Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Advertisements

Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Stavba buňky - opakování
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
1.E Biologie.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_171 NázevSlunce Téma hodinySlunce.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Základní části buňky a jejich hlavní význam
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P01/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Buňka.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba dřeva Svět práce, 7. ročník VY_32_INOVACE_335, 17. sada, SP
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_176 NázevZemětřesení Téma hodinyZemětřesení.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
Obr. 1 Pro 6. ročník Opakování buňky.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Rozdělení buněk.
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_143 NázevPoznej cizokrajné ptáky Téma.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
BUŇKA.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Základní struktura živých organismů
Stavba lidského těla.
BUŇKA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
4. Buňky.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor Mgr. Ilona Šindelářová, 2. 9. 2012 Číslo VY_52_INOVACE_126 Název Buňka Téma hodiny Buňka-stavba Předmět Přírodopis Ročník/y/ 6. Anotace Prezentace slouží k výkladu látky o buňce Očekávaný výstup Procvičení a utřídění znalostí z kapitoly BUŃKA Druh učebního materiálu Prezentace

BUŇKA obr. č. 1

BUŇKA základní a nejmenší stavební jednotka všech živých organismů mikroskopických rozměrů obr. č. 2 obr. č. 3

JEDNOBUNĚČNOST X MNOHOBUNĚČNOST většina organismů má tělo tvořeno velkým počtem buněk mnohobuněčné organismy primitivní organismy tělo tvořeno z 1 buňky jednobuněčné organismy obr. č . 4 obr. č.5

STAVBA BUŇKY uvnitř buňky buněčné „orgány“-organely organely vykonávají děje nezbytné pro život buňky ( jsou tvořeny z bílkovin) obr.č. 6

jádro c cytoplazma cytoplazm. ribozómy membrána mitochondrie obr. č. 8

BUNĚČNÉ ORGANELY: JÁDRO - řídí děje probíhající v buňce obr.č. 9

CYTOPLAZMATICKÁ MEMBRÁNA - vnější obal buňky - polopropustná chloroplast CHLOROPLASTY - pouze v buňkách rostlin - probíhá v nich fotosyntéza BUNĚČNÁ STĚNA obr. č. 10 - drží tvar, chrání - jen u bakterií, rostlin a hub

- vnitřní rosolovitá výplň buňky VAKUOLY - váčky s vodnými roztoky CYTOPLAZMA - vnitřní rosolovitá výplň buňky VAKUOLY - váčky s vodnými roztoky různých látek MITOCHONDRIE - zásobárna energie - dýchání obr. č. 11 obr.č. 12

Co sis zapamatoval/a o buňce? Základní stavební jednotkou všech živých organismů je ……... Buňka dosahuje…………… rozměrů. Buňky, které musejí přijímat látky pro svou energii z okolí označujeme jako buňky…………….. Způsob rozmnožování, kdy z jedné buňky vznikají buňky nové, se nazývá ……………… .

ŘEŠENÍ Základní stavební jednotkou všech živých organismů je buňka. Buňka dosahuje mikroskopických rozměrů. Buňky, které musejí přijímat látky pro svou energii z okolí označujeme jako buňky heterotrofní. Způsob rozmnožování, kdy z jedné buňky vznikají buňky nové, se nazývá dělení .

Všechny uveřejněné odkazy [cit Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2012-09-02] dostupné pod licencí Creative Commons na http://commons.wikimedia.org 1-http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Celula_52.jpg 2-http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Celulas_de_Leucemia.jpg 3-http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mikroskop-seibert_hg.jpg 4-http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Euglena_sp..jpg 5-http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Arothron_stellatus_Prague_2011_3.jpg 6-http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Plant_cell_structure_svg-es.svg 8-http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Celula_52.jpg 9-http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nucleus.png 10-http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cloroplasto.svg 11-http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Plant_cell_structure_svg_vacuole_(id).jpg 12-http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mitochondrie.svg