Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vlastnosti sčítání a odčítání
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Tvorba číselných výrazů
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
. MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 2. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: IV / 2 Č. materiálu:VY_ 42 _INOVACE_.
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Jednotky času - procvičování
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Racionální čísla.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Základní škola Čelákovice
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Transkript prezentace:

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 8. 12. 2012 VY_32_Inovace/1_027

Anotace:. Prezentace uvádějící početní výkony s celými čísly Anotace: Prezentace uvádějící početní výkony s celými čísly. Vysvětlení použití komutativního a asociativního zákonu při sčítání celých čísel. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Provádí početní operace v oboru celých čísel, při kterých používá zákon asociativní a komutativní. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: celá čísla, kladná, záporná, sčítání, odčítání, znaménko, asociativní, komutativní, příklady Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 12-13 let (7. ročník)

SČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL absolutní hodnoty sčítanců sečteme SČÍTÁNÍ ČÍSEL SE STEJNÝMI ZNAMÉNKY SČÍTÁNÍ ČÍSEL S RŮZNÝMI ZNAMÉNKY absolutní hodnoty sčítanců sečteme znaménko sčítanců bude stejné se znaménkem obou sčítanců absolutní hodnoty obou sčítanců odečteme znaménko součtu bude stejné se znaménkem sčítance, který má větší absolutní hodnotu

Sčítání celých čísel je komutativní (+5) + (+3) = +8 (+3) + (+5) = +8 (-5) + (-3) = -8 (-3) + (-5) = -8 (-3) + (+5) = +2 (+5) + (-3) = +2 (-5) + (+3) = +2 (+3) + (-5) = +2

Sčítání celých čísel je asociativní [5 + (-6)] + (-2) = -1 + (-2) = -3 5 + [(-6) + (-2)] = 5 + (-8) = -3 PŘÍKLADY NA SČÍTÁNÍ VÍCE SČÍTANCŮ MŮŽEME ZAPISOVAT BEZ HRANATÝCH ZÁVOREK.

Příklady k procvičení 1 +8 + (+9) = +2 + (-9) = -8 + (-6) = 8 + (+4) = -7 + (+7) = 7 + (-4) = 7 + (-9) = -8 + (-5) =

Příklady k procvičení 1 - řešení +8 + (+9) = 9 + 8 = 17 +2 + (-9) = -9 + 2 = -7 -8 + (-6) = -6 – 8 = - 14 8 + (+4) = 4 + 8 = 12 -7 + (+7) = 7 – 7 = 0 7 + (-4) = -4 + 7 = 3 7 + (-9) = -9 + 7 = -2 -8 + (-5) = -5 – 8 = - 13

Příklady k procvičení 2 -25 = -20 + __ -25 = 25 + __ -25 = -12 + __ 40 = 23 + __ 30 = 34 + __ 20 = -12 + __

Příklady k procvičení 2 - řešení -25 = -20 + (-5) -25 = 25 + (-50) -25 = -12 + (-13) 40 = 23 + 17 30 = 34 + (-4) 20 = -12 + 32

Vyplň tabulku a k výsledkům přiřaď správná písmenka: Výsledek Písmeno 2 - (-6) =   (-3) + (-9) = (-9) + 8 = 7 + (-3) = (-5) + (-5) = (-4) + 9 = 8 - (-6) = 16 - 24 = (-12) + 20 = 9 - (-8) = 26 + (-12) = A I O T U K F G N L M R W B X 14 8 4 −8 9 17 -1 -16 -12 11 5 -10 16 23 100

Řešení: Výsledek Písmeno 2 - (-6) = 8 I (-3) + (-9) = -12 N (-9) + 8 = -1 F 7 + (-3) = 4 O (-5) + (-5) = -10 R (-4) + 9 = 5 M 8 - (-6) = 14 A 16 - 24 = -8 T (-12) + 20 = 9 - (-8) = 17 K 26 + (-12) =

Citace: Vlastní tvorba