Vzájemná poloha dvou kružnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Vzájemná poloha dvou kružnic
Objem a povrch válce - slovní úlohy
Matematika – 8.ročník Kružnice a kruh
Lineární rovnice se závorkami
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 2
Užití Pythagorovy věty – 3. část
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
Užití Pythagorovy věty – 2. část
Užití Pythagorovy věty – 1. část
Užití Pythagorovy věty – 4. část
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
Matematika – 8.ročník Druhá odmocnina
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Matematika – 8.ročník Thaletova kružnice
Součin mocnin se stejným základem
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Symbolika Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Určování druhé mocniny a odmocniny
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 8.ročník Mocnina se základem 10
Mocnina součinu, podílu a mocniny
Vzájemná poloha dvou kružnic
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Transkript prezentace:

Vzájemná poloha dvou kružnic Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Matematika – 8.ročník Vzájemná poloha dvou kružnic

Název: Vzájemná poloha dvou kružnic Anotace: Soustředné kružnice Název: Vzájemná poloha dvou kružnic Anotace: Soustředné kružnice. Počet společných bodů 2 kružnic. Kružnice s vnitřním a vnějším dotykem, bez společných bodů a se 2 společnými body. Přehledná tabulka. Vypracoval: Mgr. Bohumila Zajíčková Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Metodika práce s materiálem: Prezentace určená k výkladu a opakování učiva, lze využít i při samostudiu. Obsahuje snímky určené ke společné práci. Postup po jednotlivých krocích při řešení úlohy zajišťuje animace každého snímku. Ročník: osmý Datum vytvoření: prosinec 2011

Kolik společných bodů mají tyto 2 kružnice? žádný společný bod r1 společný střed r2 S k2 k1 různý poloměr Soustředné kružnice – kružnice, které mají společný střed

Kolik společných bodů mají tyto 2 kružnice? žádný společný bod žádný společný bod kružnice se neprotnou

Kolik společných bodů mají tyto 2 kružnice? 1 společný bod 1 společný bod l k k T l T vnější dotyk kružnic vnitřní dotyk kružnic kružnice se dotýkají – bod dotyku T

Kolik společných bodů mají tyto 2 kružnice? 2 společné body všechny společné body B k k l A = l kružnice se protínají v bodě A, B kružnice mají stejný střed i poloměr

Vzájemná poloha dvou kružnic Narýsuj kružnice k1 (S1; r1 = 2,4 cm ) a k2 (S2; r2 = 1,6 cm), jestliže pro vzdálenost jejích středů platí: a) |S1S2| = 6 cm b) |S1S2| = 0,5cm c) |S1S2| = 4 cm d) |S1S2| = 0,8 cm e) |S1S2| = 3 cm Úsečka S1S2 – středná kružnic

Kružnice bez společných bodů k1 (S1; r1 = 2,4 cm ), k2 (S2; r2 = 1,6 cm) S1S2 – středná kružnic a) |S1S2| = 6 cm b) |S1S2| = 0,5cm k2 r1 r2 r2 k2 S1 S2 S1 r1 S2 k1 k1 2,4 + 1,6 < 6 2,4 - 1,6 > 0,5 r1 + r2 < |S1S2| r1 - r2 > |S1S2| kružnice se neprotnou kružnice se neprotnou

1 společný bod – kružnice se dotýkají k1 (S1; r1 = 2,4 cm), k2 (S2; r2 = 1,6 cm) c) |S1S2| = 4 cm d) |S1S2| = 0,8 cm r1 r2 r1 . T T S1 S2 S1 S2 . r2 k2 k1 k2 k1 t t 2,4 + 1,6 = 4 2,4 - 1,6 = 0,8 r1 + r2 = |S1S2| r1 - r2 = |S1S2| vnější dotyk vnitřní dotyk Bod dotyku T leží na přímce procházející body S1S2 , společná tečna je kolmá na S1S2.

2 společné body – kružnice se protínají k1 (S1; r1 = 2,4 cm), k2 (S2; r2 = 1,6 cm) e) |S1S2| = 3 cm A r1 r2 S1 . S2 k2 k1 B r1 + r2 >|S1S2| Úsečka AB – tětiva, její osa prochází středem kružnice.

Vzájemná poloha 2 kružnic vzájemná poloha r1 = 3 cm r2 = 2 cm 1 společ-né body vzájemná poloha r1 = 3 cm r2 = 2 cm 1 vnější dotyk vnitřní dotyk r1 + r2= |S1S2| r1 - r2= |S1S2| |S1S2|= 5 |S1S2|= 1 2 protínají se r1 + r2> |S1S2| |S1S2| < 5 leží vně leží uvnitř r1 + r2< |S1S2| r1 - r2>|S1S2| |S1S2| > 5 |S1S2| < 1

Téma: Vzájemná poloha dvou kružnic - 8.třída Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional MS Office 2003 Použitá literatura: učebnice matematiky pro základní školu Autor: Mgr. Bohumila Zajíčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)