Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová 1
Název vzdělávacího materiáluSčítání a odčítání s přechodem přes desítku do Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_285_2TR_M Číslo šablonyIII/2 AutorIveta Ondruchová, Mgr. Ročník2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika Témasčítání a odčítání do s přechodem přes desítku Očekávaný výstupŽák sčítá a odčítá s přechodem přes desítku Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků se sčítáním a odčítáním do 13, 14 s přechodem přes desítku Datum vytvořeníZáří 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaSčítání, odčítání Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeViz poslední snímek CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
1. Doplňte:
9 + 6 = = = = = 15 = 16
9 + 8 = = = = 17 = 18
1. Utvořte příklad: = =17
15 – 6 = 15 – 7 = 15 – 8 = 16 – 8 = 7 15 – 5 – 1 =9 15 – 5 – 2 =8 15 – 5 – 3 =7 16 – 6 – 2 =8
16 – 9 = 16 – 7 = 17 – 8 = 18 – 9 = 8 16 – 6 – 3 =7 16 – 6 – 1 =9 17 – 7 – 1 =9 18 – 8 – 1 =9
Utvořte příklad: – 7 – 2 =817 – 9 =
Opiš do sešitu a vypočítej: =2.15 – 8 = =16 – 7 = =18 – 9 = =15 – 6 = =17 – 8 = =16 – 8 = 10
= – 8 = = 1716 – 7 = = 1518 – 9 = = 1615 – 6 = = 1617 – 8 = = 1516 – 8 = 8 11
MS Office – vložené tvary Klipart – vložené obrázky 12