ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název vzdělávacího materiálu
Advertisements

ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Lidé pro manželství nevhodní
VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Barbora Benešová, C3B. o Obecně o Základní principy o Poměry mezi rodiči o Děti a rodiče o Svěření do péče o Výživné.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Obecná a vývojová psychologie dne
Rodina.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Rodina 6. ročník.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Občanská výchova 7. ročník
1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Životní situace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_09-2-1_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Rozmnožování ovocných rostlin
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
FUNKCE RODINY Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Průběh porodu a šestinedělí
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Nebezpečné situace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
VY_32_INOVACE_09-2-3_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Domov a bydlení Autorem materiálu a všech jeho č ástí, není-li.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Poruchy příjmu potravy Autorem materiálu a všech jeho částí,
(Presenium) Jiří Vítovec
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdravotní výchova Mgr. Silvie Šilingerová.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,6_02_RODINA.
Rodina a typologie rodin
Rodina a její funkce Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Rodina, náhradní rodinná péče
VZTAHY A PRAVIDLA SOUŽITÍ V PROSTŘEDÍ KOMUNITY - Rodina
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Sociální skupiny a role
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rodina jako sociální instituce
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Socializace Kejřová.
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_09-2-8_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v 7. - 9. ročníku. Rodina Anotace Prezentace slouží k seznámení žáků se základní charakteristikou a funkcemi rodiny. Prezentaci lze také použít k zápisům z hodiny do sešitu. Vhodné pro žáky 7. ročníku. Vypracovala Mgr. Barbora Chaloupecká Oblast Člověk a zdraví Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Barbora Chaloupecká

Rodina malá skupina osob, která je spojena manželským, příbuzenským nebo jiným svazkem za rodinu považujeme především společenství založené na manželství

Funkce rodiny Jde o společenství muže, ženy a jejich dětí Je těsně spjatá nejrůznějšími vztahy uvnitř i navenek Vůči okolnímu světu je buď otevřená nebo uzavřená (malý samostatný svět) Hlavním posláním je poskytovat pocit bezpečí, péči a ochranu

Funkce rodiny Reprodukční – plození potomků Ekonomická – hmotné zajištění členů rodiny Socializační – učí děti zařazovat se do dané společnosti a kultury Emocionální – zajišťuje citové zázemí (nejdůležitějším prvkem rodiny, dokáže zastávat pouze dospělý jedinec – rodič)

Funkce rodiny Emocionální jistota je potřebná nejen pro děti, ale také pro dospělé V poslední době lze sledovat, že v rodinách vystupují hlavně faktory hmotné povahy

Rozdělení rolí v rodině Každý člověk hraje ve společnosti určitou společenskou roli a proto se od něj očekává určité chování Od dítěte se očekává: - že bude do určitého věku na svých rodičích závislé - bude přijímat péči rodičů Od rodičů se očekává: - poskytnutí péče dítěti - budou emočně i sociálně zralí, ekonomicky nezávislí Očekávání přichází i od prarodičů

Rozdělení rolí v rodině U nezralých osob může dojít ke konfliktu rolí – neztotožnění se a nepřijmutí role Dospělý jedinec má tyto role: rodiče, manžela/manželky, snachy/zetě, zaměstnance,….??? (doplň další role)

Význam rodiny pro dítě Rodina má nezastupitelný význam Vliv na rozvoj osobnosti v oblasti tělesné, duševní a i sociální Dítě si vytváří vlastní vnitřní obraz světa, podle toho jak mu rodiče či vychovatelé předkládají realitu Dítě si osvojuje základní chování a návyky podle toho co vidí v rodině, může jít i o negativní chování

Biologické potřeby Psychické potřeby Potřeby dítěte Sociální potřeby Rodina musí uspokojit všechny potřeby dítěte, aby došlo k optimálnímu vývoji Vývojové potřeby Sociální potřeby Psychické potřeby Biologické potřeby