OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Krajčová
Třída: obojživelníci Amphibia. Třída: obojživelníci Amphibia.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Digitalizace výuky Příjemce
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
charakteristika obojživelníků
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Obojživelníci ocasatí
Plazi-želvy a krokodýli
Obojživelníci autor: David Hainall.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Obojživelníci bezocasí
SAVCI.
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Vnitřní stavba těla ptáků 2
Stavba těla savců.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
Poznávání obojživelníků
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Živočichové.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK

Ke svému životu potřebují jak vodu, tak souš Ke svému životu potřebují jak vodu, tak souš. Jsou citliví na znečištění životního prostředí. Nejvíce jich žije v tropech, všichni u nás žijící jsou zákonem chráněni. Vznikly z lalokoploutvých ryb → vznikly krytolebci (ploutve se přeměnily na končetiny)

Stavba těla – je kryto silně prokrvenou kůží → slouží i k dýchání, musí být vlhká, obsahuje slizové nebo jedovaté žlázy. Mají dva páry kráčivých končetin, kostru tvoří páteř, kostra končetin a lebka – jsou spojeny pohyblivě.

Dýchací soustava – larvy dýchají žábrami, dospělí plícemi a kůži. - v dutině ústní mají vymrštitelný jazyk a drobné rohovinové zuby → jícen → žaludek → střevo →konečník → kloaka (společný vývod vylučovací, trávící a pohlavní soustavy) Trávící soustava

Cévní soustava – srdce má dvě předsíně a jednu komoru, krev proudí v malém-plicním a velkém-tělním oběhu. ODK. K → PRAVÁ SÍŇ →KOMORA→SMÍŠENÁ KREV →PLÍCE→OK.K.→LEVÁ SÍŇ→KOMORA→SMÍŠENÁ KREV→TĚLO

Vylučovací soustava – mají ledviny a močový měchýř, který ústí do kloaky Nervová soustava – je podobná rybám, nejvíce je vyvinut střední mozek Smyslové orgány – nejvýznamnější je čich, oči jsou chráněné víčky, uši mají střední ucho, u pulců je i proudový orgán

Rozmnožovací soustava – jsou odděleného pohlaví, páření probíhá ve vodě, vajíčka jsou v rosolovitém obalu, larvy- pulci jsou vázané na vodní prostředí http://www.youtube.com/watch?v=3nh_6YBZ7mc&feature=youtu.be

a) rozmnožování bezocasých – žáby-oplození je vnější, pulci mají vnější žábry (později i vnitřní), mají ocas (později zaniká) a nemají končetiny-nejprve rostou zadní, živí se rostlinou potravou

b) rozmnožování ocasatých mloci a čolci- oplození je vnitřní, někteří kladou oplozená vajíčka, jiní jsou vejcoživorodí, pulci mají jen vnější žábry, ocas je po celý život, končetiny rostou první, jsou masožraví

NAŠI OBOJŽIVELNÍCI a) BEZOCASÍ-ŽÁBY – krátké zavalité tělo (bez krční části), přední končetiny kratší než zadní, na předních mají 4 prsty, na zadních 5, mezi prsty mají plovací blánu, oči chrání tři víčka. 1)kuňky bradavičnatá kůže – kuňka žlutobřichá – vylučuje dráždivé výměšky http://www.youtube.com/watch?v=71wLI1dv8eY

2)skokani -hladká kůže, mohutné zadní končetiny Skokan zelený – v blízkosti vod Skokan hnědý – žije daleko od vody

– krátké nohy, bradavičnatá kůže 3)ropuchy – krátké nohy, bradavičnatá kůže Ropucha obecná – žije na vlhkých místech, loví v noci Ropucha zelená http://www.youtube.com/watch?v=tCvsIhPT6gk

– rosnička zelená – na prstech má přísavné terčíky, žije na stromech 4) rosničky – rosnička zelená – na prstech má přísavné terčíky, žije na stromech   http://www.youtube.com/watch?v=0PxZFGykFYQ

– tělo je zakončeno ocasem B)OCASATÍ – tělo je zakončeno ocasem 1)čolci noční živočichové, živí se hmyzem, pavouky aj. na zimu se zahrabávají Čolek obecný – žije ve vodě, samec má na jaře vysoký hřeben a je pestře zbarven Čolek horský – samec nemá hřeben, ale je také pestře zbarven http://www.ceskatelevize.cz/porady/880589-colek/298327271910006-colek/video

2) mloci - mlok skvrnitý – má černou kůži se žlutými skvrnami, noční živočich, žije na vlhkých místech.   /