Římské číslice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Města ČR – orientace na mapě
Rovnice s jednou neznámou 8. ročník
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Římské číslice jako rozšiřující učivo
Lomená čára 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Vypracovala Jitka Trejbalová
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_677.
9 CELÁ ČÍSLA
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Povrch kvádru a krychle
Mapa zájmu - plány.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
ICT M 5.R. Římské číslice
Římské číslice 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Slovní úlohy I. Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Násobení přirozených čísel 5. ročník
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
IV. ELEKTRONOVÁ KONFI- GURACE a PSP
Římské číslice ( 50, 100, 500, ) Matematika , 5. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Římské číslice AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Technické kreslení.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Přednost početních operací
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
FYZIKA 7. ROČNÍK RYCHLOST Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Vzorce 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
PŘÍRODOVĚDNÉ PRAKTIKUM 9. ROČNÍK VODA = ŽIVOT Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy –
Římské číslice 1 – 20 Matematika , 5. ročník
Římské číslice 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Elektronická učebnice - I
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE - PROCVIČOVÁNÍ
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Autor: Mgr. Jaroslava Bošková
Praktické příklady k procvičování
VY_32_INOVACE_07_rimskecislice
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_20 _Římské číslice Regina Byrtusová
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_Mil_III_05 Římské číslice
Transkript prezentace:

Římské číslice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Římská soustava používá 7 znaků I 1 V 5 X 10 L 50 C 100 D 500 M 1000

Pomůcka pro zapamatování… I = 1 V = 5 X = 10 L = 50 C = 100 D = 500 M = 1000 Ivan Vezl Xenii Lesní Cestou Do Města

? Přečti správně král Karel IV. Lekce XVI V. díl cvičebnice Liberec VI třída IV. C Kapitola XIX Praha VIII II. díl učebníce

! Číslice jsou uspořádány podle velikosti – od nejvyšších k nejnižším MDL = 1 000 + 500 + 50 = 1 550 CLXVI = 100 + 50 + 10 + 5 + 1 = 166 ! Následuje-li menší číslice po větší, menší se přičítá XV = 10 + 5 = 15 XXII = 10 + 10 + 2 = 22 ! Předchází-li menší číslice větší – menší se odčítá IV = 5 – 1 = 4 IL = 50 – 1 = 49

Zapiš římskými číslicemi 7 4 9 VII IV IX 12 15 19 XII XV XIX 27 31 25 XXVII XXXI XXV ?

Zapiš arabskými číslicemi II XXVII XVIII 2 27 18 XXI XXXVI XXIX 21 36 29 XXXIII V XI 33 5 11 ?

Přečti text ? Na konci VIII. kapitoly ve II. dílu knížky o historii České republiky bylo uvedeno, že Karel IV. , vnuk Václava II., založil Nové Město pražské, které leželo na části dnešní Prahy I a Prahy II. Významné letopočty z doby Karla IV. najdete v tabulce IX, mapka je v příloze XXIV.

Doplň znaménka >, =, < XI VII > < IX X VI XXIII XIX XXIV < > XXV XVII XXX ?

Napiš římskými číslicemi čísla od 7 do18 VII, VIII, IX, X, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII Napiš římskými číslicemi čísla od 24 do 30 XXIV, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, XXIX, XXX ?

ZAPIŠ ARABSKÝMI ČÍSLICEMI LII LIV 50 52 54 LXXI CL CLX 71 150 160 ? CCVI XCV DXXV 206 95 525 DCLXVI MCCCXL MDCXXXIV 666 1340 1634

SČÍTEJ JAKO ŘÍMANÉ. VÝSLEDKY ZAPIŠ ŘÍMSKÝMI ČÍSLICEMI: X + II = XI + III = XI + IX = XII XIV XX XV + V = XXIV + III = X + XXIV = XX XXVII XXXIV LX + XIV = XL + CXX = CC + DXC = LXXIV CLX DCCXC ?

NA ZÁVĚR: PŘIŘAĎ K SOBĚ SPRÁVNÉ DVOJICE A MCCLXXV B CCXIX C X D MDL E LXXIX F XLIX G CMIX H V a 10 b 79 c 909 d 1275 e 49 f 219 g 5 h 1550 ? Ad, Bf, Ca, Dh, Eb, Fe, Gc, Hg

Justová, J. Pracovní sešit k učebnici Matematika pro 5. ročník. Praha: Alter, 2005. ISBN 80-7245-070-0 Molnár, J., Mikulenková, H. Matematika pro 4. ročník 2. díl. Olomouc: Prodos, 2003. ISBN 80-85806-53-3 www.wikipedia.cz