1 22.8.2009 „ZDRAVĚ JÍST, ZDRAVĚ ŽÍT“ VYHODNOCENÍ PROJEKTU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Města ČR – orientace na mapě
B.Procházka Poděbrady 16. –
Stravovací návyky a jejich změny u českých dětí ve věku 1-5 let
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
se tábořilo za první republiky 1 Jak se tábořilo „kdysi“  Staré kroniky  Historie  Album věnované ETS  Úryvky z Hlasatele.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Zápis čísla v desítkové soustavě
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
„Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel fax
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Středisko náhradní rodinné péče o. s. Projekt Centrum podpory NRP je realizován za podpory Nadace
Proč je důležité studovat Principy
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Věra Boháčová, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
Únorové počítání.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
MS PowerPoint Příloha - šablony.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
1 6 Predikce potřeby Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti strojů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Národní program zdraví – projekty podpory zdraví Putování za zdravým jídlem Mít své tělo ráda Krok za krokem za zdravým životem Národní program řešení.
Transkript prezentace:

„ZDRAVĚ JÍST, ZDRAVĚ ŽÍT“ VYHODNOCENÍ PROJEKTU

POPIS PROJEKTU - preventivní program zaměřený na podporu zdravého životního stylu a prevenci poruch příjmu potravy - realizován od března do prosince 2009 na Střední zdravotnické škole Chomutov za finanční podpory Ústeckého kraje

CÍLE - zvýšit informovanost žáků o poruchách příjmu potravy - zrealizovat a vyhodnotit dotazníkové šetření týkající se stravovacích zvyklostí a poruch příjmu potravy na základních školách v Chomutově - metodicky připravit, zrealizovat a vyhodnotit sérii přednášek týkající se zdravého životního stylu na SZŠ Chomutov - zvýšit informovan

realizovat PEER program pro žáky základních škol na téma poruchy příjmu potravy - proškolit v problematice poruch příjmu potravy metodiky prevence základních a středních škol v Chomutově - proškolit v problematice poruch příjmu potravy pedagogické pracovníky SZŠ - v souladu s cíli programu Zdraví 21 vést mládež k zodpovědnosti za vlastní zdraví

METODY - komponovaný výukový program o poruchách příjmu potravy pro žáky SZŠ Chomutov - přednáška o zdravé výživě pro žáky ZŠ a SŠ - přednáška o zdravé výživě + PEER Program „Štíhlá, ale mrtvá“ o poru- chách příjmu potravy + dotazníko- vé šetření pro žáky ZŠ

výstava „Mentální anorexie a bulimie - dvě hluboké propasti“ na SZŠ CV ( /09) - proškolení pedagogů SZŠ a metodiků prevence v problematice poruch příjmu potravy - realizace výstavy „Deníky“ v chomutovské knihovně (10/09)

8

9

Výskyt

Do projektu se zapojilo celkem 690 osob (402 žáků základních škol, 241 žáků středních škol, 14 žáků SZŠ Chomutov – lektorů, 18 pedagogických pracovníků SZŠ Chomutov, 15 metodiků prevence chomutovských škol )

SEZNAM ZŠ ZAPOJENÝCH DO PROJEKTU ZŠ Školní, Chomutov ZŠ Březno u Chomutova ZŠ Zahradní, Chomutov ZŠ a MŠ 17. listopadu, Chomutov ZŠ Strupčice ZŠ Krušnohorská, Jirkov ZŠ Příkopy, Chomutov ZŠ Budovatelů, Jirkov VÚ Místo ZŠ Studentská, Jirkov ZŠ Údlice

SEZNAM SŠ ZAPOJENÝCH DO PROJEKTU SZŠ Chomutov OA SOŠG a SOU Údlice

VYHODNOCENÍ DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ Počet oslovených: 344 žáků základních škol ve věku 13 – 15 let Počet odevzdaných dotazníků: 339 Počet dívek: 270 Počet chlapců: 69

Snídáš obvykle ráno doma před odchodem ze školy? anoobčasnecelkem Počet odpovědí %35,70%34,50%29,80%100,00%

Obědváš ve školní jídelně? anoobčasnecelkem Počet odpovědí %35,40%20,10%44,50%100,00%

Máš ve svém jídelníčku pravidelně alespoň jedno teplé jídlo? Ano denněNěkolikrát v týdnu Méně často celkem Počet odpovědí %85,50%10,30%4,20%100,00%

