Regional Branding in the Czech Republic Kateřina Čadilová Asociace regionálních značek, o.s. / Association of the Regional Brands.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Assessment of ETCS Definition in Term of its Formalisation
Advertisements

INNOVATION ACTIVITIES AT TOURIST INFORMATION CENTERS AND AN INCREASE IN COMPETITIVENESS FOR TOURISM DESTINATIONS Lucie Plzáková, Petr Studnička, Josef.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Technical training II. class Printed circuit boards 3 Prepared by: Melichařík Lubomír Projekt Anglicky v odborných.
Copyright, © Eurist s.r.o. EKRK goes Europe Strategy Concerning the European Union and the position of Real estate brokers presented by: Matthieu.
Novinky ze zahraničí IVIG 2008
Základní technická terminologie Poznámka: značka * za slovem znamená pokračování kliknutím, zbytek je načasován.
Evoluce Katalýza. © 2011 Nature Publishing Group. Published by Nature Publishing Group.2 Figure 1 Rapid evolutionary innovation during an Archaean.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Measuring devices 1 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
English grammar next.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_20.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Mission of the Chamber – since 1996
SharePoint technologie WSS 3.0 a MOSS 2007 Tomáš Kutěj TSP – Office platform Microsoft.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Tutorial:Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Power output- AC 3-phase Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Tutorial :Mechanic - electrician Topic: Electrical measurements the 2nd. Year Performance measurement DC, AC 1f Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt.
Presentation of the company
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Terezie Rosová MARCH MAY JUNE JUNE-SEPTEMBER SEPTEMBER OCTOBER.
Profiles Here you can find some information on members of the czech team. i i Information Základní škola náměstí E. Beneše, Varnsdorf, Czech republic
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Helena Zikmundová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dagmar Andrysová Datum: Název: VY_22_INOVACE_1_1_1.
CPSSU Czech Political Science Students’ Union Unie studentů politických věd v ČR.
Integrated Development Environment datové modely pro SharePoint Michal Černík.
Elektronická učebnice - II
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Practical experience with implementation of GMP + B4.1 system Miloslav Válek The association of road transport operators ČESMAD BOHEMIA.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Nikola Hojdová Petra Kubů V7A
DETOA Albrechtice s. r. o. Továrna na výrobu dřevěného zboží Factory for the production wooden merchandise WOODEN WORLD … nature in your hands.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
FLIS related activities in CZ Miroslav Havránek NRC FLIS MEETING,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Czech Republic Its population is: inh. and surface area is Km 2. The official language is the Czech. Its capital is Prague. Czech Republic.
The key strategic targets of the energy policy of the State include: the basic conception of long-term development of the energy sector legislation and.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Prepositions of time VY_22_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
* Terms * Basic means of transport * Pros & Cons.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Eating at the Restaurant VY_22_INOVACE_12 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Daily problems in the job Npor.Konvalinka Petr. Glossary Mobbing - sesypat se Mobbing - sesypat se Bullying - šikana, šikanování Bullying - šikana, šikanování.
Konverzace v anglickém jazyce ročník
Setkání uživatelů SFX Statistické reporty SFX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_08.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
O.Topolčan, Š. Svobodová, H.Rosolová Medical Faculty nad Faculty Hospital Pilsen Czech Republic.
The managament plan for the large carnivores in the Czech Republic Petra Nová 1, Jaroslav Červený 2, Petr Koubek 2, Luděk Bufka 3, Dana Bartošová 4, Jaromír.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Digitální učební materiál
Chapter 4 review.
Essay to be included in final critique
Extruder Operator Operates extruder to form thermoplastic Polypropylene, PVC & Polyethylene sheets by performing the following duties. Essential Duties.
Aristotle’s Three Ways to Persuade
Image Stitching II Linda Shapiro ECE/CSE 576.
Congratulations! The members of your club have chosen You to lead them to accomplish a set of goals.
DRAFT Awareness and Communication Preferences Survey Response Rates:
Bay County Property Appraiser’s Office
Are public defenders providing “effective counsel?”
First Middle Last Name Professional Title
CONCLUSIONS AND RECOMMENDATION
Improved Static Resolution of Dynamic Class Loading in Java
Transkript prezentace:

Regional Branding in the Czech Republic Kateřina Čadilová Asociace regionálních značek, o.s. / Association of the Regional Brands

