a kazeťákem v soustavě na protější stěně. Která místnost je zde popisována? Vyhledejte nevhodné výrazy (nespisovné či hovorové). Nahraďte je výrazy spisovnými. Je tento popis srozumitelný? Co byste upravili? VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

Použitá literatura a zdroj obrázku Čechová, Marie – Styblík, Vlastimil: Český jazyk pro 6.ročník základní školy a odpovídající ročník víceletých gymnázií. Státní pedagogické nakladatelství, Praha 1997. ISBN 80-85937-54-9. s. 141 - 143. Krausová, Zdeňka – Teršová, Renata: Český jazyk 6. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2003. ISBN 80-7238-206-3. s. 115 - 116. Fotografie na snímku č. 7 byla pořízena přímo ve třídě VI. B ZŠ Dr. Miroslava Tyrše v Děčíně. VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti

Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti