Podpora firem na trzích mimo EU Tomáš Rak ředitel odboru exportních služeb
2 2 Poslání agentury POSLÁNÍ Profesionálními službami přispívat k růstu exportu našich klientů ISO 9001:2000 IQRS
3 3 Zahraniční kanceláře Benelux (Brusel) Bulharsko (Sofia) Brazílie (Sao Paulo) Čína (Chengdu, Šanghaj) Dánsko (Kodaň) Egypt (Káhira) Francie (Paříž) Chorvatsko (Záhřeb) Indie (Bombaj) Irsko (Dublin) Itálie (Milán) Kanada (Calgary) Kazachstán (Almaty) !NOVĚ! Pobaltí (Riga, Vilnius) Maďarsko (Budapešť) Mexiko (Mexico City) Německo (Kolín n. R.) Polsko (Varšava) Rakousko (Vídeň) Rumunsko (Bukurešť) Rusko (Jekatěrinburg, Moskva, Petrohrad) SAE (Dubaj) Srbsko (Bělehrad) Španělsko (Madrid) Švédsko (Stockholm) Turecko (Istanbul) Ukrajina (Kyjev) USA (Chicago) Velká Británie (Londýn) Vietnam (Ho Či Minovo Město)
4 4 Individuální služby v zahraničí Průzkum trhu Vyhledání obchodních kontaktů Ověření zájmu o produkt Organizace obchodních jednání Navazující asistenční služby Exportní tréninková centra Úvodní hodnocení trhu - prověření možnosti uplatnění vývozních komodit aliance/vývozce na zahraničních trzích - NOVINKA Dlouhodobá exportní asistence na zahraničním trhu - NOVINKA
5 5 Exportní tréninková centra Cíl Umožnit zástupcům firem působit přímo v dané zemi a připravit se tak na založení vlastního zastoupení Náplň služby poskytnutí kancelářských prostor pro běžnou činnost a obchodní jednání včetně technického zázemí kanceláře CzechTrade možnost využití informačních zdrojů naší zahraniční kanceláře asistenční služby pracovníků zahraniční kanceláře CT Přínosy dlouhodobé působení zástupce Vaší firmy na konkrétním trhu odborné vedení zkušeným ředitelem naší zahraniční kanceláře a jeho asistence asistenční služby pracovníků zahraniční kanceláře CT Místo realizace především zahraniční kanceláře CzechTrade v Číně a v USA
6 6 Úvodní hodnocení zahraničního trhu (screening) Cíl předání nejzákladnějšího přehledu o situaci na trhu v daných teritoriích Náplň služby výstupní zpráva se základním přehledem trhu v zemi/teritoriu a reálnosti záměru uplatnit produkt na daném trhu; doporučení/návrh vhodné navazující služby CT; po dohodě možnost poskytnutí doplňujících informací (konkurence, dovozní podmínky, celní a daňové informace, technické překážky, možnosti prezentace na daném trhu atd.) Přínosy zjištění potenciálu trhu, kvalitní počáteční informace pro zvážení vstupu na daný trh, úspora času a nákladů Místo realizace regionální týmy, všechny zahraniční kanceláře CzechTrade
7 7 Dlouhodobá exportní asistence na zahraničním trhu Cíl nalézt místní partnery, rozvinout s nimi pravidelnou komunikaci a získat hlubší povědomí o daném trhu Služby doporučené před touto službou: průzkum trhu; získání ověřených příp. neověřených kontaktů Náplň služby např. předávání aktuálních informací z teritoria, zasílání aktuálních poptávek s komentářem, získávání informací o konkurenci, příprava a organizace prezentace, podpora při organizaci veletržní účasti, asistence na obchodních jednání, průzkumy výstav, využívání prostor a zázemí ZK jako back-office, podpora při výběru místního manažera, podpora při registraci/certifikaci výrobku pro vybraný trh atd. Přínosy zahraniční kancelář se detailně seznámí s Vaší firmou a jejími výrobky, bude s Vámi v pravidelném kontaktu a bude dlouhodobě podnikat kroky k tomu, aby se Vaše firma etablovala na daném trhu Místo realizace všechny zahraniční kanceláře CzechTrade
Děkuji Vám za pozornost. CzechTrade Dittrichova 21, Praha 2 Zelená linka pro export: Pavilon Z, stánek 106