Asie – přírodní podmínky II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ASIE.
Advertisements

Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Afrika – oblastní členění 5 Jižní Afrika
Proč u nás nežijí lední medvědi
Západní Afrika Obr. 0 Autor : J.Čáp.
Registrační číslo projektu
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Poznámky pro výuku Předmět:Zeměpis Autor: Mgr. Martina Hašpicová
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI25 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
ROZLOHA A ČLENITOST POBŘEŽÍ
Asie.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Cizokrajné ekosystémy
Základní škola a Mateřská škola Vrbovec
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vegetační pásma a živočišstvo
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Asie – přírodní podmínky II.
Afrika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
VY_32_INOVACE_2.2.NJ2.01/Ng Poloha - rozloha - reliéf
Afrika – oblastní členění 1 Severní Afrika
Severní Afrika Obr. 0 Autor : J.Čáp.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obsah Asie Mapa Asie Rozdělení Asie Hranice Členitost Povrch Pohoří
BIOMY ZEMĚ VEGETAČNÍ PÁSY ZEMĚ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ASIE.
Autor : J.Čáp Oblasti Asie II - základní údaje -3- ( JZ Asie) 0 VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.18.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_273_Jak znám Asii ROČNÍK, DATUM: 9., VZDĚL. OBOR,
VODSTVO ASIE charakter vodstva je dán rozlehlostí Asie, tvarem reliéfu, a podnebím Asie leží v úmoří všech čtyř oceánů přibližně 40 % jejího povrchu představují.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.19 Téma: Zeměpis světadílů -
ASIE PŘÍRODNÍ PODMÍNKY.
Hlavní světové ekosystémy (biomy)
Tichý a Indický oceán Martin VRZALA.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Asie Členitost – moře a zálivy Členitost – ostrovy a poloostrovy
VY_52_INOVACE_03/2/7_ZEMĚPIS
Vodstvo Asie – samostatná práce
Asie Úvod.
Křížovka - Tropický deštný les
Přírodní podmínky Asie
Asie – fyzickogeografická sféra
 Asie leží převážně na Světadílem prochází: a
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Přírodní poměry Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
ASIE.
17. ASIE - VODSTVO VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Asie největší světadíl Himálaj Bajkal.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Poloha, členitost Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Klepněte pro vložení textu ASIE. Eurasie Jedna velká pevnina = Eurasie Proč se dělí na Evropu a Asii? Hranice mezi Evropou a Asií: Ural – Kaspické moře.
VY__III/2__INOVACE__230 ZEMĚPIS Asie.
 Asie Zeměpis Přírodní podmínky
Vodstvo Asie NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_Světadíly
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Libor Hrbek Název : VY_32_INOVACE_8A02Z6-8_Rusko – státní zřízení.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_27_Asie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
Asie –vodstvo AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_46B_Asie vodstvo
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
ASIE Přírodní podmínky.
Podnebí a vegetace Asie
Transkript prezentace:

Asie – přírodní podmínky II. Asie – přírodní podmínky II. Autor : J.Čáp VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.3

Asie – přírodní podmínky II. 1 Obr.1 Asie – přírodní podmínky II. Obr.2 Obr.3

Vyhledej na mapě a uveď,které státy na těchto poloostrovech leží. Nejvýznamnější poloostrovy Malá Asie, Sinaj, Arabský (největší poloostrov na světě, rozloha cca 2.8 milionu km2), Přední Indie (2. největší na světě, rozloha 2.1 mil. km2), Zadní Indie (3. největší na světě, rozloha 2.0 milionu km2), Malajský, Korejský,Kamčatka,Čukotka,Tajmyr 2 Obr.4 Vyhledej na mapě a uveď,které státy na těchto poloostrovech leží.

3 Najdi a zapiš názvy okrajových moří a zálivů Asie. 4 3 2 5 1 6 7 8 9 14 10 17 15 13 12 16 20 11 19 Obr.5 18

Severní ledový oceán: Ob, Jenisej (Angara), Lena úmoří všech oceánů Severní ledový oceán: Ob, Jenisej (Angara), Lena Tichý oceán: Amur, Huang He, Chang Jiang, Mekong Indický oceán: Ganga, Indus, Brahmaputra, Eufrat, Tigris 40% území bezodtoké jezera: Kaspické moře (největší na světě), Bajkal (nejhlubší na světě), Mrtvé moře (nejnižší suchozemský bod), Aralské jezero (rychle vysychá), Balchaš (sladké/slané) 4 Obr.6 I.Vysvětli,co jsou bezodtoká území. II.Jakou barvou jsou na této mapce zachycena bezodtoká území?

