Exkurze ve věznici Prezentace výsledků anketního šetření

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Města ČR – orientace na mapě
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Léčba křečových žil metodou ASVAL
Kolja 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol? RL8 nová slova.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
se tábořilo za první republiky 1 Jak se tábořilo „kdysi“  Staré kroniky  Historie  Album věnované ETS  Úryvky z Hlasatele.
Monitoring letové aktivity Návrh na zpracování výsledků.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Přehled základních výsledků šetření Rušiče spánku a nykturie Březen 2009/ Tisková informace k výsledkům šetření / STEM/MARK a.s.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Proč je důležité studovat Principy
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Exkurze ve věznici Prezentace výsledků anketního šetření Praha dne 22. července 2015.
Transkript prezentace:

Exkurze ve věznici Prezentace výsledků anketního šetření Praha dne 7. srpna 2011

Obsah Charakter výzkumu 3 Exkurze ve věznici 4 Co exkurze ve věznicích studentům přinesla 15 Názory na výkon trestu a péči o bývalé vězně 25 Beseda ve škole a zhodnocení akce 33 Osobní zkušenosti žáků a studentů 41

Charakter výzkumu Průzkumu PRAK, o.s. se účastnili žáci vybraných základních škol a studenti gymnázií ve věku 14 – 18 let, celkem 517 osob. Vyplňování dotazníků respondenty se uskutečnilo koncem roku 2010 a počátkem roku 2011. Průzkum byl sondou zkoumající názory dospívajících lidí, kteří byli konfrontováni se životem vězňů, na vězeňství, poměry ve věznicích, možnost nápravy odsouzených. Respondenti také otevřeně uváděli své osobní zkušenosti s některými činy a jevy, které mohou vést k trestné činnosti.

Exkurze ve věznici Exkurze se zúčastnilo 72 % studentů a žáků, především ve věku nad 15 let. Návštěva věznice na naprostou většinu účastníků silně zapůsobila, nejintenzivněji na dívky. Téměř všichni studenti (95 %) hodnotí výklad ve věznici jako zajímavý, a to nezávisle na věku, pohlaví a studovaném typu školy. Exkurze umožnila sedmi z deseti studentům udělat si představu o životě ve vězení. V tomto směru byla exkurze podnětná především pro dívky, respondenty ve věku 15 let a žáky základních škol.

Exkurzí do věznic se účastnily necelé tři čtvrtiny respondentů. „Byla(a) jsi na exkurzi ve věznici?"

V exkurzích byli zastoupeni převážně žáci a studenti starší 15 let. „Byl(a) jsi na exkurzi ve věznici?“ (podle věku)

Na devět z deseti studentů návštěva ve věznici hluboce zapůsobila „Zapůsobila na tebe návštěva ve věznici hlubokým dojmem?“ (jen účastníci exkurze)

Nejintenzivněji návštěva zapůsobila na dívky „Zapůsobila na tebe návštěva ve věznici hlubokým dojmem?“ (jen účastníci exkurze, podle pohlaví)

Pro téměř všechny studenty byl výklad ve věznici zajímavý „Byl pro tebe výklad ve věznici zajímavý?“ (jen účastníci exkurze)

Exkurze přiblížila většině účastníků život ve vězení „Viděl(a) jsi toho ve věznici dost, aby sis uměl(a) udělat představu, jak život ve věznici vypadá?“ (jen účastníci exkurze)

Nejvíce podnětná byla exkurze pro dívky „Viděl(a) jsi toho ve věznici dost, aby sis uměl(a) udělat představu, jak život ve věznici vypadá?" (jen účastníci exkurze, podle pohlaví)

Pro žáky ZŠ byla návštěva věznic podnětnější „Viděl(a) jsi toho ve věznici dost, aby sis uměl(a) udělat představu, jak život ve věznici vypadá?" (jen účastníci exkurze, podle typu školy)

Věznice působila podnětně hlavně na mladší „Viděl(a) jsi toho ve věznici dost, aby sis uměl(a) udělat představu, jak život ve věznici vypadá?" (jen účastníci exkurze, podle věku)

Účastníci na vlastní oči viděli, „jak to tam vypadá“ „Co bylo pro tebe na návštěvě ve věznici nejdůležitější?“ (jen účastníci exkurze, volná otázka) Naprostá většina studentů a žáků v různých obměnách napsala, že je pro ně nejcennější osobní zážitek, že viděli prostředí věznice, životní podmínky uvězněných, seznámili se s režimem věznice, technickým vybavením cel apod. Objevují se také poznámky hodnotící atmosféru a vztahy mezi vězni a personálem a vězni navzájem, představa, že tak spolu tráví měsíce a roky.

