Rozmnožování a vývin mnohobuněčných živočichů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozmnožování rostlin.
Advertisements

KMEN: STRUNATCI Chordata
OBECNÁ BIOLOGIE OPLOZENÍ
Život se strunou hřbetní..
Živočichové rybníka Žahavci.
Rozmnožovací soustava
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TRIBLASTICA.
Žahavci - Cnidaria HCl, BIGY, 2009.
Vývojová morfologie živočichů
ŽIVOČICHOVÉ.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZOOLOGIE KMEN: KROUŽKOVCI
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
GENETIKA EUKARYOTICKÉ BUŇKY
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.11 Anotace:
VYLUČOVACÍ a ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
PS muže a ženy Emma Pecháčková Prenatální vývoj
Rozmnožování obratlovců
Živočišné houby = Porifera
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA.
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
STRUČNÝ PŘEHLED ZÁKLADNÍCH SKUPIN ŽIVOČIŠNÉ ŘÍŠE
podříše: MNOHOBUNĚČNÍ (Metazoa)
ROZMNOŽOVÁNÍ OBRATLOVCŮ
Úvod do zoologie. charakteristické znaky a vlastnosti buňka velikost tvar stavba: fagocytóza eukaryotní 10 – 100 μm, nejčastěji 10 – 20 μm různý – podle.
„RISK“.
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
„RISK“.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_259.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Fyziologie reprodukce a základy dědičnosti FSS 2009 zimní semestr D. Brančíková.
Růst těla – Růst kostí ( do délky, do šířky) ontogenetický, prenatální vývoj (stádia morula, blastuly, gastruly, neuryly) zvětšování embrya a plodu Zábranská.
Mnohobuněčné organismy
PRIMA 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tercie 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Rozmnožování hub a žahavců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření.
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
PRIMA 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Rozmnožování buněk
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01A_01_Vločkovci.
Žahavci – žahaví dravci
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Ontogeneze živočichů II
Žahavci.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ovulační a menstruační systém
Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
Ontogeneze živočichů I
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
ROZMNOŽOVÁNÍ ŽIVOČICHŮ
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Př - 8. ročník
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_11_ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA TÉMA:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
Kmen Ploštěnci.
Transkript prezentace:

Rozmnožování a vývin mnohobuněčných živočichů

Nepohlavní rozmnožování Dceřiný jedinec vzniká z tělních buněk rodičovského organismu, shodná genetická výbava dělení rozpad na několik částí odškrcování a oddělování jedinců pučení – dceřiný jedinec za skupiny buněk těla rodiče

odškrcování dceřiných jedinců (např. strobilace medúzy)

pučení – např. nezmar

Pohlavní rozmnožování dochází ke kombinaci genet. výbavy rodičů tvorba pohlavních buněk – gamet vajíčka (1 n) spermie (1 n) pohlavní žlázy = gonády vaječníky varlata splynutím gamet vzniká zygota (2n)

hermafrodit – 2 typy gamet oba typy gonád obojetná žláza = ovotestis gonochorista – 1 typ gamet samec samice

partenogeneze – vývoj jedince z neoplozeného vajíčka páření oplození vnější (mimotělní) vnitřní partenogeneze – vývoj jedince z neoplozeného vajíčka

Zárodečný vývin = embryogeneze období od vzniku zygoty do vylíhnutí nebo narození nového živočicha 2 fáze rýhování vajíčka – blastogeneze organogeneze

Blastogeneze

vznik moruly = morulace vznik blastuly = blastulace

vznik gastruly – gastrulace

vznik neuruly - neurulace

neurula -

2 skupiny živočichů prvoústí (Prostomia) – prvoústa se stávají definitivními ústy druhoústí (Deuterostomia) – prvoústa zanikají, definitivní ústa se prolamují na opačném konci těla

Organogeneze buňky se začínají specializovat tvoří se tkáně a orgánové soustavy ze zárodečných listů ektoderm mezoderm (ne vždy) entoderm

2 skupiny živočichů podle počtu zárodečných listů Diblastica – 2 zárodečné listy ektoderm entoderm Triblastica – 3 zárodečné listy mezoderm

Postembryonální vývin nepřímý – vajíčko, larva, dospělec přímý