Hudba 20. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Advertisements

Vážná hudba druhé poloviny 20. století
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
Vážná hudba první poloviny 20.století
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudebně výrazové prostředky
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
Hudební výrazové prostředky
VY_32_INOVACE_1C5 PAŘÍŽSKÁ ŠESTKA (Les Six)
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia
VY_32_INOVACE_1C4 DRUHÁ VÍDEŇSKÁ ŠKOLA
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Vážná hudba 2. polovina 20. století.
Jak je možné zachytit hudbu
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Martin Dvořáček kvarta 2014/2015
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Funk Denisa Zouharová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_358_Leoš Janáček AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv05/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
Hudební výrazové prostředky
Hudební výrazové prostředky
Název Folková hudba Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 7
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_20_Opakování IV.
Veronika Hochmanová,tercie
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
ZVUKY A TÓNY VLASTNOSTI TÓNŮ.
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_359_Bohuslav Martinů AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Baroko Mgr. Jakub Tomala.
3.1 Periodizace dějin hudby
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
V bludišti stylů Igor Stravinskij a jeho hudba 20. století
Dějiny evropské hudby XX. STOLETÍ Sloh sonický Kompoziční systémy Expresionismus Skladadelé úkol: test.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 2. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_20_ Vážná hudba 20.století.
 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_10_SVO_Soudobá.
Dějiny evropské hudby XX. STOLETÍ Sloh sonický Neoklasicismus Neofolklorismus Minimalismus úkol: 1 2 test.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hudební výrazové prostředky
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Význam matematiky v hudbě
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGIGOCKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Moderná hudba Mgr. Dana Zajícová.
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Hudba 20. století

Znaky hudby 20. století Svoboda volby hudebních prostředků Volná atonalita (není příslušnost k určité tónině) Nové kompoziční techniky Syntéza a rozmanitost směrů Rozdělení na hudbu artificiální (vážnou) a nonartificiální (populární) Moderní zvuky - nástroje

Neoklasicismus Neoklasicismus – vrací se k osvědčeným barokním a klasicistním formám s použitím nových hudebních prostředků Igor Stravinskij Skladatelé tzv. Pařížské šestky (Milhaud, Honneger, POlunc, Auric, Durey, Taileferrová) S. Prokofjev, P. Hindemith, B. Britten

Neofolklorismus Inspirace folklórem Lidové prvky jsou spojeny s moderními kompozičními postupy B.Bartók, L. Janáček, B. Martinů

Dodekafonie Zrovnoprávnění všech 12 tónů oktávy – žádný tón volně vytvořené řady nesmí být použit podruhé dřív, než jsou použity všechny tóny řady Tóny jsou použity buď v melodii nebo harmonii A. Schönberg, A. Berg, A. Webern (tzv. Druhá vídeňská škola)

Další směry Punktualismus – jednotlivé tóny jsou od sebe výškově vzdáleny tak, že netvoří souvislou melodii Modální hudba – MODY jsou jakési umělé stupnice, které si skladatel vytvoří sám jako materiál pro skladbu Témbrová hudba – pracuje s barvou zvuku a dynamikou

Seriální hudba – opakující se stejný sled tónů Minimalismus – v hudbě jsou použity jednoduché hudební prostředky, motivy, které se stále opakují Seriální hudba – opakující se stejný sled tónů Aleatorika – svobodná volby tónů, rytmu, interpretace Konkrétní hudba – nehudební zvuky Čtvrtónová hudba – využívá mikrointervalů, zakladatel A. Hába http://www.youtube.com/watch?v=s7vZURdhucM

I. Stravinskij A. Schönberg http://www.youtube.com/watch?v=J44I1Xa1_8Y http://www.youtube.com/watch?v=veUJxETj7-c

L. Janáček http://www.youtube.com/watch?v=H3RKqvknVYc

Zápis soudobé hudby

http://www.eklasika.cz/design/skladatele/igor-stravinskij.jpg http://a1.ec-images.myspacecdn.com/images01/95/53314908602e8fb96d8e7f45ec834f56/l.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Dodekafonie.jpg http://www.czechmusic.net/klasika/janacek3.jpg http://www.fi.muni.cz/~qruzicka/PV121/Score.jpg