Krása matematiky propojené s abecedou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Kosmické rovnice Zapni zvuk a klikej.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
se tábořilo za první republiky 1 Jak se tábořilo „kdysi“  Staré kroniky  Historie  Album věnované ETS  Úryvky z Hlasatele.
Název školy Adresa školy Číslo projektu Číslo materiálu v sadě Předmět Anglický jazyk Téma (název prezentace) Opakovací hra – slovíčka At home – 4. ročník.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
Prezentace systémů soutěží od ročníku 2008/09 pro pokračování stiskněte vždy po skončení zvukového komentáře ENTER Uváděné termíny jsou v pracovní podobě,
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Elektrický obvod a jeho části
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Pedagogika volného času II Vladimír Jůva
Kdo chce být milionářem ?
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Krása matematiky Zajímavý způsob pohledu Wonderful World.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Matematika Klikej Hudba: ERA - Cathar Rhythm A.F.05/07.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Soutěž pro dvě družstva
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Úkoly nejen pro holky.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
5. Měření a vytyčování úhlů
Abeceda VY_32_INOVACE_122, 7. sada, ČJ2 Český jazyk, 2. ročník ANOTACE
Přednost početních operací
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
1 Sociální a zdravotní centrum Letiny, s. r. o. Pohled zvenčí.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování členovců
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3

Jeden zajímavý pohled na krásu matematiky
Matematické zajímavosti.
Transkript prezentace:

Krása matematiky propojené s abecedou. Předkládám Vám zajímavý způsob pohledu na krásu a zajímavosti matematiky, ale i života a postojů k němu. A. B. C. D. E. F. G. H. I. J. K. L. M. N. O. P. Q. R. S. T. U. V. W. X. Y. Z. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. Wonderful World - Báječný svět

1 x 8 + 1 = 9 12 x 8 + 2 = 98 123 x 8 + 3 = 987 1234 x 8 + 4 = 9876 12345 x 8 + 5 = 98765 123456 x 8 + 6 = 987654 1234567 x 8 + 7 = 9876543 12345678 x 8 + 8 = 98765432 123456789 x 8 + 9 = 987654321

1 x 9 + 2 = 11 12 x 9 + 3 = 111 123 x 9 + 4 = 1111 1234 x 9 + 5 = 11111 12345 x 9 + 6 = 111111 123456 x 9 + 7 = 1111111 1234567 x 9 + 8 = 11111111 12345678 x 9 + 9 = 111111111 123456789 x 9 +10= 1111111111

9 x 9 + 7 = 88 98 x 9 + 6 = 888 987 x 9 + 5 = 8888 9876 x 9 + 4 = 88888 98765 x 9 + 3 = 888888 987654 x 9 + 2 = 8888888 9876543 x 9 + 1 = 88888888 98765432 x 9 + 0 = 888888888 Brilantní - že?

Podívej se na tu symetrii 1 x 1 = 1 11 x 11 = 121 111 x 111 = 12321 1111 x 1111 = 1234321 11111 x 11111 = 123454321 111111 x 111111 = 12345654321 1111111 x 1111111 = 1234567654321 11111111 x 11111111 = 123456787654321 111111111 x 111111111 = 12345678987654321

A teď se na věc podívejme, ze striktně matematického pohledu: Čemu se rovná 100%? Co znamená dát 100%? Jak dosáhnout 100%. Čemu se rovná 100% v životě?

Co to vlastně znamená, když někdo poví, Co představuje 100%? Co to vlastně znamená, když někdo poví, že je něco potřeba udělat na VÍC než 100%? Už jste se i vy někdy zamysleli nad touto otázkou a hlavně nad těmi, kteří o sobě hrdě prohlašují, že dávají ze sebe víc než 100 %? Každý z nás se alespoň jednou v životě střetnul se slibem, že když uděláte to a to, nebo se přihlásíte tam a tam, dostanete víc než 100%. A co například takových 131%? Je to dost, nebo třeba hned 150%? Zamyslíme se nad věcí logicky. Pro správnou orientaci si vezmeme na pomoc starou dobrou matematiku, která nám spolehlivě pomůže přesně vysvětlit, co vlastně v životě představuje ubohých, ale i uznávaných 100%.

