VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Judita VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/ Francie – Le Style Métro Německo – Jugendstil Rakousko – Secession Itálie – La Stile Liberty Španělsko – Modernista Británie a Spojené státy – Art Nouveau
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/ Objevuje se v 80. letech 19. století a zasáhla celou Evropu, Spojené státy a Japonsko. Secesi lze považovat za umění přechodu z 19. století do 20. století. Je posledním pokusem o vytvoření slohu. Jaký je rozdíl mezi slohem a směrem?
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/ atch?v=vBp9DQgECf8 atch?v=pSZtuTPoIYg
_ _ _ _ _ _ _ _ 1. Štíhlý, nahoru se zužující komolý jehlan, obvykle z jednoho kusu kamene, pokrytý nápisy a reliéfy, ukončený malou pyramidou. 2. Od křesťanského strarověku chránka na ostatky různého tvaru. 3. v architektuře výklenek v síle zdi, obvykle v horní části uzavřený konchou. 4. Technika vytváření trojrozměrného výtvarného díla sestavováním z různých nesourodých materiálů a předmětů. 5. Jednotisk; jednorázové otištění olejového obrazu z kovové desky na papír. 6. Nauka o krásnu. 7. Mladší doba kamenná. 8. Malba prudce střídající světlo a stín, charakteristická zejména pro baroko. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Ornament, není pouhým zdobným prvkem, vyjadřuje řád. Secesní ornamentální stylizace pochází z přírodních tvarů (poupě, elegantní korunní plátky květin, stonek, klikaté kořeny stromů, křídla vážky). Dalším motivem je podoba dívky s vlajícími vlasy. Ze zvířecích motivů se objevuje labuť a páv. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Antonio Gaudí - architekt VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Podle popisu poznejte autora. Vytvořte obrazovou galerii jejich děl (u každého alespoň jednu stavbu). 1) Využívá neomítnuté zdivo, velká okna, kombinaci dřeva, železa a skla. Byl hlavním představitelem secese ve Skotsku. 2) Šlo mu hlavně o harmonické vyvážení konstruktivně účelového a výtvarného aspektu staveb. Také vnitřní prostory byly zpracovány v jednotném stylovém pojetí. Byl učitelem Josefa Gočára. 3) Je autorem staveb Libušín a Maměnka na Pustevnách. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
1) Charles Rennie Mackintosh VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
2) Jan Kotěra VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
3) Dušan Jurkovič VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Poznejte tuto stavbu a určete jejího autora. Josef Fanta, průčelí budovy Hlavního nádraží v Praze VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
M&url=http%3A%2F%2Fwww.uur.cz%2Fimages%2Fuzemnirozvoj%2Fcestovniruch%2Fs tavebnislohy%2Ftexty%2F6-secese-20-stoleti- text.pdf&ei=HzH2Up_6DIextAat_oC4BA&usg=AFQjCNEXomoyTlYDGrS_lQl78TW3jY3s6 g&sig2=uBkST0CN92TgHoEuwI_zpA&bvm=bv ,d.Yms Ve výše uvedeném textu se nacházejí odkazy na další secesní stavby seřazené podle krajů ČR. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
AUDOUARD, Pau. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: LARRIPA, Sergi. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BILL5, Bernard. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: CANAAN. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEZNÁMÝ. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: PARISH, S. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _geograph.org.uk_-_57354.jpg ATHERTON, Jeremy. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
BUFKA, Vladimít Jindřich. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ŠJŮ. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: PERNAK. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _czech_republic%29.jpg _czech_republic%29.jpg PALICKAP. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BJALEK, Michal. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _are%C3%A1l_Pustevny_-_Libu%C5%A1%C3%ADn_a_Mam%C4%9Bnka03.JPG _are%C3%A1l_Pustevny_-_Libu%C5%A1%C3%ADn_a_Mam%C4%9Bnka03.JPG BRUNSWYK. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: %29.JPG %29.JPG VÁVRA, Jiří. Dějiny vizuálního umění. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001, ISBN VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/