Slova souznačná, protikladná a nadřazená

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Slovesa, osoba, číslo, čas
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Podstatná jména, pád, číslo, rod a vzor
Určování sloves a podstatných jmen (pád, číslo, rod a vzor)
Podstatná jména rodu ženského a středního
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.11 Anotace: Prezentace je zaměřena na procvičení pravopisu v koncovkách podstatných jmen. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby odvozováním, skládáním a zkracováním. Ke každému slovotvornému.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
Shoda přísudku s podmětem
Podmiňovací způsob, slovesa: osoba, číslo, způsob, čas
Podstatná jména rodu středního
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Podstatná jména rodu mužského
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Shoda přísudku s podmětem
Přídavná jména tvrdá, měkká, přivlastňovací
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu středního
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.09 Anotace: Žáci si hravou formou ověří své znalosti a všeobecný přehled. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Mimika (co jste tím chtěli říci)
Souvětí a jeho stavba, spojovací výrazy
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Věcné čtení, klíčová slova, knihovna, archiv
Písemné násobení s nulou v činiteli
Podstatná jména rodu ženského Anotace: Podtrhni v textu (příloha Word) podstatná jména rodu ženského. Kontrola správnosti. Vypiš do tabulky podstatná jména.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bednářová Hana ANOTACE Žáci řadí slova podle abecedy. Kontrola – po kliknutí se přiřadí.
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici lyriky, její hlavní znaky a dělení. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Shoda přísudku s podmětem – doplňování koncovek
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Evropa: západní a střední Evropa
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu mužského
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
Nauka o slově, předpony, přípony
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Anotace: Česká republika: doprava Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vypíše do sešitu nejdůležitější.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Česká republika: vodstvo
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníříjen 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Slova souznačná a protikladná
Slova nadřazená a podřazená
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Transkript prezentace:

Slova souznačná, protikladná a nadřazená VY_32_INOVACE_Čj-G4.,5.01 Slova souznačná, protikladná a nadřazená Anotace: Nahrazují vyznačená slova slovy podobného významu, k daným slovům uvádějí slova protikladná, určují které slovo do řady nepatří a řeknou slovo nadřazené. Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český Očekávaný výstup: Porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu a slova vícevýznamová. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: První stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Čtvrtý ročník základní školy

Vyznačená slova nahraďte slovy stejného nebo podobného významu. Jak se nazývají tato slova? slova souznačná Okna zářila odrazem zapadajícího slunce. Na kostelní věžičce se rozklinkal zvonek. Cesta se vlnila lesem. Celou příhodu jsem pověděla mamince. Slíbila, že bude mlčet. Opatroval jsem svoji malou sestřičku. Na sluníčku se nám pěkně vyšlapovalo. Ty můj koníku Běláčku, jak bys vypadal, kdybys tak málo jedl, lidé by si mysleli, že tě trápím hladem. Návštěvník zatloukl na dveře. Pospěš si, už na nás čekají. Chlapec pozdvihl hlavu a pohlédl k oknu. To jsem zavinila já. Maminka prohlásila, že se mýlím. Vycházka se nám tentokrát nevydařila. Děti pozorovaly, jak vločky sněhu krouží vzduchem. To může mít zlé důsledky. se leskla rozbimbal se klikatila ý příběh řekla to neřekne Hlídal vykračovalo jaký bys byl by říkali soužím zabouchal Pohni Klučina zvedl způsobila řekla pletu nezdařila sledovaly poletují konce

K daným slovům uveďte slova opačného významu. Jak se nazývají dvojice slov opačného významu? příjezd světlo nadjezd veselý dlouhý odjezd tma podjezd smutný krátký studený mluvit jít plakat vpředu teplý mlčet stát smát se vzadu dobře pomalu tiše hluboký hustý špatně rychle hlasitě plytký řídký

Která slova do daných řad nepatří? Ke slovům v každé řadě pak řekněte jejich společný název. houska, knedlík, žemle, rohlík, koláč, buchta pečivo mísa, pánev, hrnec, vidlička, kastrol, poklice nádobí jablko, broskev, ředkvička, švestka, angrešt, slíva ovoce skřivan, datel, vrabec, havran, krtek, sova ptáci pravítko, tužka, guma, sešit, tričko školní potřeby jaro, zima, podzim, déšť, léto roční období

Použitá literatura: Český jazyk pro 4. ročník ZŠ, V. Styblík, SPN, 1998