IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Genetika člověka.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou,
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním rotačních těles. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí rotační tělesa. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
DĚLITELNOST přiroz. čísel ZNAKY DĚLITELNOSTI
ICT M 5.R. Desetinná čísla
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem obsahu trojúhelníka. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají obsah trojúhelníka.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá zvětšováním a zmenšováním v daném poměru. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zvětšují či zmenšují.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení látky týkající se obvodu, obsahu a hmotnosti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty USU AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti čtyř. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná čtyřmi. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením desetinného čísla číslem 10, 100, …. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vydělí desetinné číslo.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají,
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 04 - 50 Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti dvěma. Autor Pavel Pavlas Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná dvěma. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Znak dělitelnosti, dělitelnost, dva Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Opakování, výklad, procvičení Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost / datum 187 kB, duben 2012

Metodický pokyn: Prezentace a doplňování je vytvořeno pro práci na interaktivní tabuli Smart board. Slide 3. opakování – žáci ústně odpoví na dané otázky Slide 4. výklad + zápis – definování znaku dělitelnosti dvěma Slide 5. cvičení – žáci se bez počítání pokusí rozhodnout, zda výsledky příkladů vyjdou sudé nebo liché Slide 6. výklad + zápis – definování zákonitostí týkajících sudosti a lichost výsledku během sčítání, odčítání a násobení Slide 7. cvičení – žáci na vynechaná místa doplní číslice tak, aby vznikla čísla dělitelná dvěmi

Opakování Znaky dělitelnosti: Znak dělitelnosti deseti: Znaky dělitelnosti jsou pravidla, která nám umožňují rozhodnout, zda-li je dané číslo dělitelné jiným číslem, aniž bychom čísla museli složitě dělit. Znak dělitelnosti deseti: Číslo je dělitelné deseti, právě když má na místě jednotek číslici 0. Znak dělitelnosti pěti: Číslo je dělitelné pěti, právě když má na místě jednotek číslici 0 nebo 5.

Znak dělitelnosti dvěma 2 Číslo je dělitelné dvěma, právě když má na místě jednotek číslici 0, 2, 4, 6, 8. Př.: Čísla dělitelná dvěma: 180, 78, 3452, 816, 3754 Čísla nedělitelná dvěma: 21, 1009, 7, 823, 555 Poznámka: Čísla dělitelná dvěma, nazýváme sudá. Čísla nedělitelná dvěma, nazýváme lichá.

Cvičení: Bez počítání rozhodni, zda jsou výsledky sudé nebo liché. Příklady vycházející se sudým výsledkem podtrhni zeleně a příklady vycházející s lichým výsledkem podtrhni červeně. Poté příklady dopočítej a zkontroluj správnost svých odhadů. 6 + 18 = 135 + 41 = 1006 + 77 = 60 · 4 = 11 · 7 = 12 · 5 = 60 – 12 = 41 – 7 = 29 – 12 = 24 176 1083 240 77 60 48 34 17

Z předchozího cvičení vyplývají tyto zákonitosti: Součet dvou sudých čísel je sudé číslo. 6 + 18 = 24 135 + 41 = 176 1006 + 77 = 1083 60 · 4 = 240 11 · 7 = 77 12 · 5 = 60 60 – 12 = 48 41 – 7 = 34 29 – 12 = 17 Součet dvou lichých čísel je číslo sudé. Součet sudého a lichého čísla je liché číslo. Součin dvou sudých čísel je sudé číslo. Součin dvou lichých čísel je číslo liché. Součin sudého a lichého čísla je sudé číslo. Rozdíl dvou sudých čísel je sudé číslo. Rozdíl dvou lichých čísel je číslo sudé. Rozdíl sudého a lichého čísla je liché číslo.

Cvičení: Na vynechaná místa doplň číslice tak, aby vznikla čísla dělitelná dvěma. Pokus se najít veškerá možná řešení. 734_ 13_ 0 41 _05 974_ 72_1 7340, 7342, 7344, 7346, 7348 1300, 1310, 1320, 1330, 1340, 1350, 1360, 1370, 1380, 1390 Nemá řešení! 9740, 9742, 9744, 9746, 9748 Nemá řešení!

Čerpáno Texty: COUFALOVÁ, J. a kol. Matematika pro šestý ročník základní školy. Praha: Fortuna,1998. 215 s. ISBN 80-7168-588-7. Vlastní zdroje (© Pavel Pavlas)