Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

Písemné dělení jednociferným dělitelem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Dělení desetinných čísel 3. část
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Matematika – opakování 4
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Rovnice se závorkami.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Dělení desetinným číslem
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení, dělení mocnin
Násobilka 4 VY_32_INOVACE_087, 5. sada, M ANOTACE
Dělení desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: IV / 2 Č. materiálu:VY_ 42 _INOVACE_.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
ICT M 5.R. Desetinná čísla
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Přednost početních operací
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Transkript prezentace:

Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 20. 4. 2013 VY_32_Inovace/2_093

Anotace: Prezentace uvádějící početní výkony s desetinnými čísly, použití principu dělení desetinného čísla číslem přirozeným na konkrétních příkladech. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Dělí desetinné číslo přirozeným číslem. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: desetinné číslo, dělení Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 11-12 let (6. ročník)

103,2 : 4 = 25,8 23 3 2 Zkouška : 25,8 . 4 103,2 Když sepisujeme ve zbytku číslici řádu desetin, vyznačíme vždy desetinnou čárku v podílu.

Nezapomeň na vyznačení desetinné čárky v podílu! 150,0 : 4 = 37,5 30 2 0 Nezapomeň na vyznačení desetinné čárky v podílu! Zkouška : 37,5 . 4 150,0

Podíl lze často vypočítat na různý počet desetinných míst: Vypočítej na 2 desetinná místa: 25,00 : 7 = 3,57 (zb. 0,01) 4 0 50 1 Zkouška : 3,57 . 7 24,99 24,99 + 0,01 = 25

Podíl lze často vypočítat na různý počet desetinných míst: Vypočítej na 3 desetinná místa: 25,000 : 7 = 3,571 (zb. 0,003) 4 0 50 10 3 Zkouška : 3,571 . 7 24,997 24,997 + 0,003 = 25

Počítej: 12,8 : 0,4 = /. 10 128 : 4 = 0,72 : 0,8 = / . 10 7,2 : 8 = 3 2 8 9 , 7 2

Počítej: 149,76 : 5,2 = /. 10 1 497,6 : 52 = 12,83 : 0,9 = / . 10 128,3 : 9 = 2 8 8 , 45 7 41 6 1 4 2 (zb . 0,5) , 3 8 2 3 5

Použité zdroje: Vlastní