Austrálie – národnostní, jazykové a náboženské poměry

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín ŠPANĚLSKO 1.
Advertisements

Vypracovala Ludmila Kebzová
Číslo v digitálním archivu školy
Migrace a územní mobilita
Austrálie a Oceánie - demografie
OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) tercie, sexta, 2. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Regionální geografie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
10 min + vyhodnocení + diskuse
EVROPA SE PŘEDSTAVUJE Mgr. Iva Lulayová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ASIE Státy J a JV Asie IV. Čína III2-Z7-II-15.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_13 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiálu Státy jižní Evropy Anotace V prezentaci žák určuje.
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín POBALTSKÉ REPUBLIKY 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Číslo v digitálním archivu školy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kanada.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín POLITICKÁ MAPA EVROPY 1.
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) tercie, sexta, 2. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Regionální geografie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, obyvatelstvo,
Afrika – organizace Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Rg asie – obyvatelstvo a sídla
Obyvatelstvo EVROPY EU – OP VK – III/2 ICT DUM 2
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_031.
Indie.
OBYVATELSTVO MIGRACE Mgr. Iva Lulayová.
Austrálie a Oceánie – průmysl, nerostné suroviny
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Středočeský.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_13 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Přídavná jména - množné číslo 2
Státy Oceánie.
Oceánie Mgr. Petr Krákík.
Austrálie a Oceánie.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Austrálie a Oceánie – doprava a cestovní ruch, zahraniční obchod
Téma hodiny: Oceánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Evropa – jeden ze světadílů
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
the British Commonwealth
Austrálie.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ299 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Spolková republika Německo
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Afrika – SEG regionalizace
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
16.1 Regiony světa Dělení pevniny
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Ekologická katastrofa ARALSKÉHO JEZERA
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Afrika – socioekonomická charakteristika
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Oceánie.
Austrálie a Oceánie – urbanizace
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
AUSTRÁLIE a OCEÁNIE.  Zeměpisná a kulturní oblast  Austrálie tvoří samostatný kontinent  Rozloha: km²  Počet obyvatel: 34,0 miliónů 
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Austrálie – národnostní, jazykové a náboženské poměry
Austrálie a Oceánie - hospodářství
Transkript prezentace:

Austrálie – národnostní, jazykové a náboženské poměry Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Národnostní a jazykové poměry Nejsou tak pestré jako na jiných kontinentech Prosazení koloniálních jazyků – angličtina, francouzština Domorodé jazyky – význam jen v několika zemích Nauru, Tonga, Samoa, Fidži (podle: http://www.justmaps.org/maps/images/languages/oceania-map.gif ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Austronéská jazyková rodina Nejrozšířenější jaz. rodina v zájmovém území Indo – filipínské jazyky Čamorština, palauština Oceánické jazyky Cca. 280 jazyků a dialektů Cca. 1 mil. obyv. (zpravidla bilingvní – i anglicky či francouzsky) Tři skupiny (mikronéské, melanéské, polynéské) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a7/Migrations-autronesiennes.png/400px-Migrations-autronesiennes.png ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Oceánické jazyky Mikronéské Melanéské 11 nepočetných jazyků Písmo: latinka Úřední jazyk: angličtina Chybí povědomí „mikronéské“ příslušnosti Maršalština (20 – 30 tis.), ponapština (20 – 30 tis.), trukština, japština, kusajština, nauruánština, kiribatština (50 tis.) Melanéské 250 jazyků a dialektů Fidžijština, mota (Vanuatu), motu (JV Nové Guiney) Úřední jazyk: angličtina (Nová Kaledonie – francouzština) Zoficiálnění „pidgin English“ (80% anglických, 10% melanéských a papuánských slov, 10% portugalských, španělských a německých slov = zjednodušená gramatika) http://img.ihned.cz/attachment.php/150/23242150/aiostv5BCDELM6PQWbdehpqr01SUwARm/091216_08d.jpg http://leccos.com/pics/pic/melanesie-_mapa.jpg OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Oceánické jazyky II. Polynéské 20 velmi podobných jazyků Písmo: latinka Úřední jazyky: převážně evropské X bohatá lidová slovesnost Maorština (0,3 mil.), samoánština (0,2), tongština (0,1), tahitština, tuvalština, rarotongština, havajština Havajština – od 19. stol. psaná literatura, dnes zcela nahrazena angličtinou OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Papuánské jazyky 10 jazykových rodin – Nová Guinea a přilehlé okolí Potomci druhé vlny přistěhovalců z J Asie (před 15000 lety) se smísili s první vlnou (potomci Austrálců) = papuánský antropologický typ Izolace kmenů = rodová společnost 700 jazyků Nejpočetnější enga (podle: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/87/Area_of_Papuan_languages.svg/200px ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Australská jazyková rodina 600 jazyků (150 používaných) Předci Austrálců – před 30 – 20 tis.lety přešli z J Asie přes Novou Guineu Bohatství slovesné i jiné kultury Většinou dnes angličtina Tasmánci – na konci 19. stol. vyhubeni http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d9/Australske_jazyky.jpg OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Náboženství Silný vliv koloniální minulosti Christianizace původního obyvatelstva Převažují protestanti (zejm. v bývalých britských koloniích) Katolíci (přev. francouzské kolonie a Mikronésie – do r. 1898 byla španělská) Hinduismus (Fidži) Přistěhovalci z Asie Buddhismus (Nová Kaledonie) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222