Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: Generátor citací
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Užití Pythagorovy věty – 2. část
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Kdo chce být milionářem ?
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Hmotnostní zlomek a koncentrace roztoku
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vedlejší jednotky objemu
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Vzdělávací obor: Matematika
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Za předpokladu použití psacích potřeb
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
AZ - KVÍZ Procvičení procent
v programu MS PowerPoint
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ICT M 5.R. Další jednotky hmotnosti
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
13..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Převody jednotek délky
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/21.2759 Název DUM: Slovní úlohy – Procenta a jednotky Název sady DUM Slovní úlohy řešené rovnicí Číslo DUM VY_32_INOVACE_17_S1-12 Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Vzdělávací obor Matematika Ročník 7. Autor, datum vytvoření Mgr. Vítková Yweta, 5. 12. 2011 Doporučená ICT a pomůcky PC, MS Office 2010, dataprojektor, plátno

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/21.2759 Anotace: DUM – Procenta a jednotky obsahuje tři základní učiva matematiky ze základní školy – jednotky, trojčlenku a procenta. Tento DUM je možno použít při procvičování a upevňování učiva. Vychází ze základních matematických dovedností – převody jednotek, výpočet počtu procent, výpočet základu, výpočet procentové části, výpočet jednoho procenta a využití trojčlenky v praxi. Doporučení pro pedagoga: Tento DUM je možno využít od 7. do 9. ročníku. Vhodné použití jako matematická rozcvička na začátku hodiny. Jsou ukázány výpočty přes 1% i pomocí trojčlenky. Každý žák si může zvolit svůj postup. Je možno dát prostor hledání dalších řešení příkladů. Žáci mohou tvořit na základě vzorových příkladů nové zadání úloh pro své spolužáky. Nenásilnou formou upevňují základní matematické dovedností.

Vypočítej, kolik gramů je 19 % z 44 kg. Přes 1 % Pomocí trojčlenky Výpočet částí z celku

Vypočítej, kolik gramů je 19 % z 44 kg. Přes 1 % Pomocí trojčlenky Počet procent ……19 % Základ je 44 kg…… 100 % Část……… x 44 kg = 44 000g 1 % = 440 g x = 19 × 440 x = 8 360 g 100 %……… 44 000g 19 % ……… x x = 19∙44 000 100 x = 8 360 g Výpočet částí z celku

Vypočítej, kolik % je 2,55 litrů ze 750 cl. Pomocí trojčlenky Přes 1 % Výpočet počtu procent

Vypočítej, kolik % je 2,55 litrů ze 750 cl. Pomocí trojčlenky Přes 1 % Počet procent …… x Základ je 750 cl…… 100 % Část……………… 2,55 l 2,55 l = 255 cl 1 % = 7,5 cl x = 255 : 7,5 x = 34 % 100 %……… 750 cl x % ……… 255 cl x = 255∙100 750 x = 34 % Výpočet počtu procent

Zmenšením neznámého čísla o 54 dostaneme 82 % jeho hodnoty Zmenšením neznámého čísla o 54 dostaneme 82 % jeho hodnoty. Určete neznámé číslo. Přes 1 % Pomocí trojčlenky Výpočet základu

Zmenšením neznámého čísla o 54 dostaneme 82 % jeho hodnoty Zmenšením neznámého čísla o 54 dostaneme 82 % jeho hodnoty. Určete neznámé číslo. Přes 1 % Pomocí trojčlenky 18 % …………… 54 100 % ………… x x = 100∙54 18 x = 300 Neznámé číslo je 300. 54 je 18 % 1 % = 54 : 18 1 % = 3 100 % = 300 Neznámé číslo je 300. Výpočet základu

km m dm cm mm Vypočítej, kolik % je 250 decimetrů z 0,5 km. . 1 000 . 10 . 10 . 10 Vypočítej, kolik % je 250 decimetrů z 0,5 km. 2. Vypočítej, kolik metrů je 22 % z 14 km. 3. Vypočítej základ, z něhož 5 % je 0,25 metrů.

km m dm cm mm . 1 000 . 10 . 10 . 10 0,5 km = 5 000dm = 100 % 1 % = 50 dm x = 5 % 14 km = 1 400 m =100 % 1 % = 14 m x = 208 m 0,25 m = 25 cm = 5 % 1 % = 5 cm x = 500 cm Vypočítej, kolik % je 250 decimetrů z 0,5 km. 2. Vypočítej, kolik metrů je 22 % z 14 km. 3. Vypočítej základ, z něhož 5 % je 0,25 metrů.

tuna metrický cent kilogram gram . 10 . 100 . 1000 Vypočítej základ v tunách, jestliže 15 % základu je 320 kg. 2. Kolik procent je 2 500 gramů z 0,05 q? /počítej v kilogramech/. 3. Kolik kilogramů je 35 % ze 2 tun?

tuna metrický cent kilogram gram . 10 . 100 . 1000 Vypočítej základ v tunách, jestliže 15 % základu je 320 kg. 2. Kolik procent je 2 500 gramů z 0,05 q? /počítej v kilogramech/. 3. Kolik kilogramů je 35 % ze 2 tun? 320 kg = 0,320 t = 15 % 1% = 0,02133 x = 2,13 t 2 500 g = 2,5 kg 0,05 q = 50 kg = 100 % 1 % = 0,5 x = 5 % 2 t = 2 000kg = 100 % 1% = 20 kg x = 700 kg

Obrázky použity z galerie Microsoft Office 2010.