RESPONSIVNÍ WEB DESIGN. WEBOVÉ STRÁNKY 2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0808 Označení materiálu VY_32_INOVACE_15 Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Technologie pro publikování na webu 1
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK
ZÁKLADY HTML Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_11 Autor: Mgr. Ivana Matyášková Datum vytvoření: duben 2013 Ročník: tercie Vzdělávací obor: informační technologie.
TNPW1 Technologie pro publikování na webu Přednáška č. 4 seznamy seznamy tabulky tabulky jejich sémantika jejich sémantika Ing. Martin Adámek Katedra informačních.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.14/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
Karta Domů, skupina Odstavec
TNPW1 Cvičení
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Layout stránky Rozvržení stránky (layout stránky) se provádí z těchto důvodů: Určení polohy záhlaví, menu, textů, obrázků... Zachování polohy při změně.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_M.1.07-Numerace v číselném oboru prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník –
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.11/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
Třídy, generické třídy, pseudotřídy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Odkazy Pomocí odkazu se lze pohybovat mezi stránkami. Cílem může být další stránka nebo identifikátor na aktuální stránce. Pomocí odkazu se lze pohybovat.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
KASKÁDOVÉ STYLY 4.

Nejmenší společný násobek
DĚLENÍ ČÍSLEM 3 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 46.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Přehled dalších vlastností
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Nový trend ve slunolamech Radek Pelz, ALARIS Czech Republic s.r.o.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
CSS: šířka prvku, rámečky, okraje, výplně plovoucí prvky #CSS – šířka prvku, rámečky, okraje, výplně #CSS – plovoucí prvky.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Tvorba webu Úvod do CSS 1.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Afrika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Technické kreslení.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 6 VY_42_INOVACE_34 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Excel 2010 karta Rozložení stránky. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, 746.
KONTROLA A MĚŘENÍ Měření součástí ve 3D
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
TNPW1 Cvičení
Abeceda VY_32_INOVACE_122, 7. sada, ČJ2 Český jazyk, 2. ročník ANOTACE
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
MATEŘSKÁ ŠKOLA, ZÁKLADNÍ ŠKOLA A PRAKTICKÁ ŠKOLA, HORNÍ ČESKÁ 15, ZNOJMO EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
CSS – float a clear Mgr. Lenka Švancarová. CSS – float Vlastnost určuje obtékání prvku. Hodnoty:  right – prvek bude zarovnán vpravo, okolní obsah stránky.
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.06/Ku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Kubínková CZ.1.07/1.5.00/ CSS pozicování.
Internetové publikování Doc. Ing. Petr Zámostný, Ph.D. místnost: A-72a tel.: 4222, 4167 (sekretariát ústavu 111)
Responsivní design ANALÝZA A PROJEKTOVÁNÍ SYSTÉMŮ Roman Danel VŠB–TU Ostrava Hornicko-geologická fakulta Institut ekonomiky a systémů řízení.
Transkript prezentace:

RESPONSIVNÍ WEB DESIGN

WEBOVÉ STRÁNKY 2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu VY_32_INOVACE_15 Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastStatický návrh webových stránek Škola Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická a Vyšší odborná škola, Liberec 1, Masarykova 3, příspěvková organizace AutorMgr. Michal Stehlík Téma hodinyNávrh responzivních stránek Předmět, ročníkIKT, 2. ročník Anotace Žáci se seznámí s možnostmi moderního návrhu stránek přizpůsobivých prohlížeči.

DŮVODY WEBOVÉ STRÁNKY 3

STARÝ PŘÍSTUP  Návrh stránky pro různá zařízení:  Stránka pro iPod  iPad  iPhone (mobilní telefon)  Televize  Počítačový monitor  Čtečka e-knih WEBOVÉ STRÁNKY 4

NEVÝHODY  Duplicitní obsah = náročná údržba  Moc práce kvůli marginálnímu přínosu  Stejně nejsme připraveni pro jiná zařízení  Drahé  Neschopné adaptace WEBOVÉ STRÁNKY 5