Prezentace je přeložena z angličtiny Tady je malá matematická formulka, která může pomoci zodpovědět tyto otázky. Prezentace je přeložena z angličtiny

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Když písmena abecedy, A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z nahradíme číslicemi, 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

H-A-R-D-W-O-R- K (tvrdá práce, makačka) 8+1+18+4+23+15+18+11 = 98% a tak potom H-A-R-D-W-O-R- K (tvrdá práce, makačka) 8+1+18+4+23+15+18+11 = 98% a K-N-O-W-L-E-D-G-E (vědomosti, vzdělanost) 11+14+15+23+12+5+4+7+5 = 96%

A-T-T-I-T-U-D-E (postoj, přístup, stanovisko) ale A-T-T-I-T-U-D-E (postoj, přístup, stanovisko) 1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%

A proto můžeme konstatovat s matematickou přesností, že: Když Hard Work (tvrdou prácí) a Knowledge (vědomostmi) se jen přiblížíte k 100%, Attitude (postojem) jich dosáhnete!

P-O-Z-N-A-N-I = 16 + 15 + 26 + 14 + 1 + 14 + 9 = 95% V českém jazyce to však vychází jinak, stejně tak jako vše v tom našem kocourkově P-O-S-T-O-J = 16 + 15 + 19 + 20 + 15 + 10 = 95% P-O-Z-N-A-N-I = 16 + 15 + 26 + 14 + 1 + 14 + 9 = 95% T-V-R-D-A-P-R-A-C-E = 20 + 22 + 18 + 4 + 1 + 16 + 18 + 1 + 3 + 5= 104%! A. B. C. D. E. F. G. H. I. J. K. L. M. N. O. P. Q. R. S. T. U. V. W. X. Y. Z. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.

V-E-L-K-E-H-O-V-N-O = L-E-Z-E-N-I-D-O-P-R-D-E-L-E = Jenomže pozor: V-E-L-K-E-H-O-V-N-O = 22 + 5 + 12 + 13 + 5 + 8 + 15 + 22 + 14 + 15 = 131%! A nepřekonatelné: L-E-Z-E-N-I-D-O-P-R-D-E-L-E = 12 + 5 + 26 + 5 + 14 + 9 + 4 + 15 + 16 +18 + 4 + 5 + 12 + 5 = 150%!!! A. B. C. D. E. F. G. H. I. J. K. L. M. N. O. P. Q. R. S. T. U. V. W. X. Y. Z. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.

V-A-C-L-A-V-K-L-A-U-S 22-1+3-12+1+22+11+12+1+21+19 = 125% Nebo také P-E-T-R- N-E-C-A-S 16+5+20+18+14+5+3+1+19 = 101% V-A-C-L-A-V-K-L-A-U-S 22-1+3-12+1+22+11+12+1+21+19 = 125% T-O-M-I-O-O-K-A-M-U-R-A 20+15+13+9+15+15+11+1+13+21+18+1 = 152% A. B. C. D. E. F. G. H. I. J. K. L. M. N. O. P. Q. R. S. T. U. V. W. X. Y. Z. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26.

A proto můžeme konstatovat s matematickou přesností, že: Když Hard Work (tvrdou prací) a Knowledge (vědomostmi) se jen přiblížíte k 100%, Attitude (postojem) jich dosáhnete!

Když dosáhnete poznání budete na tom přibližně stejně, Z uvedených výpočtů můžeme s matematickou přesností vyvodit závěr, že se správným postojem se dostanete úctyhodně daleko. Když dosáhnete poznání budete na tom přibližně stejně, a když budete celý život tvrdě pracovat, k cíli se přiblížíte ještě víc. Avšak nic a nikdo nepřekoná ty, kteří dělají v životě velké hovno, a když k tomu přidáte ještě lezení do prdele, z vrcholu žebříčku vás už nikdo, nikdy nesundá! Na 150%!