Co exkurze ve věznici studentům přinesla Polovina účastníků exkurze si z návštěvy odnesla především poučení a nové informace, v pětině vyvolala návštěva věznice pocit tísně a čtvrtina se zamyslela nad sebou. Nové informace přinesla častěji pro studenty gymnázií, chlapce a starší studenty, naopak mladší a dívky častěji uváděli jak tíseň, tak zamyšlení nad sebou. Polovina studentů a žáků uvedla, že ve věznici „je to horší, než si mysleli“. Opačný pocit měla asi pětina, ostatní viděli zhruba to, co očekávali. Žáky základních škol věznice překvapila skutečnost trochu více negativně (očekávali lepší poměry) než starší studenty, které skutečnost tolik nepřekvapila.

Pro polovinu návštěvníků přinesla návštěva věznic poučné a nové informace „Která z následujících charakteristik vystihuje návštěvu ve věznici nejlépe?“ (jen účastníci exkurze)

Na dívky působila návštěva více emocionálně „Která z následujících charakteristik vystihuje návštěvu ve věznici nejlépe?" (jen účastníci exkurze, podle pohlaví)

Mladší žáky vedla návštěva častěji k zamyšlení „Která z následujících charakteristik vystihuje návštěvu ve věznici nejlépe?" (jen účastníci exkurze, podle věku)

Studenti gymnázií zdůrazňují nové informace „Která z následujících charakteristik vystihuje návštěvu ve věznici nejlépe?" (jen účastníci exkurze, podle typu školy)

Dojem z věznice byl pro polovinu respondentů horší v porovnání s jejich představou „Srovnáš-li svůj dojem z věznice s tím, co sis o věznicích myslel(a) před návštěvou, řekl(a) bys, že skutečnost je:“ (jen účastníci exkurze)

Obě pohlaví hodnotí skutečnost ve věznici podobně „Srovnáš-li svůj dojem z věznice s tím, co sis o věznicích myslel(a) před návštěvou, řekl(a) bys, že skutečnost je:" (jen účastníci exkurze, podle pohlaví)

Lepší stav očekávali spíše žáci základních škol „Srovnáš-li svůj dojem z věznice s tím, co sis o věznicích myslel(a) před návštěvou, řekl(a) bys, že skutečnost je:" (jen účastníci, podle typu školy)

Starší žáky skutečnost spíše nepřekvapila „Srovnáš-li svůj dojem z věznice s tím, co sis o věznicích myslel(a) před návštěvou, řekl(a) bys, že skutečnost je:" (jen účastníci exkurze, podle věku)

Názory na výkon trestů a péči o bývalé vězně Necelá polovina respondentů si myslí, že výkon trestu povede k nápravě vězňů. Starší a studenti z gymnázií jsou výrazně skeptičtější. Více než tři čtvrtiny žáků a studentů uvedly, že má smysl starat se o propuštěné vězně. Tento názor jasně převládá ve všech skupinách studentů a nerozhoduje ani názor na to, zda výkon trestu má výchovný smysl.

Vede výkon trestu k nápravě odsouzených Vede výkon trestu k nápravě odsouzených? Podle žáků a studentů je to sporné. „Myslíš si, že výkon trestu ve vězení vede většinu odsouzených k nápravě?"

Dívky věří více ve výchovný smysl vězení „Myslíš si, že výkon trestu ve vězení vede většinu odsouzených k nápravě?" (podle pohlaví)

Starší dospívající jsou k výchově trestem skeptičtější „Myslíš si, že výkon trestu ve vězení vede většinu odsouzených k nápravě?" (podle věku)

Studenti z gymnázií v převýchovu nevěří „Myslíš si, že výkon trestu ve vězení vede většinu odsouzených k nápravě?" (podle typu školy)

Starat se o propuštěné vězně má smysl „Má podle tebe smysl se starat o propuštěné vězně?"

Dívky podporují následnou péči o vězně častěji „Myslíš si, že výkon trestu ve vězení vede většinu odsouzených k nápravě?" (podle pohlaví)

Názor na to, zda lze odsouzené napravit, nehraje velkou roli „Myslíš si, že výkon trestu ve vězení vede většinu odsouzených k nápravě?" (podle názoru na výchovný smysl trestu)

Beseda ve škole a zhodnocení akce Beseda ve škole studenty a žáky jednoznačně zaujala. Návštěvu ve věznici a besedu by účastníci svým vrstevníkům jasně doporučili. Naprostá většina studentů a žáků přemýšlela o tom, že mladý člověk by měl dbát, aby se nedostal do střetu se zákonem. Více než 80 % účastníků návštěvy a besedy si myslí, že podobné akce mohou odradit mladého člověka od páchání trestné činnosti. Méně si to myslí studenti gymnázií a obecně ti, kteří obecně nevěří na „polepšení“ odsouzených výkonem trestu.

Beseda studenty jednoznačně zaujala „Zaujala tě beseda ve škole?"

Studenti by návštěvu věznice a besedu svým vrstevníkům jasně doporučili „Doporučil(a) bys návštěvu ve věznici a besedu ve škole o této problematice ostatním žákům a studentům tvého věku na jiných školách?"

Téměř všichni přemýšleli o tom, že mladý člověk by měl dbát, aby se nedostal do rozporu se zákonem „Přemýšlel(a) jsi o tom, že mladý člověk ve tvém věku by měl velice dbát, aby se nedostal na scestí a do rozporu se zákonem?“

Přes 80 % studentů si myslí, že tyto akce mohou odradit mladé lidi od páchání trestné činnosti „Může podle tvého soudu návštěva ve věznici a beseda s vězni odradit mladého člověka od páchání trestné činnosti?“

Podíl skepse je vyšší na gymnáziích „Může podle tvého soudu návštěva ve věznici a beseda s vězni odradit mladého člověka od páchání trestné činnosti?" (podle typu školy)

Trochu skeptičtější jsou ti, kteří nevěří v převýchovu vězňů „Může podle tvého soudu návštěva ve věznici a beseda s vězni odradit mladého člověka od páchání trestné činnosti?" (podle názoru na výchovný smysl trestu)

Na besedě zaujal účastníky nejvíce příběh vězně „Jaký poznatek z besedy byl pro tebe nejdůležitější?“ (jen účastníci exkurze, volná otázka) Nejčastěji uváděli žáci a studenti, že je zaujalo, „jak se do vězení dostal“, osobní příběh vězně, jeho zážitky a zkušenost s vazbou, vězením, dozorci, jinými odsouzenými. Velmi často se zmiňují také o tom, jak vězení poznamenalo rodinné vztahy odsouzeného a jak obtížný byl jeho návrat „do normálního života“.

Osobní zkušenosti žáků a studentů Naprostá většina 14-16letých má zkušenost s alkoholem, stejně tak s jízdou načerno. Zhruba 70% 14letých má zkušenost s kouřením a polovina 16letých s marihuanou. Skoro polovina chlapců a třetina dívek něco ukradla. Ještě výrazněji „vedou“ chlapci ve vandalství (56 % proti 28 %), řízení auta a sprejerství, kde je celková míra zkušenosti ovšem slabší. Se šikanou se setkalo asi 60 % žáků a studentů v roli svědků, pětina byla obětí a 16 % samo šikanu provádělo. Trochu častěji se vyskytuje na základních školách než na gymnáziích.

Nejčastější zkušenost: alkohol, jízda na černo a tabák "Výzkum je anonymní, a tak nám, prosím, na závěr dotazníku pravdivě řekni, zda jsi někdy zkusil, máš osobní zkušenost:“

Nejčastější zkušenost: alkohol, jízda načerno a tabák "Výzkum je anonymní, a tak nám, prosím, na závěr dotazníku pravdivě řekni, zda jsi někdy zkusil, máš osobní zkušenost:“ (souhlas v % podle pohlaví)

Zkušenost s marihuanou výrazně narůstá s věkem "Výzkum je anonymní, a tak nám, prosím, na závěr dotazníku pravdivě řekni, zda jsi někdy zkusil, máš osobní zkušenost:“ (souhlas v % podle věku)

"Do jaké míry ses setkal(a) se šikanou?“ Většina studentů byla svědkem šikany, pětina obětí a šestina sama šikanovala "Do jaké míry ses setkal(a) se šikanou?“

Zkušenost se šikanou je obdobná u chlapců i dívek „Do jaké míry ses setkal(a) se šikanou?" (podle pohlaví)

Problém šikany je o něco větší na ZŠ „Do jaké míry ses setkal(a) se šikanou?" (podle typu školy)

Přejeme mnoho úspěchů a děkujeme za pozornost