Jsi spokojený/á s tím, jak vypadáš? ano Ano, ale něco bych na sobě změnil/a necelkem Počet odpovědí %38,60%48,10% 13,30 % 100,00%

Držel/a jsi někdy dietu za účelem zhubnout? anonecelkem Počet odpovědí %44,2 %55,8 %100 %

Vyznač křížkem, jak často zařazuješ do svého jídelníčku potraviny a jídla uvedená v tabulce: MLÉKO A MLÉČNÉ VÝROBKY Vícekrá t denně Několikrá t týdně několikrát měsíčně méně často nikdycelkem Počet odpovědí %21 %36 %29 %4 %9,4 %0,6 %100 %

UZENINY (SALÁMY, PÁRKY, PAŠTIKY...) Vícekrát denně několikrát týdně Několikrát měsíčně Méně často nikdycelkem Počet odpovědí %9,4 % 28,9 % 33 %13,9 %12,1 % 2,7 % 100 %

RYBY Vícekrá t denně Několikrá t týdně Několikrá t měsíčně Méně často nikdycelkem Počet odpovědí %1,2 %3,5 %11,5 %28,9 % 24,8 % 30,1 %100 %

LIBOVÉ MASO (DRŮBEŽÍ, KRÁLIČÍ, ŠUNKA...) Vícekrá t denně Několikrát týdně několikrát měsíčně méně často nikdycelkem Počet odpovědí %8,6 % 19,8 % 39,2 %15,6 %12,1 %4,7 %100 %

CELOZRNNÉ PEČIVO Vícekrá t denně Několikrát týdně Několikrá t měsíčně méně často nikdycelkem Počet odpovědí %18,9 % 31,3 % 20,6 %11,5 % 11,8 % 5,9 %100 %

ČERSTVÉ OVOCE Vícekrát denně několikrát týdně Několikrá t měsíčně Méně často nikdycelkem Počet odpovědí %29,2 %38,6 %25,4 %3,5 %3,3 %0100 %

ČERSTVÁ NEBO VAŘENÁ ZELENINA vícekrát denně několikrát týdně několikrát měsíčně méně často nikdycelkem Počet odpovědí %9,7 % 24,2 % 33,6 %12,1 %13,9 % 6,5 % 100 %

LUŠTĚNINY Vícekrá t denně Několikrát týdně několikrát měsíčně Méně často nikdycelkem Počet odpovědí %2,6 %8 %28 %26 %27,4 %8 %100 %

RYCHLÉ OBČERSTVENÍ (HAMBURGERY, PÁREK V ROHLÍKU, HRANOLKY...) vícekrát denně Několikrát týdně několikrát měsíčně Méně často nikdycelkem Počet odpovědí %5 % 20,3 %26,8 % 40,1 % 2,7 %100 %

INSTANTNÍ JÍDLA (ČÍNSKÉ POLÉVKY...) Vícekrá t denně několikrát týdně několikrát měsíčně Méně často nikdycelkem Počet odpovědí %4,4 %6,2 %15,9 %24,5 % 40,4 % 8,6 % 100 %

CHIPSY, TYČINKY, KREKRY... vícekrát denně několikrát týdně několikrát měsíčně Méně často nikdycelkem Počet odpovědí %8,9 % 11,8 % 26,8 %29,8 %20,9 %1,8 %100 %

CUKROVINKY (BONBONY, ČOKOLÁDA, ZÁKUSKY....) Vícekrát denně Několikrát týdně Několikrá t měsíčně Méně často nikdycelkem Počet odpovědí %11,3 % 23,9 % 33,9 %15,9 %13,5 %1,5 %100 %

SLAZENÉ LIMONÁDY vícekrát denně Několikrá t týdně Několikrát měsíčně méně často nikdycelkem Počet odpovědí %21,5 % 28,3 % 21,8 %11,8 % 14,2 % 2,4 % 100 %

ZÁVĚR Cíle projektu se podařilo naplnit. Projekt se setkal s kladným přijetím žáků i pedagogických pracovníků. Žáci v hodnotícím dotazníku udělili přednášce o výživě průměrnou známku 1,41 a PEER programu 1,39. Na základě výsledků dotazníkového šetření lze konstatovat, že další intervence v této oblasti jsou velmi žádoucí, zejména v podpoře školního stravování a zdůrazňování významu snídaně v dětském jídelníčku.