SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.4

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Protektorát Čechy a Morava
Advertisements

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XIV _ SP, DUM č.18
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.9
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Kolik to stojí?.
Kdo chce být milionářem ?
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
VY_32_INOVACE_12_Číslice 11 – 20 (SADA ČÍSLO 5)
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
ČR – historický vývoj VY_32_INOVACE_Z ČR 8.01 Mgr. Kosík Lukáš
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
PROCENTA, ÚROKY 7. ročník.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.19
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVb Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy a.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
v programu MS PowerPoint
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
VY_32_INOVACE_18_Porovnávání čísel do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
9. ročník Novověk, moderní dějiny
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vědomostní soutěž 2. světová válka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Česká národní banka – historie a současnost VY_32_INOVACE_2B6
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.17
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Alžběta PLEVÁKOVÁ Ludmila GIESLOVÁ 7. D
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _07_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ivana Nejedlá Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MĚNA A BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_3301_ mince Téma: Mince aneb od duhovky ke koruně Číslo.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Anna Zabranská ČísloVY_62_INOVACE_6022 NázevAlois Rašín, tvůrce měnové reformy Téma hodinyHospodářství.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.4 Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Korunová měna na našem území Autor: Ivana Skalická Stručná anotace: Prezentace seznamuje s vývojem korunové měny na našem území během její 120leté historie. Metodické zhodnocení: Žáci na základě návštěvy výstavy a vlastního zkoumání vystavených historických pramenů vyhledali informace a zapsali si je do pracovního listu, který se stal součástí jejich poznámkového sešitu VkO. V příštích letech lze využít pro seznámení s tématem, protože výstava již skončila. Využito VkO 7.B 2.3.2012 Autorem materiálu a všech jeho částí , není-li uvedeno jinak, je Ivana Skalická

Korunová měna na našem území Výstava Muzea Východních Čech v Hradci Králové 2012

Úkoly Projdi výstavu Hledej odpovědi na otázky v pracovním listu Vyplň pracovní list

1900 - 1902

1. Jaké jsi našel nejstarší peníze? bankovky 20K rok vydání 1900 mince 2haléř rok vydání 1893

2. Jak se jmenoval vladař, který korunu v našich zemích zavedl? František Josef I.

česky německy maďarsky 3. Jakými jazyky jsou nápisy na korunových bankovkách Rakousko-Uherska? česky německy maďarsky

4. Co je to měnová reforma? 1 : 1 (stejný počet) = výměna starých peněz za nové v určitém poměru (kurzu) 1 : 1 (stejný počet) 1 : 50 (za 50 korun 1 nová) Zásahem státu (nebo jiné moci) je změněna hodnota platidla (mincí a bankovek) nebo platidlo samo na určitém území

5. Ve kterých letech v Československu měnová reforma proběhla? 1919 1945 1953

Kolik procent hodnoty bankovky kolek měl? 1% 6. Čím byly označeny bankovky po vzniku samostatného Československa, než byly vydány nové? kolkem Kolik procent hodnoty bankovky kolek měl? 1%

7. Jmenuj významné malíře, kteří připravili návrhy platidel ve 20 7. Jmenuj významné malíře, kteří připravili návrhy platidel ve 20.letech 20.stol. Otto Gutfreund

7. Jmenuj významné malíře, kteří připravili návrhy platidel ve 20 7. Jmenuj významné malíře, kteří připravili návrhy platidel ve 20.letech 20.stol. Alfons Mucha

7. Jmenuj významné malíře, kteří připravili návrhy platidel ve 20 7. Jmenuj významné malíře, kteří připravili návrhy platidel ve 20.letech 20.stol. Otakar Španiel

7. Jmenuj významné malíře, kteří připravili návrhy platidel ve 20 7. Jmenuj významné malíře, kteří připravili návrhy platidel ve 20.letech 20.stol. Max Švabinský

8. Kde se nacházela československá mincovna? Na Slovensku v Kremnici

9. Co potřeboval občan k nákupu potravin za protektorátu (1939-1945) Přídělové lístky – na maso, mléko, tuky, chléb, ostatní potraviny

10. Odkdy byly vydávány protektorátní peníze? 1940

11. Čím se v té době platilo na Slovensku? slovenskou korunou (samostatná) česká koruna byla 1/10 říšské marky

12. Co to byla Moskevská a Londýnská emise peněz? Československé peníze vytištěné za 2.světové války 1944 v Moskvě 1945 v Londýně

13. Jak se měnily peníze v reformách po 2.světové válce? Měnová reforma Poměr výměny Korun na osobu Peníze nad limit 1.11.1945 1 : 1 500 Vázaný vklad 30.5.1953 1 : 5 300 Poměr 1 : 50

Měna 1953 Vlastník 1 000Kč dostal: za 300 Kč poměr 1 : 5 → 60 celkem 74 Kč Vlastník 10 000Kč dostal: za 9 700 Kč poměr 1 : 50 → 194 celkem 254 Kč

50 Kč z roku 1953, 1 Kč z 1951

14. Jaké hodnoty mincí a bankovek měly peníze v 60. a na začátku 70 14. Jaké hodnoty mincí a bankovek měly peníze v 60.a na začátku 70.let 20.stol? Mince : 1, 5, 10, 25,50 haléřů a 1, 5 Kčs Bankovky: 1, 3, 5, 10, 25, 50, 100 Kčs

15. Kdy byly vydány poslední peníze za socialismu? 1985 až 1989

16. Jakou nejvyšší hodnotu korunové bankovky jsi našel 16. Jakou nejvyšší hodnotu korunové bankovky jsi našel? 10 000 z roku 1918

17. Zapiš ceny 3 potravin z roku 1955

17. Zapiš ceny 3 potravin z roku 1994

18. Zapiš jména 3 osobností zobrazených na našich současných bankovkách

Slavné české osobnosti 100 Kč – Karel IV. 200 Kč – J. A. Komenský 500 Kč – B. Němcová 1000 Kč – F. Palacký 2000 Kč – E. Destinnová 5000 Kč – T. G. Masaryk http://ceske-penize.eu/

Zdroje Vlastní fotografie z výstavy Muzea východních Čech v Hradci Králové 2012 Vlastní fotografie peněz z mé sbírky Klipart MS Office