Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Optické vlastnosti oka
Elektronická učebnice - I
Optické vlastnosti oka
36.1 Obsahy složitějších obrazců
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
Optické vlastnosti oka
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Oční vady Krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, zelený zákal, vetchozrakost, šilhání, astigmatismus, barvoslepost, šeroslepost.
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
Elektronická učebnice - I
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
Elektronická učebnice - I
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Elektronická učebnice - II
SMYSLY ČLOVĚKA.
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Elektronická učebnice - I
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Oko.
3.1 Periodizace dějin hudby
Elektronická učebnice - I
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
Smyslové vnímání OKO.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Optické vlastnosti oka
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Vady oka Vypracoval: Jiří Čamek Obor: Technické lyceum Třída: 1.L
Z očí do očí.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 130.1 Smysly - ZRAK Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Pavlína Sirová

130.2 Co už víš? Zrak Zrak je smysl, který umožňuje Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 130.2 Co už víš? Zrak Zrak je smysl, který umožňuje vnímat světlo, tmu, různé barvy, tvary. Pro člověka je to smysl nejdůležitější, asi 80 % všech informací vnímáme zrakem. Zrak je zaměřen hlavně na vnímání kontrastu, vzdálenosti a významně se podílí na orientaci v prostoru. Oči si musíme chránit před slunečním zářením brýlemi.

130.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět klem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 130.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? duhovka zornice čočka sítnice zrakový nerv 1. část http://www.youtube.com/watch?v=WFWdIsgtdrg 2. část http://www.youtube.com/watch?v=lF6jtx8O5zk

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 130.4 Co si řekneme nového? Ústrojím zraku jsou oči. Zrakem vnímáme světlo, barvy, tvar i pohyb. Světlo prochází rohovkou a otvorem v duhovce, který se nazývá zornice. Podle množství dopadajícího světla se zornice zvětšuje nebo zmenšuje. Dále prochází světlo čočkou a dopadá na sítnici, kde se vytváří převrácený obraz. Zrakový nerv vede vzruchy ze sítnice do mozku. Mozek umožní vidět pozorovaný objekt v nepřevrácené podobě. Zrakové ústrojí vyžaduje rovněž péči: - oči chráníme před úrazem, nedíváme se do slunce nebo jiných silných světelných zdrojů. - při čtení a psaní dodržujeme dostatečnou vzdálenost očí od textu a dbáme na přiměřené osvětlení. Nosíme-li brýle, udržujeme je v čistotě. Ztráta zraku je postižením, které výrazně ztěžuje kontakt nevidomého člověka s okolním světem http://www.youtube.com/watch?v=9JHzKv5mufI

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 130.5 Procvičení a příklady 1. Jak si člověk může poškodit zrak? 2. Který smysl využívají nevidomí lidé při čtení? 3. Hry na rozvoj zrakového vnímání KOUZELNÍK Učitelka má několik různých předmětů 3 - 6. Ukáže je dětem, potom si děti zakryjí oči, nebo učitelka předměty zakryje a jeden z nich přiklopí pod misku. Po odkrytí mají děti za úkol poznat, který předmět se schovává pod miskou. CO SE ZMĚNILO? Učitelka vybere jedno dítě, které jde za dveře. Mezi tím učitelka něco změní. Např. : Schová jedno dítě pod deku, děti si přesednou, děti si vymění bačkůrky, atd. Pak zavolá dítě za dveřmi a to má za úkol poznat, co se změnilo. Dítě ovšem musí předem vědět, na jakou změnu se má zaměřit. KIMOVA HRA http://www.bosounohou.cz/puzzle/index.php

130.6 Něco navíc pro šikovné Poruchy zraku Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 130.6 Něco navíc pro šikovné Poruchy zraku U zraku dochází především k poruchám ostrosti, poruchám vnímání barev a celkovému oslabení zraku. Poruchy ostrosti jsou způsobeny špatnou akomodací oční čočky. krátkozrakost (myopie) – myopické oko vidí špatně na dálku a dobře do blízka, napravuje se brýlemi s čočkou rozptylkou dalekozrakost (hypermetropia) – špatná viditelnost postiženého na blízko, napravuje se brýlemi se spojnou čočkou astigmatismus – nepřesné zaostření světla na sítnici Slepota je úplná a trvalá ztráta zraku. Brýle slouží pro korekci vidění. Kontaktní čočka je pomůcka určená k nasazení přímo na oční rohovku a slouží, obdobně jako brýle, ke korekci vad zraku. http://www.youtube.com/watch?v=9sNwLh6kroA http://www.youtube.com/watch?v=h10wwSUnh00

130.7 CLIL eye glasses contact lenses see blind vision Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 130.7 CLIL eye glasses contact lenses see blind vision zrak, oko, brýle, kontaktní čočky, nevidomý, vidět

130.8 Test znalostí Světlo, barvy, tvar a pohyb vnímáme: sluchem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 130.8 Test znalostí Světlo, barvy, tvar a pohyb vnímáme: sluchem hmatem zrakem čichem Nevidomý člověk je postižen ztrátou: zraku sluchu pohybu mobilního telefonu 2. Ústrojím zraku jsou: uši oči ruce brýle Poruchy zraku se kompenzují: slepotou lupou brýlemi tmou Správné odpovědi: c b a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 130.9 Použité zdroje, citace http://i.idnes.cz/11/052/cl6/PET3b3548_bryle.jpg - slide č. 7 http://img.mf.cz/186/619/howstuffworks.com.jpg- slide č. 1 Wikipedie Člověk a jeho zdraví, M.Jančová, M. Grigárková – učebnice pro 4. a 5. ročník ZŠ, 2008 Život na Zemi – Přírodověda pro 5.ročník ZŠ, Kholová H., CSc., Alter 2009 Obrázky z databáze klipart

130.10 Anotace Autor Mgr. Sirová Pavlína Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice – I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 130.10 Anotace Autor Mgr. Sirová Pavlína Období 01 – 06/2013 Ročník 5. ročník Klíčová slova Smysly - zrak Anotace Prezentace popisující smysly - zrak. Příklady a procvičování.