VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
Advertisements

MÁ VLAST PODPORA PRO VÝUKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 11 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Co vím.
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Současné dění v kultuře
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Poslední universální styl
Alfons Mucha Název školy
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.12/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Poznej obraz podle detailu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Pietrová. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.01/Pv.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Abstraktní malířství do roku 1945
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
zpracovaný v rámci projektu
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese přelom 19. a 20. století.
Řecké sochařství, malířství
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Architektura tužkou a ve 3D
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Architektura tužkou a ve 3D
Od počátku po středověk
Obecný úvod Řecká architektura
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Umělecké směry 19. století
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_128 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_124 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_148 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětBiologie.
Teoretický úvod a možnosti využití v praxi VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra.
Vzdělanost a umění raného středověku
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Funkcionalistický Zlín
Poznej obraz podle detailu I.
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
SECESE.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Architektura do začátku 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Judita VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/ Francie – Le Style Métro Německo – Jugendstil Rakousko – Secession Itálie – La Stile Liberty Španělsko – Modernista Británie a Spojené státy – Art Nouveau

VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/ Objevuje se v 80. letech 19. století a zasáhla celou Evropu, Spojené státy a Japonsko. Secesi lze považovat za umění přechodu z 19. století do 20. století. Je posledním pokusem o vytvoření slohu. Jaký je rozdíl mezi slohem a směrem?

VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/ atch?v=vBp9DQgECf8 atch?v=pSZtuTPoIYg

 _ _ _ _ _ _ _ _  1. Štíhlý, nahoru se zužující komolý jehlan, obvykle z jednoho kusu kamene, pokrytý nápisy a reliéfy, ukončený malou pyramidou.  2. Od křesťanského strarověku chránka na ostatky různého tvaru.  3. v architektuře výklenek v síle zdi, obvykle v horní části uzavřený konchou.  4. Technika vytváření trojrozměrného výtvarného díla sestavováním z různých nesourodých materiálů a předmětů.  5. Jednotisk; jednorázové otištění olejového obrazu z kovové desky na papír.  6. Nauka o krásnu.  7. Mladší doba kamenná.  8. Malba prudce střídající světlo a stín, charakteristická zejména pro baroko. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

 Ornament, není pouhým zdobným prvkem, vyjadřuje řád.  Secesní ornamentální stylizace pochází z přírodních tvarů (poupě, elegantní korunní plátky květin, stonek, klikaté kořeny stromů, křídla vážky).  Dalším motivem je podoba dívky s vlajícími vlasy.  Ze zvířecích motivů se objevuje labuť a páv. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

 Antonio Gaudí - architekt VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

 Podle popisu poznejte autora. Vytvořte obrazovou galerii jejich děl (u každého alespoň jednu stavbu). 1) Využívá neomítnuté zdivo, velká okna, kombinaci dřeva, železa a skla. Byl hlavním představitelem secese ve Skotsku. 2) Šlo mu hlavně o harmonické vyvážení konstruktivně účelového a výtvarného aspektu staveb. Také vnitřní prostory byly zpracovány v jednotném stylovém pojetí. Byl učitelem Josefa Gočára. 3) Je autorem staveb Libušín a Maměnka na Pustevnách. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

1) Charles Rennie Mackintosh VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

2) Jan Kotěra VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

3) Dušan Jurkovič VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Poznejte tuto stavbu a určete jejího autora. Josef Fanta, průčelí budovy Hlavního nádraží v Praze VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

M&url=http%3A%2F%2Fwww.uur.cz%2Fimages%2Fuzemnirozvoj%2Fcestovniruch%2Fs tavebnislohy%2Ftexty%2F6-secese-20-stoleti- text.pdf&ei=HzH2Up_6DIextAat_oC4BA&usg=AFQjCNEXomoyTlYDGrS_lQl78TW3jY3s6 g&sig2=uBkST0CN92TgHoEuwI_zpA&bvm=bv ,d.Yms Ve výše uvedeném textu se nacházejí odkazy na další secesní stavby seřazené podle krajů ČR. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

 AUDOUARD, Pau. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  LARRIPA, Sergi. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  BILL5, Bernard. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  CANAAN. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  AUTOR NEZNÁMÝ. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  PARISH, S. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _geograph.org.uk_-_57354.jpg  ATHERTON, Jeremy. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

 BUFKA, Vladimít Jindřich. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  ŠJŮ. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  PERNAK. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _czech_republic%29.jpg _czech_republic%29.jpg  PALICKAP. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  BJALEK, Michal. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _are%C3%A1l_Pustevny_-_Libu%C5%A1%C3%ADn_a_Mam%C4%9Bnka03.JPG _are%C3%A1l_Pustevny_-_Libu%C5%A1%C3%ADn_a_Mam%C4%9Bnka03.JPG  BRUNSWYK. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: %29.JPG %29.JPG  VÁVRA, Jiří. Dějiny vizuálního umění. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001, ISBN VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/