Vyhledej a zapiš názvy hlavních vodních toků Asie. 9 8 7 5 6 5 10 4 3 1 11 14 13 2 12 15 Obr.7 Vyhledej a zapiš názvy hlavních vodních toků Asie.

II.Jak se jmenují vzdušné proudy,zobrazené šipkami v obrázcích? Asií probíhají všechny podnebné pásy od arktického až po tropický Jižní a jihovýchodní Asie – vliv letních a zimních monzunů Východní Asie – tropické cyklóny (tajfuny) Jihozápadní a západní Asie – suché subtropické Severní a střední Asie – kontinentální podnebí 6 I.Který z obrázků zachycuje atmosférickou situaci v Asii v zimě,který v létě? II.Jak se jmenují vzdušné proudy,zobrazené šipkami v obrázcích? A B Obr.8 Obr.9

Přiřaď k barvám typ biomu=bioklimatického společenstva. 7 Obr.10 Přiřaď k barvám typ biomu=bioklimatického společenstva. Savana,tajga-převážně jehličnatý les,poušť,polopoušť,stepi a prérie,středomořská vegetace,tundra,listnatý les,tropický deštný les 1 2 3 4 5 6 7 8 9

8 Řešení: Obr.10

Permafrost=dlouhodobě zmrzlá půda=„věčnaja merzlota“ Obr.11 9

Jaké problémy přináší střídání léta a zimy v oblastech na permafrostu? 10 Jaké problémy přináší střídání léta a zimy v oblastech na permafrostu? Obr.12

I.Zjisti a zapiš z učebnice všechny informace o permafrostu v Asii. II.Jaký vývoj rozšíření permafrostu se předpokládá na konci 21.století? 11 Obr.13

K.Kašparovský – Zeměpis II,v kostce Použité zdroje: Wikimedia Commons K.Kašparovský – Zeměpis II,v kostce Holeček,Janský a kol. – Zeměpis světa 2 Školní atlas světa,Kartografie PRAHA,a.s.,2008 Citace obrázků: Obr.1 –NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 18.4.2014]. Dostupný na WWW: http://media0.7x.cz/images/media0:50fe1ffa1f294.jpg/Giant%20panda6.jpg Obr.2 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 18.4.2014]. Dostupný na WWW: http://imageproxy.jxs.cz/~nd01/jxs/cz~/616/617/2ccc3e44ed_12286785_o2.jpg Obr.3 –DADO. flickr.com [online]. [cit. 17.4.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/LocationAsia.png/800px-LocationAsia.png Obr.4 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 18.4.2014]. Dostupný na WWW: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ1pujRHJHd3Om-moGbV6lJC377vtlrqV0LG_VT40ZuMCjkZxwBJA Obr.5 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 18.4.2014]. Dostupný na WWW: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ1pujRHJHd3Om-moGbV6lJC377vtlrqV0LG_VT40ZuMCjkZxwBJA 12

13 Obr. 6 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 18.4.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b1/Ocean_drainage.png/800px-Ocean_drainage.png Obr.7 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 18.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.histgeo.ac-aix-marseille.fr/carto/asie/asie06.gif Obr.8 – SVOBODA. flickr.com [online]. [cit. 18.4.2014]. Dostupný na WWW: http://ostrava-educanet.cz/svoboda/obrazky/vyuka/sexta/asie/jv_asie/monzun_2.jpg Obr.9 – SVOBODA. flickr.com [online]. [cit. 18.4.2014]. Dostupný na WWW: http://ostrava-educanet.cz/svoboda/obrazky/vyuka/sexta/asie/jv_asie/monzun.jpg Obr.10 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 18.4.2014]. Dostupný na WWW: http://3.bp.blogspot.com/-j_iQIWJBjag/UYkMUnPcuOI/AAAAAAAAFLQ/_UE3ZsJGgVk/s1600/world-map-natural-vegetation.jpg

14 Obr.11 –NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 18.4.2014]. Dostupný na WWW: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQomdPUm7gq4qDqvG8AtPwLSAq36RVzgpnz3FH92He0WbzIbQ10b Obr.12 –NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 18.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.energybc.ca/images/matters/permafrost.jpg Obr.13 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 17.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.ucar.edu/news/releases/2005/images/permafrost.jpg