Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 07.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
ÚČINNOST EL. ZAŘÍZENÍ.
Hra milionář Procvičujeme si jednotky hmotnosti
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 34.
Látkové množství - procvičování
Látkové množství VY_32_INOVACE_G1 - 05
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 15.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 17.
Stupnice teplot - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C2 – 08.
Zákon zachování energie
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 20.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 13.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 02.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 08.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 31.
VY_62_INOVACE_A1 – 28 Složené úrokování © Petr Špína 2012.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 30.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 25.
Kdo chce být milionářem ?
Název: Násobení čísly 10, 100 a v oboru
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Elektrické měření II. ročník Měření výkonu DC, AC 1f Vypracoval: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Název materiálu: ÚČINNOST
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník Výpočet práce, účinnost (8.06)
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Mechanická práce a energie
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYKON.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zaokrouhlování 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 02.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 27.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 10.
Účinnost stroje VY_32_INOVACE_FYZ_1_33
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 07

Účinnost © Petr Špína 2012 [cit ] pod licencí jevicko.cz na www VY_32_INOVACE_C2 – 07

Vynesení nákladu do 2. patra (7 m) 5,4 kg písku 0,6 kg

Celková práce kbelík + písek W celk = m celk. g. h = 6, W celk = 420 J Užitečná práce písek W pís = m pís. g. h = 5, W pís = 378 J

Celková práce 100 % 420 J Užitečná práce 90 % 378 J Ztráty 10 % 42 J

Účinnost je poměr mezi užitečnou prací a celkovou vykonanou prací je poměr mezi užitečným výkonem a celkovým dodaným výkonem fyzikální veličina značka η(„éta“) bez jednotky

Účinnost η = W2W1W2W1 P2P1P2P1 η =. 100 % užitečná celková

Účinnost je poměr mezi užitečnou prací a celkovou vykonanou prací je poměr mezi užitečným výkonem a celkovým dodaným výkonem W 2 η. W 1 P 2 η. P 1

Účinnost fyzikální veličina značka η(„éta“) bez jednotky zlomkem desetinným číslem procenty η ≤ 100 %

h = 20 m t = 40 s 500 kg 300 kg P 1 = ? P 2 = ? η = ?

h = 20 mt = 40 sP 1 = ? m 1 = 800 kgm 2 = 500 kgP 2 = ? W 1 = m 1 g h = = J P 1 = W 1 : t = : 40 = 4000 W W 2 = m 2 g h = = J P 2 = W 2 : t = : 40 = 2500 W η = P 2 : P 1 = 2500 : 4000 = 0,625

W1W1 W2W2 η 1200 J900 J 40 kJ0,6 600 MJ0,3 P1P1 P2P2 η 300 W200 W 500 MW0,4 1,6 kW0,75

W1W1 W2W2 η 1200 J900 J0,75 40 kJ24 kJ0, MJ600 MJ0,3 P1P1 P2P2 η 300 W200 W2/3 = 0, MW200 MW0,4 2,0 kW1,6 kW0,75