Předchůdci Německá historická škola pokračovatelé Historická škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
Advertisements

Profesor MUDr. Ivan Horbačevský
Alternativní teorie, kritika klasické politické ekonomie
Marginalistická revoluce II: rakouská a lausanneská škola
1 2. Problematika služeb A. Teoretická a metodologická východiska.
Česká politika od 70.let.
Ekonomická gramotnost
Metodologie historického výzkumu volného času
Představení bakalářských oborů – Uchazeči NÁRODOHOSPODÁŘSKÁ FAKULTA.
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
Socialismus v ekonomii
Téma: Co je sociologie? Na úvod, co jsou to sociální vědy? A které by to měly být? Politologie, ekonomie, psychologie, sociologie…?
Σ Vývoj sociologie. A. Formulování teorií a hypotéz B. Verifikace těchto hypotéz C. Propracování metodologie dosahování žádoucích změn V rámci sociologie.
Úvod do makroekonomie Martina Hedvičáková
Ekonomie vědy a výzkumu
I NFORMACE O VÝUCE, PODMÍNKY ABSOLVOVÁNÍ PŘEDMĚTU, OSNOVA PŘEDMĚTU.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Ekonomie - předmět Autor: Jaroslav Kvapil.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Metody zaměřené na autory a jejich svět Historicko-kritická metoda Textová kritika Literární kritika Dějiny podání Kritika redakce sociologie Dějiny formy.
Obojživelníci- vývoj žáby
Ing. Šárka Laboutková, Ph. D. sarka.
Hospodářská politika.
Financování politických stran a regulace politických kampaní Prorůstání ekonomiky a politiky Vladimíra Dvořáková CESTA Praha, , hotel Jalta.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Marginalistická revoluce
Georg Simon Ohm Narodil se 16. března 1789 Zemřel 7. července 1854
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
Výuka makroekonomie v magisterských programech na Ekonomické fakultě VŠB-TUO Martin Macháček Praha,
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Powerpoint prezentace,
Institucionalismus Úvod: instituce v ekonomii
Marginalistická revoluce
1.1. Empirické a teoretické přístupy k veřejnému mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Hospodářská a sociální změna
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
(subjektivně-psychologická)
Sociální ekonomika Vývoj modelů sociálního charakteru státu – I. část Merkantilismus ( století) 1. WELFARE STATE – Stát veřejných sociálních.
Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D.
doc. Ing. Pavel Sirůček, Ph. D.
Hermeneutika Strejčková, C4A.
Dějiny psychologie Strukturalismus.
Sociologická imaginace.Praha: SLON, 2002; kapitola Příslib, str
August Comte Émile Durkheim Max Weber
Sociologie ?.
Dějiny ekonomických teorií
Česká ekonomika : lepší časy? Miroslav Zámečník Poradce prezidenta, Hospodářská komora ČR Praha, 12. února 2015.
„Filosofové doposud svět vysvětlovali, jde však o to – změnit ho.“
Ekonomie Makroekonomie Úvod do historie ekonomického myšlení.
Úvod k evolučnímu přístupu Vladan Hodulák. Dominantní paradigmata Společenské vědy mají dlouhodobě problém s uchopením prvku změny ve společenském vývoji.
Pozitivismus Kristýna Zinková C4B Seminář společenských věd Co je to?PrincipyAuguste ComteTři stádiaKritikaSoučasnost.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Ekonomické teorie. Klasická škola Adam Smith David Ricardo  Zákon klesajících výnosů  Teorie komparativní výhody.
Hospodářská politika Ekonomické teorie. Klasická škola Adam Smith David Ricardo John S. Mill.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
doc. Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D.
Neoklasická ekonomie TNH 1 (DET-5)
Průmyslová revoluce průběh
Hospodářská politika Ekonomické teorie.
Úvod do finanční vědy a financí
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016 východiska; komparace svět - ČR
Ekonomické teorie.
Kapitoly z dějin umění I.
Dějiny psychologie Strukturalismus.
Základy demografie Přednáška 1.
Základy práva I 1. přednáška
Transkript prezentace:

předchůdci Německá historická škola pokračovatelé Historická škola

Předchůdci merkantilisté/kameralisté empirismus (Bacon, Petty) Friedrich List ( ) –historický evolucionismus: stádia ekonomického vývoje –podmíněnost hospodářské politiky nedospělá odvětví (protekcionismus)

Německá historická škola - starší Bruno Hildebrand ( ) –kritika kosmopolitismu Ricarda Wilhelm Roscher ( ) –Grundriss zu Vorlesungen über die Staatswirtschaft nach geschichtlicher Methode (1843) doktrinální text (historismus a metodologický kolektivismus) Karl Knies ( ) –časová podmíněnost teorií (role morálky!) –nejvíce teoretický

Německá historická škola - mladší Adolph H.G. Wagner ( ) –veřejné finance (Wagnerův zákon) –socialista, ale na straně Mengera v Methodenstreitu Gustav Schmoller ( ) –odpor k pozitivní vědě: reformátorství 1872: Verein für Sozialpolitik –The Mercantile System and its Historical Significance (1897) –akademický vládce v Německu Werner Sombart ( ) –od konzervatismu přes komunismus k nacismu –hermeneutika (Gadamer), sociologie (Weber)

Pokračovatelé americký institucionalismus (AEA) Mitchell a NBER Kielská škola –Lowe, Marschak, Leontieff, Nurkse