PODÍL MOBILNÍCH A DESKTOPOVÝCH PŘÍSTUPŮ WEBOVÉ STRÁNKY 6

NEJPOUŽÍVANĚJŠÍ ROZLIŠENÍ bar WEBOVÉ STRÁNKY 7

NEJPOUŽÍVANĚJŠÍ ROZLIŠENÍ V MOBILNÍCH ZAŘÍZENÍCH WEBOVÉ STRÁNKY 8

UKÁZKOVÁ RESPONZIVNÍ STRÁNKA WEBOVÉ STRÁNKY 9

1680 X 888  Stránka se vystřeďuje na obrazovce  Nad 1350px šířky  Kolem hlavního obsahu se vytváří okraje WEBOVÉ STRÁNKY 10

970 X 800  Stránka vyplňuje celou šířku  Zatím se nic nepřeskupuje WEBOVÉ STRÁNKY 11

760 X 600  Přeformátovalo se záhlaví a zápatí  Přesunul se postranní sloupec WEBOVÉ STRÁNKY 12

UKÁZKOVÁ RESPONZIVNÍ STRÁNKA WEBOVÉ STRÁNKY 13

NAD 1360PX  Stránka se vystřeďuje na obrazovce  Kolem obsahu se tvoří okraje WEBOVÉ STRÁNKY 14

NAD 960PX  Fotografie jsou 3x3 WEBOVÉ STRÁNKY 15

960 – 720PX  Fotografie jsou 2x4 WEBOVÉ STRÁNKY 16

720 – 480PX  Fotografie opět 3x3  obsah je pod galerií  Obrázkové menu WEBOVÉ STRÁNKY 17

POD 480PX  Opět změněná galerie WEBOVÉ STRÁNKY 18

PROSTŘEDKY WEBOVÉ STRÁNKY 19

RESET STYLE  Normalize  WEBOVÉ STRÁNKY 20

ZABRÁNĚNÍ AUTOSCALINGU BROWSERŮ   Pro prohlížeče založené na WebKitu WEBOVÉ STRÁNKY 21

FLUIDNÍ LAYOUT  Rozměry v procentech  Cíl / kontext = výsledek WEBOVÉ STRÁNKY 22 Šířka obalujícího prvku Požadovaná šířka prvku Někdy i šířky okrajů a marginy!

EM PRO TYPOGRAFII  Veškeré rozměry písma a typografických prvků v násobcích Em odvozených od základní velikosti písma.  H1 {font-size: 1.5em;} WEBOVÉ STRÁNKY 23

FLUIDNÍ OBRÁZKY  Šířka v procentech  Max-width: 28%;  I na malá rozlišení přenášíme velké obrázky WEBOVÉ STRÁNKY 24

FLUIDNÍ OBSAH  Float: left;  Float: right;  Clear: left / right / both;  Display: inline-block; WEBOVÉ STRÁNKY 25

MEDIA QUERY  Umožňují vybrat specifický styl pro určitý viewport  Médium  Šířka WEBOVÉ STRÁNKY 26

MOŽNOSTI MEDIA QUERY  Width  Height  Device-width  Device-height  Orientation: portrait / landscape  Aspect-ratio: 16/9  Device-aspect-ratio  Color: 16 (16bit)  Monochrome: 2 (počet odstínů)  Resolution: 300dpi  Scan: progressive / interlaced WEBOVÉ STRÁNKY 27

VLOŽENÍ MEDIA QUERY   Přímo vnořený blok WEBOVÉ STRÁNKY 28

DOPORUČENÍ  Co je hlavní obsah stránky?  Začněme od nejmenšího rozlišení, postupně přidáváme a přeorganizováváme prvky.  Textový řádek musí být čitelný najednou – nesmí být moc široký. (~800px)  Navigace musí být přehledná, neměla by se příliš měnit její podstata.  Jen proto, že je zařízení malé, není správné část obsahu před ním skrývat. WEBOVÉ STRÁNKY 29

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Máte nějaké dotazy? WEBOVÉ STRÁNKY 30

POUŽITÉ MATERIÁLY  LAWSON, Bruce, Remy. Introducing HTML 5: výukový kurz webového vývojáře. 2nd ed. Berkeley, CA: New Riders, c2012, xvi, 295 p. Voices that matter. ISBN  Frain, Ben. Responsive Web Design with HTML5 and CSS3. Packt Publishing, ISBN13:  MARCOTTE, ETHAN: Responsive Web Design, , design design WEBOVÉ STRÁNKY 31