Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
CELÁ ČÍSLA.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
. MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 2. ročník
MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 3. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: IV / 2 Č. materiálu:VY_ 42 _INOVACE_.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Úkoly nejen pro holky.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Přednost početních operací
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Transkript prezentace:

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 8. 12. 2012 VY_32_Inovace/1_026

Anotace:. Prezentace uvádějící početní výkony s celými čísly Anotace: Prezentace uvádějící početní výkony s celými čísly. Vysvětlení principu sčítání a odčítání celých čísel na konkrétních příkladech. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Provádí početní operace v oboru celých čísel. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: celá čísla, kladná, záporná, sčítání, odčítání, znaménko, příklady Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 12-13 let (7. ročník)

ZOPAKUJEME SI : DVĚ ZNAMÉNKA ZA SEBOU: + + + - + + - + - -

Nejdříve odstraníme závorky! Pozoruj počítání: Nejdříve odstraníme závorky! 5 + (+4) = 5 + (+6) = 6 + (+4) = 6 + (+3) = 0 + (-3) = 0 + (-6) = 0 + (-8) = 0 + (-12) = -1 + (-4) = -1 + (-6) = -4 + (-2) = -5 + (-5) = + 10 + (-4) = 10 + (-2) = 4 + (-3) = 4 + (-1) = 5 + 4 = 9 -1 – 4 = -5 5 + 6 = 11 -1 - 6 = -7 -4 – 2 = -6 6 + 4 = 10 6 + 3 = 9 -5 – 5 = -10 10 – 4 = 6 0 – 3 = -3 10 – 2 = 8 0 – 6 = -6 0 – 8 = -8 4 – 3 = 1 0 – 12 = -12 4 – 1 = 3

SOUČET NULY A ČÍSLA JE ČÍSLO SAMO. 0 + 4 = 4 (-8) + 0 = -8 SOUČET DVOU OPAČNÝCH ČÍSEL JE NULA. -9 + (+9) = 0 15 + (-15) = 0

Počítej: -8 + (+3) = -8 + 3 = -5 +3 + (-8) = 3 – 8 = -5 5 + (-9) = 5 – 9 =-4 -5 + (-4) = -5 – 4 = -9 -4 + (-5) = -4 – 5 = -9 -3 + (-7) = -3 – 7 = -10 -9 + (+8) = -9 + 8 = -1 -20 – (-5) = -20 + 5 = -15

Příklady k procvičení 1 0 + 5 = 0 + 2 = 1 + (+3) = 1 + (+8) = + 10 + (-4) = 10 + (-2) = 4 + (-3) = 4 + (-1) = -6 + (+4) = -6 + (+6) = 9 + (-4) = +9 + (-6) = +5 + (-5) = 5 + (-3) = -10 + (+5) = -10 + (+2) = -5 + (+4) = -5 + (+3) = -3 + (+3) = -3 + (+1) =

Příklady k procvičení 1 - řešení 9 + (-4) = 5 +9 + (-6) = 3 +5 + (-5) = 0 5 + (-3) = 2 -10 + (+5) = −5 -10 + (+2) = −8 -5 + (+4) = −1 -5 + (+3) = −2 -3 + (+3) = 0 -3 + (+1) = −2 0 + 5 = 5 0 + 2 = 2 1 + (+3) = 4 1 + (+8) = 9 + 10 + (-4) = 6 10 + (-2) = 8 4 + (-3) = 1 4 + (-1) = 3 -6 + (+4) = −2 -6 + (+6) = 0

Příklady k procvičení 2 Porovnej příklady: 120 + 180 __ 120 + 160 120 + (-40) __ 120 + (-60) -120 + (+40) __ -120 + (+60) -120 + (-180) __ -120 + (-160)

Příklady k procvičení 2 - řešení 120 + 180 > 120 + 160 120 + (-40) > 120 + (-60) -120 + (−40) < -120 + (+60) -120 + (-180) < -120 + (-160)

Příklady k procvičení 3 42 – (70 – 59) + (-39) = -66 – (-28 – 22) – (-14 + 5) = - (61 – 14) + (-42 + 15) = +(99 – 77) – (-13 – 41) = -(-17 – 26) + (-28 + 29) = 10 – [6 – (-13)] = (-6 + 9) – [(-3 – 5) + 8] = 34 + (−29) + [−(68 − 73)] =

Příklady k procvičení 3 - řešení 42 – (70 – 59) + (-39) = 42 − 11 − 39 = −8 -66 – (-28 – 22) – (-14 + 5) = −66 + 50 + 9 = −7 - (61 – 14) + (-42 + 15) = −47 − 27 = −74 +(99 – 77) – (-13 – 41) = 22 + 54 = 76 -(-17 – 26) + (-28 + 29) = 43 + 1 = 44 10 – [6 – (-13)] = 10 − 19 = −9 (-6 + 9) – [(-3 – 5) + 8] = 3 − 0 = 3 34 + (−29) + [−(68 − 73)] = 34 − 29 + 5 = 10

Příklady k procvičení 4 (-7 + 5 ) + (-26 + 18 ) = (-12 – 15) + (-9 – 25) = (6 – 10) + (14 – 19) = (4 – 9) – (8 – 3) = [(−5) − (−9)] − (−10 + 6) = −23 + 42 − (−11) = 126 −{−[−(+ 28)]} = 62 − 120 + 51 − 30 =

Příklady k procvičení 4 - řešení (-7 + 5 ) + (-26 + 18 ) = − 2 − 8 = −10 (-12 – 15) + (-9 – 25) = −27 − 34 = −61 (6 – 10) + (14 – 19) = −4 − 5 = −9 (4 – 9) – (8 – 3) = −5 − 5 = −10 [(−5) − (−9)] − (−10 + 6) = 4 + 4 = 8 −23 + 42 − (−11) = −23 + 42 + 11 = 30 126 −{−[−(+ 28)]} = 126 − 28 = 98 62 − 120 + 51 − 30 = 113 − 150 = −37

Citace: Vlastní tvorba