Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzika, 3. nebo 4.ročník, SOŠ pořadové číslo 160
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název projektu: Škola a sport
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Zrcadla kulová Druhy: 1. dutá 2. vypuklá o o.
Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
=NAUKA O SVĚTLE A JEHO VLASTNOSTECH
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
zpracovaný v rámci projektu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Odraz světla.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název projektu: Škola a sport
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo Autor: Jana Pěničková Období:
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Zobrazení dutým zrcadlem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
O spojkách a rozptylkách
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
GEOMETRICKÁ OPTIKA Zobrazení čočkami.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
F-Pn-P053-Dute_zrcadlo PAPRSKOVÁ OPTIKA 3. DUTÉ ZRCADLO.
Transkript prezentace:

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity III/2 inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor Mgr. Jiří Čapek Číslo materiálu VY_32_INOVACE_FYZ_3U_CA_15_18 Název Čočky - spojka Druh učebního materiálu Prezentace Předmět Fyzika Ročník třetí Tématický celek optika Anotace Vysvětlení způsobu vzniku obrazu na spojné čočce a jeho vlastností.. Metodický pokyn Použít promítnutí pomocí dataprojektoru, 35 min Klíčová slova Čočka, spojka, rozptylka, poloměr křivosti, optická osa, optický střed, ohnisko, hlavní paprsky. Očekávaný výstup Žák ví co je to čočka a umí nakreslit schematicky vznik obrazu spojkou. Rovněž zná jeho vlastnosti vzhledem poloze předmětu vůči čočce. Datum vytvoření 18.12.2013

Čočky Čočka je optické prostředí omezené alespoň z jedné strany kulovou plochou. Typy čoček: dvojvypuklá ploskovypuklá dutovypuklá spojky rozptylky dvojdutá ploskodutá vypuklodutá

Spojka f2 f1 Popis významných bodů optická osa prochází středem čočky O – optický střed S1 – střed první kulové plochy s poloměrem r1 S2 F2 F1 S1 O optická osa S2 – střed druhé kulové plochy s poloměrem r2 f2 f1 F1 a F2 - ohniska r2

že se za čočkou spojují a následně vycházejí z jednoho bodu - ohniska Spojka Průchod přímých (rovnoběžných s opt. osou) paprsků spojkou Spojka je ze skla s indexem lomu n2 větším než n1 vzduchu Paprsek proniká do opticky hustšího prostředí a proto se bude lámat ke kolmici. kolmice k rovině dopadu n1 n2 n1 kolmice k rovině dopadu Když vystupuje z čočky přechází do opticky řidšího prostředí a láme se od kolmice S2 S1 O optická osa Stejně procházejí i ostatní paprsky rovnoběžné s optickou osou F2 F1 U spojky paprsky dopadající přímo (rovnoběžné s opt. osou) procházejí tak, že se za čočkou spojují a následně vycházejí z jednoho bodu - ohniska

Spojka Hlavní paprsky pro konstrukci obrazu Pro zjednodušení budeme uvažovat o fyzikálním modelu čočky, která je velmi tenká a znázorňuje se střední rovinou se šipkami naznačujícími zakřivení ploch 1) paprsek rovnoběžný s optickou osou se láme tak, že za čočkou prochází ohniskem S2 F2 F1 S1 2) parsek, který nejprve procházející ohniskem se láme tak, že za čočkou jde rovnoběžně s optickou osou 3) paprsek procházející optickým středem pokračuje ve stejném směru

Spojka Vznik obrazu – 1) předmět je za středem křivosti K vytvoření obrazu použijeme alespoň dva hlavní paprsky Můžeme použít i třetí hlavní paprsek , ale výsledek bude stejný S2 F2 F1 S1 Paprsky vycházející z jednoho bodu předmětu. Vycházejí také skutečně z jednoho bodu za čočkou, takže obraz je skutečný. Vlastnosti obrazu: 1) skutečný 2) převrácený 3) zmenšený

Spojka Vznik obrazu – 2) předmět je mezi středem křivosti a ohniskem K vytvoření obrazu použijeme alespoň dva hlavní paprsky Můžeme použít i třetí hlavní paprsek S2 F2 F1 S1 Paprsky vycházející z jednoho bodu předmětu. Vycházejí také skutečně z jednoho bodu za čočkou, takže obraz je skutečný. Vlastnosti obrazu: 1) skutečný 2) převrácený 3) zvětšený

Spojka Vznik obrazu – 3) předmět je mezi ohniskem a čočkou K vytvoření obrazu použijeme alespoň dva hlavní paprsky Můžeme použít i třetí hlavní paprsek S2 F2 F1 S1 Paprsky vycházející z čočky se neprotínají. Pro pozorovatele vycházejí však zdánlivě z jednoho bodu, který představuje obraz bodu předmětu. Získáme jej prodloužením směru paprsků. Vlastnosti obrazu: 1) zdánlivý 2) vzpřímený 3) zvětšený