Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
70.1 Porovnávání desetinných čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Elektronická učebnice - I
Zábavná matematika.
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Elektronická učebnice - I
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
54.1 Pamětné násobení a dělení do
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
Elektronická učebnice - I
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Přednost početních operací
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
21.1 Malá násobilka - dělení
KONTROLNÍ PRÁCE.
Elektronická učebnice - I
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
85.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 7
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.1 Pamětné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100 bez přechodu přes desítku 32 + 25 = _____ 32 + 25 = _____ 20 5 32 + 20 = 52 52 + 5 = 57 32 + 25 = 57 nebo 32 + (20 + 5) (32 + 20) + 5 52 + 5 = 57 Zkouška: 25 + 32 = 57 Připomeň si: Zkoušku správnosti sčítání provádíme záměnou sčítanců. Autor: Mgr. Dana Krenková

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.2 Co si budeme pamatovat Postup řešení můžeme znázornit pomocí řetězce: 37 + 21 = _____ +20 +1 37 43 + 11 = _____ +10 +1 65 + 23 = _____ 43 +20 +3 65 25 + 34 = _____ +30 +4 25

23.3 Pamětné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.3 Pamětné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100 47 - 25 = _____ 47 - 25 = _____ 20 5 47 - 20 = 27 27 - 5 = 22 47 - 25 = 22 nebo 47 - (20 + 5) (47 - 20) - 5 27 - 5 = 22 Zkouška: 22 + 25 = 47 Pamatuj si: Zkoušku správnosti odčítání provádíme tak, že sečteme rozdíl a menšitele. Pokud jsme počítali správně, je tento součet roven menšenci.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.4 Co si budeme pamatovat Postup řešení můžeme znázornit pomocí řetězce: 37 - 21 = _____ -20 -1 37 43 - 11 = _____ -10 -1 65 - 23 = _____ 43 -20 -3 65 55 - 34 = _____ -30 -4 55

23.5 Pamětné sčítání a odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.5 Pamětné sčítání a odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100 s přechodem přes desítku 58 + 25 = _____ 55 - 28 = _____ 58 + 25 = _____ 20 5 58 + 20 = 78 78 + 5 = 83 58 + 25 = 83 nebo 58 + (20 + 5) (58 + 20) + 5 78 + 5 = 83 Zkouška: 25 + 58 = 83 55 - 28 = _____ 20 8 55 - 20 = 35 35 - 8 = 27 55 - 28 = 27 nebo 55 - (20 + 8) (55 - 20) - 8 35 - 8 = 27 Zkouška: 27 + 28 = 55 Vypočítej. 39 + 44 = ___ 64 + 22 = ___ 87 – 46 = ___ 66 – 35 = ___ 36 + 43 = ___ 25 + 56 = ___ 77 – 45 = ___ 90 – 78 = ___ 81 + 17 = ___ 28 + 47 = ___ 53 – 18 = ___ 99 – 88 = ___ 76 + 22 = ___ 56 + 35 = ___ 48 – 29 = ___ 57 – 39 = ___

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.6 Procvičení a příklady dané číslo 76 34 58 41 77 63 28 59 49 o 23 více o 23 méně V ZOO měli 21 papoušků a 13 opic. Kolik to bylo celkem zvířat? Do třídy chodí 32 dětí, z toho je 17 dívek. Kolik je chlapců ve třídě? papoušků___ opic ___ Vypočítej:_______________ Napiš odpověď: ________________________________ dětí___ dívek___ Vypočítej:_______________ Napiš odpověď: ________________________________

23.7 CLIL 28 + 35 = 63 twenty-eight plus thirty-five is sixty-three Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.7 CLIL 28 + 35 = 63 twenty-eight plus thirty-five is sixty-three 76 - 58 = 18 seventy-six minus fifty-eight is eighteen

23.8 Test znalostí Který výsledek u tohoto příkladu je správně? 53+39 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 23.8 Test znalostí Který výsledek u tohoto příkladu je správně? 53+39 91 90 92 93 Který výsledek není správně? 33 + 21 = 54 85 - 32 = 53 28 + 46 = 74 93 - 57 = 37 Pokud zmenšíme číslo 65 o 28, vyjde číslo: 27 37 47 57 Porovnej, o kolik je číslo vlevo větší než vpravo: 47 > 23 o 24 o 14 o 30 o 26 Správné odpovědi: c b d a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 23.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 3. ročník základních škol, 1. díl. Praha: Alter, 2004. Obrázky z databáze klipart.

23.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 23.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 3. ročník Klíčová slova Pamětné sčítání a odčítání dvojciferných čísel bez přechodu desítky i s přechodem desítky, obor čísel 0 - 100. Anotace Prezentace popisující postup při sčítání a odčítání dvojciferných čísel bez přechodu desítky a s přechodem desítky v oboru čísel 0 - 100.