Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LE CANADA VY_32_INOVACE_5A11.
Advertisements

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
LES PRONOMS POSSESSIFS
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Časové výrazy Les expressions temporelles
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
DUM - Digitální Učební Materiál
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy:Střední odborná škola obchodní s.r.o., Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
LE LUXEMBOURG VY_32_INOVACE_5A12. CONTENU O INFORMATIONS GÉNÉRALES O LA GÉOGRAPHIE O LA POLITIQUE O LES SPÉCIALITÉS
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová ČASOVÁNÍ SLOVES TYPU МОЧЬ / ПОМОЧЬ VY_32_INOVACE_5C16.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
SKLOŇOVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁJMEN
Hoření – motivační experiment Nehořlavý kapesník
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy:Střední odborná škola obchodní s.r.o., Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová Александр Сергеевич Пушкин в Царском Селе VY_32_INOVACE_5C11.
Acidobazické indikátory
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
Barevnost sloučenin manganu
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Model hasícího přístroje
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová POHYB PO MĚSTĚ VY_32_INOVACE_5C13.
Transkript prezentace:

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř VY_32_INOVACE_5C2 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová SLOVESA UČIT, UČIT SE

Учиться, учить, заниматься, изучать

Учиться учиться как хорошо, плохо на пятёрки, на четвёрки, на тройки, на двойки, на единицы má význam učit se jak?

Учиться учиться где в школе, в гимназии, в вузе в ... классе, на курсах má význam být žákem (studentem), chodit do školy, studovat

České „učit se“ ve významu „připravovat se do školy“ překládáme jen slovem заниматься Лена учится очень хорошо. Каждый день она занимается три часа. Я учусь в гимназии. Обычно я занимаюсь дома. Брат учится в вузе. Он много занимается.

České „mít vyučování“ překládáme rovněž slovem заниматься Сегодня мы будем заниматься в языковой лаборатории. В среду мы занимаемся и после обеда.

Заниматься где Ученики занимаются в классе. как долго Он занимается уже два часа. когда Я занимаюсь вечером.

České učit se - naučit se překládáme dvěma způsoby: учиться – научиться + infinitiv Я учусь писать и говорить по-русски. Я научился писать все буквы.

České učit se - naučit se учить – выучить + 4.pád Я учу русский язык. Я выучил все слова.

Изучать s názvy vyučovacích předmětů a problémů, které odborně zkoumáme, se používá sloveso изучать В первом классе гимназии мы изучаем несколько новых предметов.

Как сказать по-русски? Chodím do (jsem žákem) gymnázia. Я учусь в гимназии. Učím se dobře. Я учусь хорошо. Každý den se učím 2 hodiny. Каждый день я занимаюсь два часа. Učím se večer. Я занимаюсь вечером.

Как сказать по-русски? Můj bratr studuje na vysoké škole. Мой брат учится в вузе. Studuje na jedničky. Он учится на единицы. Studuje jazyky. Он изучает языки. Сhodí do kurzu ruského jazyka. Он учится на курсах русского языка.

Как сказать по-русски? Učí se číst a psát rusky. Он учится читать и писать по-русски. Už se naučil psát všechna písmena. Он уже научился писать все буквы. Naučil se nová slovíčka. Он выучил новые слова. Vyučování mají v jazykové laboratoři. Oни занимаются в языковой лаборатории.

Спасибо за внимание

Zdroje: TELLER, René. Ruský jazyk 1: pro 1. ročník gymnázií. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984, 255 s. Učebnice pro střední školy (Státní pedagogické nakladatelství).

Gymnázium a Střední odborná škola, Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5C2 Jména autorů: PaedDr.Miroslava Drahorádová Název práce: Slovesa učit se, učit Předmět: ruský jazyk Ročník: 2. ročník Časová dotace: cca 20 minut Vzdělávací cíl: žák si má osvojit slovesa yчиться, учить, заниматься, изучать a aktivně je používat Pomůcky: počítač, dataprojektor Inovace: s využitím ICT žáci osvojí nová slovesa a pochopí jejich použití Poznámka: Materiál je určeny pro bezplatné používání a pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Datum vzniku: 25. 03. 2013