Regional brand guarantees Origin – opportunity among global products Quality = criteria similar throughout Europe; –Respect to the environment –Maximum content of local raw materials –Specifity within the respective region, restoration or creation of a tradition, extraordinary quality

Regional brands do NOT mean Conservation of tradition – not only keeping and renovation of tradition but also building of new ones Only local raw materials – only one of several criteria, not a obligatory condition Only local entrepreneurs – production site must be within the region, not the official address Certification of all products – only individual products or defined groups get labels

Development of the branding in the Czech Republic: Starting point – tourist areas

Initial project: ‘Natura 2000 – People for nature, nature for people’ Regional environmental centre CR implementation , co-financed by the European Commission – DG Environment, Ministry of Environment

Progress of the branding:

Setting up of the Association:

Association of the Regional Brands

444 certificates pro products, 46 for services  Sophisticated system – know how for introduction and granting of a brand  Inclusion of different players – prevalence of Local Action Groups, but also other types of organisations  Universality – wide scale of products and services  Single visual identity – common visual style  Cross-border potential – Slovakia, Poland, Germany

Establishing a Regional Brand entrepreneurs, public authorities (incl. nature protection), NGOs logo of the brand, borders of the region, rules regional co-ordinator, certification commission promotion of the brand, common activities financial sources Bottom-up principle Working group – workshops in the region

How the Branding System Works Producers Regional Co-ordinator ARZ National Co-ordinator Certification Commission

Certification Criteria Origin in the region - local producer, the main production phase Quality - at least standard No harm to the environment Link with the region - local tradition (0-5 points) - local raw material (0-5 p.) - hand-made (0-5 p.) - regional motive, specificity (0-5 p.) - extra quality / representativeness (0-5 p.)  at least 10 points

Producers’ Duties (2 years) To use the brand for the certified products common labels or stickers, own label, individual solution To meet the criteria random inspection visits To pay a fee to CZE (cca 60 to 200 EUR)

Activities in the Regions printed matter (leaflets, catalogues) seasonal regional bulletins regional media network of selling-points local fairs etc.

Not only the labelling Promotion, presentation - both regional and national level

Additional activities Networking of selling points Fairs and presentations prezentace Co-operation with other organisations in the Czech Republic and abroad

According to the type of the co-ordinator:  Associations of producers (Beskydy and formerly also Krkonoše)  Agencies of destination management (Šumava, Českosaské Švýcarsko, Broumovsko – Český ráj outside ARZ)  Development agencies (Vysočina, Moravská brána)  LAGs (Krkonoše, Moravský kras, Orlické hory, Moravské Kravařsko, Polabí, Podkrkonoší, Haná, Jeseníky, Prácheňsko, Železné hory – otside ARZ Jizerské hory, Lužické hory, small labels in Southern and Western Bohemia)  Others (Górolsko Swoboda, Kraj blanických rytířů – outside ARZ TBK) Special features of regional brands in the Czech Republic:

According to the type of the area:  Popular tourist destinations (Šumava, Krkonoše, Moravský kras, Orlické hory, Českosaské Švýcarsko, Jeseníky)  Border regions (v Čechách většina)  Agricultural areas (Polabí, Podkrkonoší, Haná)  Folklore or historical lands (Prácheňsko, Haná, Moravské Kravařsko, Beskydy, Górolsko Swoboda)  Administrative region (Vysočina)  Micro-region (Železné hory)  Protected landscape areas (Broumovsko)  ‘New region’ (Kraj blanických rytířů) Special features of regional brands in the Czech Republic:

Simple principles – fast, flexible, individual approach Low costs (relatively) Minimal burden for the producers Trust in the branding system, relevant for producers (regional pride) Not only certification: promotion, collaboration, networking, events Strengths of regional branding in CR

Too broad to be understandable (pros invert sometimes to cons – too many types of producers, too many objectives) Unclear definition of areas Weak publicity – low awareness in general public Almost no sale opportunities Dependence on public funds Weaknesses of regional branding in CR

Common plans Unified rules with continuous improvement Keeping and promotion of uniqueness (we are not selling goods but (hi)stories) Networking within regions Multi-source funding Support to retail

Thank you for your attention! Asociace regionálních značek, o.s. office: Senovážná 2, Praha 1 Kateřina Čadilová mobile: