Lineární rovnice Běloun 91/1 a

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Města ČR – orientace na mapě
Rovnice s jednou neznámou 8. ročník
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
Lineární rovnice se závorkami
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
CELÁ ČÍSLA.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Ekvivalentní úprava rovnic
Mgr. Šimon Chládek ZŠ Křížanská 80
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Technické kreslení.
Lineární rovnice – 2. část
Úkoly nejen pro holky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Přednost početních operací
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
KONTROLNÍ PRÁCE.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Řešte rovnici a proveďte zkoušku: (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) -
Lineární rovnice Řešené úlohy.
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
Transkript prezentace:

Lineární rovnice Běloun 91/1 a Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 3(x – 4) - 6(2x – 3) = 27 – 2x

3(x – 4) - 6(2x – 3) = 27 – 2x 3x – 12 – 12x + 18 = 27 – 2x Zk: L (-3): 3(- 3 – 4) – 6[2.(- 3) – 3] = P (-3): 27 – 2 . (- 3) = L = P Roznásob závorky. / + 2x; - 6 / :( -7) 3.(- 7) – 6 . (- 9)= - 21 + 54 = 33 27 + 6 = 33

Lineární rovnice Běloun 91/1 e Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 5(2x – 7) – 9 = 4 – 2(3 – 5x)

Úloha nemá řešení. Nula se 42 nerovná. 5(2x – 7) – 9 = 4 – 2(3 – 5x) 10x – 35 – 9 = 4 – 6 + 10x 10x – 44 = - 2 + 10x 0 = 42 Úloha nemá řešení. Nula se 42 nerovná. Roznásob závorky. / - 10x; + 44

Lineární rovnice Běloun 91/1 b Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 6(x – 5) – 7(3x – 2) = 32 – 3x

6(x – 5) – 7(3x – 2) = 32 – 3x 6x – 30 – 21x + 14 = 32 – 3x Zk.: L (- 4): P (- 4): L = P Roznásob závorky. / + 16; + 3x / : (- 12) 6(- 4 – 5) – 7[3.(-4) – 2]= - 54 + 98 = 44 32 – 3 . (- 4) = 32 + 12 = 44

Lineární rovnice Běloun 91/ 1 c Řešte rovnice a proveďte zkoušku: 3(5 – 2x) + 5x = 5 – 3(x – 1)

3(5 – 2x) + 5x = 5 – 3(x – 1) 15 – 6x + 5x = 5 – 3x + 3 ZK: L (- 3,5): P (- 3,5): L = P Roznásob závorky. / - 15; + 3x / : 2 3[5 – 2.(– 3,5)]+ 5.(- 3,5)= 3 . 12 – 17,5 = 18,5 5 – 3(- 3,5 – 1) = 5 + 13,5 = 18,5

Lineární rovnice Běloun 91/1 d Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 3(4x + 3) – 5 = 1 – 6(1 – x)

3(4x + 3) – 5 = 1 – 6(1 – x) 12x + 9 – 5 = 1 – 6 + 6x 12x + 4 = - 5 + 6x 6x = - 9 x = Zk.: L (- 1,5): P (- 1,5): L = P Roznásob závorky. / - 4; - 6x / : 6 - 1,5 3[4.(- 1,5) + 3] – 5 = 3 . (- 3) – 5 = - 14 1 – 6[1 – (- 1,5)] = 1 – 6 . 2,5 = 1 – 15 = - 14

Lineární rovnice Běloun 91/1 f Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 4(3x – 6) – 11 = - 21 – 2(7 – 6x)

Úloha má nekonečně mnoho řešení. Nula se rovná nule. 4(3x – 6) – 11 = - 21 – 2(7 – 6x) 12x – 24 – 11 = - 21 – 14 + 12x 12x – 35 = - 35 + 12x 0 = 0 Úloha má nekonečně mnoho řešení. Nula se rovná nule. Roznásob závorky. / + 35; - 12x