Dělitelnost přirozených čísel-slovní úlohy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Advertisements

Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Hraní s desetinnými čísly
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Autor Mgr. Šárka Čížová Anotace
Matematika a její aplikace
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Dělitelnost přirozených čísel
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Nejmenší společný násobek
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Doplň do korálků násobky čísla 2
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
Společný násobek nejmenší společný násobek (n)
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zábavná matematika.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Společný dělitel, největší společný dělitel (D)
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
EU – OP – VK Matematika – 8.B Mgr. Václav Calábek.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Prvočísla a čísla složená
Největší společný dělitel
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Dělitelnost přirozených čísel
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 PříjemceZákladní škola, Třebechovice pod Orebem,
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Obvody a obsahy obrazců
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Celá čísla Dělení.
Úkoly nejen pro holky.
Jednotky času - procvičování
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
VY_42_INOVACE_386_NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK, NEJVĚTŠÍ SPOLEČNÝ DĚLITEL
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Znaky dělitelnosti.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem,
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Slovní úlohy Dělitelnost
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Transkript prezentace:

Dělitelnost přirozených čísel-slovní úlohy Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Matematika Téma Dělitelnost přirozených čísel-slovní úlohy Ročník šestý Autor Zdeňka Pírková

Pomocí znaků dělitelnosti vyber čísla dělitelná: 2……… 3……… 4……… 5……… Rozcvička: Jsou dána čísla 237,400,825,7236. Pomocí znaků dělitelnosti vyber čísla dělitelná: 2……… 3……… 4……… 5……… 6……… 9……… 10………. 25………. Výborně! Jdeme dál!

Co je to? Šifra: A ,A´--- 83 M ------ 46 B ------- 54 N ------ 28 C,Č ---- 96 O ------ 56 D ------- 48 P ------ 92 E,Ě,É – 72 R,Ř --- 65 F -------- 69 S,Š --- 80 G ------- 94 T ------ 36 H ------- 55 U ----- 42 CH ----- 77 V ----- 33 I,Í ------- 78 W ---- 94 J -------- 88 X ----- 81 K ------- 39 Y ----- 70 L ------- 73 Z,Ž --- 53 5 . 24 – 28 = 92 – 3 . 9 = 6 . 2,5 + 18= 7,2 : 4 + 54,2 = 112 – 48 : 3 = 250 : 5 + 28 = 68 + 144 : 12 = 121 – 9,6 . 5 = 7,8 . 5 + 17 = Tajenka:

a) 48,150 48 = 150 = ________________ n(48,150)= D(48,150)= b) 15,98 Pomocí rozkladu na součin prvočísel urči nejmenší společný násobek n a největšího společného dělitele D u následujících dvojic čísel.Do rámečku napiš,zda se jedná o čísla soudělná nebo nesoudělná. a) 48,150 48 = 150 = ________________ n(48,150)= D(48,150)= b) 15,98 15 = 98 = __________________ n(15,98)= D(15,98)=

Karel a Petr četli stejnou knížku. Karel denně přečetl 15 stran, Slovní úlohy: Zahrada je dlouhá 56 m a široká 36 m.Jaká vzdálenost musí být mezi tyčkami plotu,má-li být v celých metrech a co největší?Kolik tyček budeme potřebovat? Karel a Petr četli stejnou knížku. Karel denně přečetl 15 stran, Petr 12 stran.Karel přečetl knihu o 3 dny dříve.Kolik stran měla kniha?

Řešení: př.1 – zahrada 36,56 36 = 2.2.3.3 56 = 2.2.2.7 _________________ D(36,56) = 2.2 = 4 (m) ……vzdálenost tyček 56 : 4 = 14 2 .14 = 28 o = 2 . ( a + b ) 36 : 4 = 9 2 . 9 = 18 o = 2 . (56 + 36 ) 46 o = 2 . 92 o = 184 o = 184 m 184 : 4 = 46 počet tyček Vzdálenost tyček je 4 m. Na oplocení bude potřeba 46 tyček.

Řešení: př.2 – knihy 15,12 15 = 3 .5 12 = 2 . 2 . 3 ___________ n(15,12) = 2 .2 .3 .5 = 60 …..nejmenší možný počet stran Kniha má 180 stran. Počet dní rozdíl vyhovuje zadání Karel 60 : 15 = 4 1 den ne Petr 60 : 12 = 5 120 : 15 = 8 2 dny 120 : 12 = 10 180 : 15 = 12 3 dny ano 180 : 12 = 15

Úlohy k procvičování: 1.Zahradník má sázet na záhon střídavě řádek sazenic salátu a řádek sazenic zelí.Sazenice salátu se vysazují ve vzdálenosti 25 cm,sazenice zelí ve vzdálenosti 35 cm.Jaká musí být délka nejkratších řádků,aby byly vhodné pro výsadbu salátu i zelí? 2.Ve 4.50 hodin vyjíždějí čtyři tramvaje na různé linky.První tramvaj se vrací na konečnou za jednu hodinu,druhá za hodinu a půl,třetí za dvě hodiny a čtvrtá za 45 minut.V kolik hodin nejdříve vyjedou opět současně? 3. Martin vyjel na třídenní výlet na kole.Každý den ujel celý počet hodin stejnou průměrnou rychlostí. První den ujel 84 km,druhý den 48 km a třetí den 24 km.Vypočítej jeho průměrnou rychlost,víš-li,že byla menší než 20 km/hod a větší než 10 km/hod.

Zvládli jsme to? Řešení: 25 = 5 . 5 1.tramvaj.…….1 h = 60 min 4.tramvaj……………..45 min 60 = 2 . 2 . 3 . 5 90 = 2 . 3 . 3 . 5 120 = 2 . 2 . 2 . 3 . 5 45 = 3 . 3 . 5 ---------------------------- n = 2 . 2 . 2 . 3 . 3 . 5 = 360 360 min = 6 h 4:50 + 6 = 10:50 Současně opět vyjedou v 10:50 h. 25 = 5 . 5 35 = 5 . 7 --------------- n = 5 . 5 . 7 = 175 ( cm ) Zahradník musí udělat řádky alespoň 175 cm. 84 = 2 . 2 . 3 . 7 48 = 2 . 2 . 2 . 2 . 3 24 = 2 . 2 . 2 . 3 --------------------------- D = 2 . 2 . 3 = 12 ( km/h ) Martin jel průměrnou rychlostí 12 km/h. Řešení:

Zábavné úlohy: Místo geometrických symbolů doplň znaky početních operací(různý symbol = různé znaménko ). a) ( 5 130 ) 2 150 = 120 b) ( 80 8 ) ( 50 2 ) 525 Místo písmen doplň číslice ( stejné znaménko znamená stejnou číslici,různé znaménko různou číslici). a) AB : B = B b) S Ů L c) T A M - + - P Ů L - K A Z C : D = D -------- ----------- ------------------ L Ů J KAT EF : H = A

Řešení zábavných úloh: 2. a) 25 : 5 = 5 b) 304 203 104 103 - + - 104 103 304 203 9 : 3 = 3 408 306 408 306 -------------- 16 : 8 = 2 c) např. 205 407 607 809 - 103 -203 -301 - 401 102 204 306 408